Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 15 Iunie 2025

Lista actelor fiscale emise fara semnatura si stampila s-a extins: ANAF a adaugat 17 noi documente

24 Mar 2025

Incepand cu data de 24 martie 2025, contribuabilii pot primi mai multe tipuri de acte fiscale emise de catre ANAF care sunt valabile fara a fi semnate sau stampilate, in urma unei modificari aduse de Ordinul ANAF nr. 402/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 253/2025. Acest ordin actualizeaza si extinde lista documentelor emise prin intermediul centrului de imprimare masiva al ANAF, prevazuta initial in Ordinul ANAF nr. 1.155/2016.

Daca pana acum lista includea 39 de tipuri de acte administrative fiscale si procedurale, in prezent aceasta cuprinde 56 de documente, toate considerate valabile in forma tiparita, chiar si in lipsa semnaturii persoanei imputernicite sau a stampilei organului fiscal.

Aceasta masura continua procesul de digitalizare si eficientizare administrativa, permitand comunicarea rapida si standardizata a documentelor emise in mod automatizat.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Ce acte noi se emit prin centrul de imprimare masiva?

Actele administrative fiscale si procedurale nou introduce, se regasesc printre pozitiile 10–56 din noua lista, la urmatoarele pozitii:

Nr. crt.

Descriere act nou

Observatie

10

Notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si de sanatate datorate de persoanele fizice

Nou

11

Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiilor sociale pentru persoane fizice

Nou

12

Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea contributiilor sociale

Nou

22

Notificare privind nedeclararea contributiilor pentru indemnizatiile OUG 30/2020 si OUG 132/2020

Nou

23

Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiilor pentru aceste indemnizatii

Nou

40

Decizie de anulare a contributiilor stabilite pentru indemnizatii sociale (OUG 30/2020 si 132/2020)

Nou

41

Notificare privind nedeclararea obligatiilor pentru indemnizatii sau venituri din strainatate

Nou

42

Decizie de impunere din oficiu pentru aceste obligatii

Nou

43

Decizie de anulare a deciziei de impunere pentru acestea

Nou

44

Decizie privind recuperarea sumei de pana la 3,5% virata necuvenit ONG-urilor

Nou

45

Decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA (distinct de notificare)

Nou

46

Decizie de radiere, din oficiu, din Registrul TVA la incasare

Nou

47

Instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul TVA la incasare

Nou

48

Notificare privind nedeclararea TVA (art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal)

Nou

49

Invitatie privind dreptul de a fi ascultat

Nou

50

Decizie de impunere din oficiu a TVA (formular 190)

Nou

51

Decizie de anulare a impunerii de TVA (formular 191)

Nou

52

Notificare pentru nedepunerea declaratiilor 390 VIES

Nou

53

Notificare privind modificarea datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor

Nou

54

Decizie privind modificarea datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor (formular 701)

Nou

55

Decizie de declarare in inactivitate

Nou

56

Notificare privind nedepunerea la termen a cererii de inregistrare a contractelor de inchiriere

Nou

Ce inseamna, practic, pentru contribuabili?

Toate aceste documente se comunica prin posta sau electronic, iar lipsa semnaturii nu afecteaza validitatea actului. Este important ca destinatarul sa verifice autenticitatea documentului si continutul acestuia, deoarece termenele procedurale (de contestatie, depunere de documente, clarificari etc.) curg de la data comunicarii, indiferent de forma in care a fost emis actul.

Fundament legal

Modificarea a fost realizata in baza art. 46 alin. (6) si (7) din Codul de procedura fiscala, care permite emiterea unor acte fara semnatura si stampila, atunci cand sunt generate automatizat, in conditiile stabilite prin ordin al presedintelui ANAF.

Recomandare pentru practicieni: In cazul in care primiti un astfel de document, nu va grabiti sa-l considerati „nevalid” doar pentru ca nu poarta semnatura inspectorului sau stampila institutiei. Consultati lista completa actualizata a actelor care pot fi emise astfel si verificati termenul de contestare, acolo unde este cazul.

 

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre documente

11Iun2025

Documente justificative pentru servicii trasport primite

de Mariana Prejbeanu valabil la 11 Iun 2025
Intrebare: O societate ne presteaza servicii de transport marfa de la un furnizor. Ce documente trebuie anexate facturii? Firma de transport nu intocmeste CMR-uri. Multumesc!
06Iun2025

Documente justificative plata taxa locuri de parcare societate

de Ela Dumitra valabil la 06 Iun 2025
Intrebare: O persoana juridica foloseste mai multe locuri de parcare (inchiriate de la Primarie) pentru autoturismele proprii. Pentru aceste locuri de parcare plateste o taxa anuala catre Primarie. Pentru sumele platite anual pentru aceste locuri de parcare ce documente trebuie sa elibereze Primaria (factura, bon fiscal, chitanta) pentru a fi inregistrate ca documente justificative in contabilitatea ...
04Iun2025

Documente justificative bilant

de Vera Constantin valabil la 04 Iun 2025
Intrebare: Se poate depune bilant fara hotararea AGA? In masura in care se doreste depunerea bilantului in termen, se poate depune in lipsa hotararii AGA neavand un termen concret pentru a obtine acest document?
30Mai2025

Documente justificative prestari servicii

de Gina Popescu valabil la 30 Mai 2025
Intrebare: Ajutati-ne va rog sa clarificam ce documente sunt necesare de intocmit pentru un contract de elaborare concept productie publicitara ce ne este prestata de un furnizor si noi o facturam mai departe unei agentii de publicitate. Sunt 2 variante de colaborari: 1. Contractul contine detalii privind obiectul acestuia - ex. productie spot TV brand XXX si este specificat faptul ca ...
24Mai2025

Salariat si consultant prin firma proprie: cand se impune recalificarea fiscala si cum se poate preveni

de Profeanu Laura valabil la 24 Mai 2025
Intrebare: Un SRL are incheiat un contract de consultanta cu o firma elvetiana detinuta de aceeasi persoana care are incheiat si un contract de munca pentru functia director societate part time. Mentionam ca aceasta persoana nu detine functia de administrator prin actul constitutiv. Va rugam sa ne comunicati eventualele implicatii fiscale in legatura cu posibilitatea asimilarii contractului de ...
18Mai2025

Perioada de arhivare documente contabile

de Vera Constantin valabil la 18 Mai 2025
Intrebare: As avea nevoie de cateva lamuriri: 1. Care e perioada de arhivare pentru fiecare document contabil de la avize, chitante, facturi achizitie, facturi vanzari, state plata-pontaje, etc. pentru perioada 2012, 2020 dar pentru 2024? Ce facem cu documentele daca acest termen a expirat? 2. Cand o societate e declarata a fi cu risc fiscal de catre anaf si e vizata controalelor? 3. E ...
Vezi toate studiile de caz despre documente keyboard_double_arrow_right
x