Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 31 Iulie 2025

Lista actelor fiscale emise fara semnatura si stampila s-a extins: ANAF a adaugat 17 noi documente

24 Mar 2025

Incepand cu data de 24 martie 2025, contribuabilii pot primi mai multe tipuri de acte fiscale emise de catre ANAF care sunt valabile fara a fi semnate sau stampilate, in urma unei modificari aduse de Ordinul ANAF nr. 402/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 253/2025. Acest ordin actualizeaza si extinde lista documentelor emise prin intermediul centrului de imprimare masiva al ANAF, prevazuta initial in Ordinul ANAF nr. 1.155/2016.

Daca pana acum lista includea 39 de tipuri de acte administrative fiscale si procedurale, in prezent aceasta cuprinde 56 de documente, toate considerate valabile in forma tiparita, chiar si in lipsa semnaturii persoanei imputernicite sau a stampilei organului fiscal.

Aceasta masura continua procesul de digitalizare si eficientizare administrativa, permitand comunicarea rapida si standardizata a documentelor emise in mod automatizat.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Ce acte noi se emit prin centrul de imprimare masiva?

Actele administrative fiscale si procedurale nou introduce, se regasesc printre pozitiile 10–56 din noua lista, la urmatoarele pozitii:

Nr. crt.

Descriere act nou

Observatie

10

Notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si de sanatate datorate de persoanele fizice

Nou

11

Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiilor sociale pentru persoane fizice

Nou

12

Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea contributiilor sociale

Nou

22

Notificare privind nedeclararea contributiilor pentru indemnizatiile OUG 30/2020 si OUG 132/2020

Nou

23

Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiilor pentru aceste indemnizatii

Nou

40

Decizie de anulare a contributiilor stabilite pentru indemnizatii sociale (OUG 30/2020 si 132/2020)

Nou

41

Notificare privind nedeclararea obligatiilor pentru indemnizatii sau venituri din strainatate

Nou

42

Decizie de impunere din oficiu pentru aceste obligatii

Nou

43

Decizie de anulare a deciziei de impunere pentru acestea

Nou

44

Decizie privind recuperarea sumei de pana la 3,5% virata necuvenit ONG-urilor

Nou

45

Decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA (distinct de notificare)

Nou

46

Decizie de radiere, din oficiu, din Registrul TVA la incasare

Nou

47

Instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul TVA la incasare

Nou

48

Notificare privind nedeclararea TVA (art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal)

Nou

49

Invitatie privind dreptul de a fi ascultat

Nou

50

Decizie de impunere din oficiu a TVA (formular 190)

Nou

51

Decizie de anulare a impunerii de TVA (formular 191)

Nou

52

Notificare pentru nedepunerea declaratiilor 390 VIES

Nou

53

Notificare privind modificarea datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor

Nou

54

Decizie privind modificarea datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor (formular 701)

Nou

55

Decizie de declarare in inactivitate

Nou

56

Notificare privind nedepunerea la termen a cererii de inregistrare a contractelor de inchiriere

Nou

Ce inseamna, practic, pentru contribuabili?

Toate aceste documente se comunica prin posta sau electronic, iar lipsa semnaturii nu afecteaza validitatea actului. Este important ca destinatarul sa verifice autenticitatea documentului si continutul acestuia, deoarece termenele procedurale (de contestatie, depunere de documente, clarificari etc.) curg de la data comunicarii, indiferent de forma in care a fost emis actul.

Fundament legal

Modificarea a fost realizata in baza art. 46 alin. (6) si (7) din Codul de procedura fiscala, care permite emiterea unor acte fara semnatura si stampila, atunci cand sunt generate automatizat, in conditiile stabilite prin ordin al presedintelui ANAF.

Recomandare pentru practicieni: In cazul in care primiti un astfel de document, nu va grabiti sa-l considerati „nevalid” doar pentru ca nu poarta semnatura inspectorului sau stampila institutiei. Consultati lista completa actualizata a actelor care pot fi emise astfel si verificati termenul de contestare, acolo unde este cazul.

 

 

Nu uitati: Abonamentul dvs. include si consultanta telefonica.
Daca doriti sa discutati direct cu un consultant, va puteti programa oricand, AICI.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre documente

28Iul2025

Justificarea utilizarii gratuite a unui aparat medical in activitatea non-profit a unei asociatii

de Profeanu Laura valabil la 28 Iul 2025
Intrebare: Care sunt documentele justificative in activitatea neeconomica a unui asociatii, in cazul in care pune la dispozitie in mod gratuit un aparat de diagnosticare si tratament neurologic? Puteti sa ne oferiti un exemplu/model din fiecare?

Livrarile intracomunitare fara documente justificative: lectii dintr-un control ANAF la o agentie de publicitate

de Profeanu Laura 21 Iul 2025
ANAF continua sa atraga atentia asupra utilizarii nejustificate a scutirii de TVA pentru livrarile intracomunitare. Un caz prezentat in Informarea privind cazurile semnificative constatate de inspectia fiscala in luna mai 2025, vizeaza o societate cu activitate principala in „activitatile agentiilor de publicitate” (cod CAEN 7311), care a aplicat scutirea de TVA pentru livrari de ...
17Iul2025

Decontare servicii turistice angajat la doua firme

de Florentina Buzea valabil la 17 Iul 2025
Intrebare: Sunt angajata pe doua firme. Intrebarea mea este pot deconta serviciile turistice pe cele doua firme, in limita legala si pe baza acelorasi documente?  
17Iul2025

Documentatie procedura de licitatie

de Vera Constantin valabil la 17 Iul 2025
Intrebare: Cerinta din fisa de date de la o procedura de licitatie este: Operatorul economic va prezenta certificate constatatoare privind lipsa datoriilor restante, cu privire la plata impozitelor, taxelor sau a contributiilor la bugetul general consolidat (buget local, buget de stat etc.) valabile la momentul prezentarii. In luna IULIE 2025, la solicitarea comisiei de evaluare de a prezenta ...
13Iul2025

Achizitie produse culese din flora spontana

de Vera Constantin valabil la 13 Iul 2025
Intrebare: Va rugam sa ne comunicati un punct de vedere oficial referitor la regimul fiscal aplicabil veniturilor obtinute din colectarea produselor din fauna spontana (ex.: ciuperci, fructe de padure, plante medicinale), in urmatoarele situatii: 1. Care este tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obtinute de persoanele fizice (neinregistrate fiscal sau autorizate), din vanzarea produselor recoltate ...
09Iul2025

Tratamentul fiscal si contabil al serviciilor de management prestate de un afiliat din UE: obligatia de retinere a impozitului pe veniturile nerezidentilor in Romania

de Profeanu Laura valabil la 09 Iul 2025
Intrebare: Societatea noastra este un SRL persoana juridica romana care face parte dintr-un grup francez, ce include mai multe societati din diverse zone geografice (Franta, Olanda, China, Spania, SUA, Brazilia etc). La 30.06.2025 a primit din partea unui afiliat, persoana juridica olandeza, avand cod valid de TVA - Olanda o factura de management fees, reprezentand servicii HR prestate de firma din ...
Vezi toate studiile de caz despre documente keyboard_double_arrow_right
x