Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Mai 2025

Lista actelor fiscale emise fara semnatura si stampila s-a extins: ANAF a adaugat 17 noi documente

24 Mar 2025

Incepand cu data de 24 martie 2025, contribuabilii pot primi mai multe tipuri de acte fiscale emise de catre ANAF care sunt valabile fara a fi semnate sau stampilate, in urma unei modificari aduse de Ordinul ANAF nr. 402/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 253/2025. Acest ordin actualizeaza si extinde lista documentelor emise prin intermediul centrului de imprimare masiva al ANAF, prevazuta initial in Ordinul ANAF nr. 1.155/2016.

Daca pana acum lista includea 39 de tipuri de acte administrative fiscale si procedurale, in prezent aceasta cuprinde 56 de documente, toate considerate valabile in forma tiparita, chiar si in lipsa semnaturii persoanei imputernicite sau a stampilei organului fiscal.

Aceasta masura continua procesul de digitalizare si eficientizare administrativa, permitand comunicarea rapida si standardizata a documentelor emise in mod automatizat.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Ce acte noi se emit prin centrul de imprimare masiva?

Actele administrative fiscale si procedurale nou introduce, se regasesc printre pozitiile 10–56 din noua lista, la urmatoarele pozitii:

Nr. crt.

Descriere act nou

Observatie

10

Notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si de sanatate datorate de persoanele fizice

Nou

11

Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiilor sociale pentru persoane fizice

Nou

12

Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea contributiilor sociale

Nou

22

Notificare privind nedeclararea contributiilor pentru indemnizatiile OUG 30/2020 si OUG 132/2020

Nou

23

Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiilor pentru aceste indemnizatii

Nou

40

Decizie de anulare a contributiilor stabilite pentru indemnizatii sociale (OUG 30/2020 si 132/2020)

Nou

41

Notificare privind nedeclararea obligatiilor pentru indemnizatii sau venituri din strainatate

Nou

42

Decizie de impunere din oficiu pentru aceste obligatii

Nou

43

Decizie de anulare a deciziei de impunere pentru acestea

Nou

44

Decizie privind recuperarea sumei de pana la 3,5% virata necuvenit ONG-urilor

Nou

45

Decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA (distinct de notificare)

Nou

46

Decizie de radiere, din oficiu, din Registrul TVA la incasare

Nou

47

Instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul TVA la incasare

Nou

48

Notificare privind nedeclararea TVA (art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal)

Nou

49

Invitatie privind dreptul de a fi ascultat

Nou

50

Decizie de impunere din oficiu a TVA (formular 190)

Nou

51

Decizie de anulare a impunerii de TVA (formular 191)

Nou

52

Notificare pentru nedepunerea declaratiilor 390 VIES

Nou

53

Notificare privind modificarea datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor

Nou

54

Decizie privind modificarea datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor (formular 701)

Nou

55

Decizie de declarare in inactivitate

Nou

56

Notificare privind nedepunerea la termen a cererii de inregistrare a contractelor de inchiriere

Nou

Ce inseamna, practic, pentru contribuabili?

Toate aceste documente se comunica prin posta sau electronic, iar lipsa semnaturii nu afecteaza validitatea actului. Este important ca destinatarul sa verifice autenticitatea documentului si continutul acestuia, deoarece termenele procedurale (de contestatie, depunere de documente, clarificari etc.) curg de la data comunicarii, indiferent de forma in care a fost emis actul.

Fundament legal

Modificarea a fost realizata in baza art. 46 alin. (6) si (7) din Codul de procedura fiscala, care permite emiterea unor acte fara semnatura si stampila, atunci cand sunt generate automatizat, in conditiile stabilite prin ordin al presedintelui ANAF.

Recomandare pentru practicieni: In cazul in care primiti un astfel de document, nu va grabiti sa-l considerati „nevalid” doar pentru ca nu poarta semnatura inspectorului sau stampila institutiei. Consultati lista completa actualizata a actelor care pot fi emise astfel si verificati termenul de contestare, acolo unde este cazul.

 

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre documente

30Apr2025

Corectarea informatiilor privind amortizarea unei imobilizari corporale

de Alexandru Palaghia valabil la 30 Apr 2025
Intrebare: As dori sa intreb ce documente ar trebui sa avem daca dorim sa corectam incadrarea la un mijloc fix, de la o grupa la alta, cum se poate corecta, avand in vedere ca se trece de la o perioada de amortizare mai lunga la una mai scurta conform catalogului de mijloace fixe. Multumesc.
29Apr2025

Factura cod 751

de Profeanu Laura valabil la 29 Apr 2025
Intrebare: Angajatii care folosesc autoturismele proprietatea firmei fac alimentari cu benzina/motorina folosind cardul de combustibil emis de acelasi furnizor. La sfarsitul lunii se emite o factura cu contravaloarea combustibilului achizitionat. In RO e-factura se mentioneaza "codul tipului 751" si "Informatii despre factura pentru contabilitate". Ce document trebuie inregistrat in ...

Cheltuieli fara justificare si taxe neplatite: concluziile ANAF in doua cazuri de inspectii fiscale

de Profeanu Laura 25 Apr 2025
Doua societati active in domenii total diferite – servicii de paza si protectie si jocuri de noroc – au fost supuse inspectiei fiscale, care a evidentiat un ser de nereguli: deduceri nejustificate, lipsa documentelor si nerespectarea obligatiilor declarative. In ambele cazuri, au fost stabilite obligatii fiscale suplimentare, atat in materie de TVA, cat si in privinta impozitului ...

TVA dedusa fara justificare: pierderea dreptului de deducere pentru titeiul "disparut" in procesare

de Profeanu Laura 24 Apr 2025
In urma unei inspectii fiscale desfasurate la o societate ce activeaza in domeniul comertului cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi (CAEN 4671), denumita in continuare SC X SRL, autoritatile fiscale au identificat deficiente majore in justificarea TVA dedusa pentru o cantitate de titei importat, care nu se regaseste nici in stoc, nici in livrarile catre terti si nici in ...
23Apr2025

Justificare transport livrare intracomunitara

de Gina Popescu valabil la 23 Apr 2025
Intrebare: Societatea noastra produce bunuri care sunt livrate intracomunitar, iar pentru aceste livrari emitem facturi fara TVA. Justificarea scutirii de TVA se poate face pe baza unor documente printre care si CMR-ul. Va rog sa ne spuneti care sunt documentele obligatorii pentru justificarea scutirii si daca CMR-ul trebuie sa aiba obligatoriu confirmarea beneficiarului ( stampila si semnatura 3) ...
17Apr2025

Reguli privind arhivarea documentelor financiar contabile

de Amelia Dumitras valabil la 17 Apr 2025
Intrebare: Suntem un SRL infiintat in 1997. Acest SRL in decursul anilor a acumulat multe documente in arhiva: facturi clienti, facturi furnizori, chitante plata, chitante incasare, state plata, op-uri, extrase banca, registru de casa, NIR, facturi imobilizari corporale si necorporale, bilant, declaratii fiscale etc. Avem urmatoarele intrebari: 1. Pentru ce perioada suntem obligati sa pastram ...
Vezi toate studiile de caz despre documente keyboard_double_arrow_right