Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Octombrie 2025

Lista actelor fiscale emise fara semnatura si stampila s-a extins: ANAF a adaugat 17 noi documente

24 Mar 2025

Incepand cu data de 24 martie 2025, contribuabilii pot primi mai multe tipuri de acte fiscale emise de catre ANAF care sunt valabile fara a fi semnate sau stampilate, in urma unei modificari aduse de Ordinul ANAF nr. 402/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 253/2025. Acest ordin actualizeaza si extinde lista documentelor emise prin intermediul centrului de imprimare masiva al ANAF, prevazuta initial in Ordinul ANAF nr. 1.155/2016.

Daca pana acum lista includea 39 de tipuri de acte administrative fiscale si procedurale, in prezent aceasta cuprinde 56 de documente, toate considerate valabile in forma tiparita, chiar si in lipsa semnaturii persoanei imputernicite sau a stampilei organului fiscal.

Aceasta masura continua procesul de digitalizare si eficientizare administrativa, permitand comunicarea rapida si standardizata a documentelor emise in mod automatizat.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Ce acte noi se emit prin centrul de imprimare masiva?

Actele administrative fiscale si procedurale nou introduce, se regasesc printre pozitiile 10–56 din noua lista, la urmatoarele pozitii:

Nr. crt.

Descriere act nou

Observatie

10

Notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si de sanatate datorate de persoanele fizice

Nou

11

Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiilor sociale pentru persoane fizice

Nou

12

Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea contributiilor sociale

Nou

22

Notificare privind nedeclararea contributiilor pentru indemnizatiile OUG 30/2020 si OUG 132/2020

Nou

23

Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiilor pentru aceste indemnizatii

Nou

40

Decizie de anulare a contributiilor stabilite pentru indemnizatii sociale (OUG 30/2020 si 132/2020)

Nou

41

Notificare privind nedeclararea obligatiilor pentru indemnizatii sau venituri din strainatate

Nou

42

Decizie de impunere din oficiu pentru aceste obligatii

Nou

43

Decizie de anulare a deciziei de impunere pentru acestea

Nou

44

Decizie privind recuperarea sumei de pana la 3,5% virata necuvenit ONG-urilor

Nou

45

Decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA (distinct de notificare)

Nou

46

Decizie de radiere, din oficiu, din Registrul TVA la incasare

Nou

47

Instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul TVA la incasare

Nou

48

Notificare privind nedeclararea TVA (art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal)

Nou

49

Invitatie privind dreptul de a fi ascultat

Nou

50

Decizie de impunere din oficiu a TVA (formular 190)

Nou

51

Decizie de anulare a impunerii de TVA (formular 191)

Nou

52

Notificare pentru nedepunerea declaratiilor 390 VIES

Nou

53

Notificare privind modificarea datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor

Nou

54

Decizie privind modificarea datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor (formular 701)

Nou

55

Decizie de declarare in inactivitate

Nou

56

Notificare privind nedepunerea la termen a cererii de inregistrare a contractelor de inchiriere

Nou

Ce inseamna, practic, pentru contribuabili?

Toate aceste documente se comunica prin posta sau electronic, iar lipsa semnaturii nu afecteaza validitatea actului. Este important ca destinatarul sa verifice autenticitatea documentului si continutul acestuia, deoarece termenele procedurale (de contestatie, depunere de documente, clarificari etc.) curg de la data comunicarii, indiferent de forma in care a fost emis actul.

Fundament legal

Modificarea a fost realizata in baza art. 46 alin. (6) si (7) din Codul de procedura fiscala, care permite emiterea unor acte fara semnatura si stampila, atunci cand sunt generate automatizat, in conditiile stabilite prin ordin al presedintelui ANAF.

Recomandare pentru practicieni: In cazul in care primiti un astfel de document, nu va grabiti sa-l considerati „nevalid” doar pentru ca nu poarta semnatura inspectorului sau stampila institutiei. Consultati lista completa actualizata a actelor care pot fi emise astfel si verificati termenul de contestare, acolo unde este cazul.

 

 

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre documente

27Oct2025

Completare CMR. Livrare intracomunitara triunghiulara de bunuri

de Vera Constantin valabil la 27 Oct 2025
TVA
Intrebare: Cum trebuie completat un CMR (expeditor, destinatar) in cazul unei livrari intracomunitare triunghiulare de bunuri, cand vanzatorul este societatea din Romania, clientul revanzator este din Germania, iar clientul final se afla in Olanda? Marfa pleaca din RO in Olanda. Firma din Romania emite factura catre firma din Germania. Clientul revanzator suporta transportul, organizeaza transportul este ...
27Oct2025

Documente si note contabile retur marfa

de Costin A. Istrate valabil la 27 Oct 2025
Intrebare: Avem urmatoarea situatie privind returul de marfa vandut cu bon fiscal: Legea spune: Art. 37 (1) In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde: a) nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fi scal emisanterior pentru marfa respectiva; b) dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4; c) ...
23Oct2025

Scoatere din evidenta marfa nevandabila

de Gina Popescu valabil la 23 Oct 2025
Intrebare: Va rog sa ma lamuriti cu privire la urmatoarea problema: am pe stoc marfuri nevandabile, in sensul ca utilajele pentru care au fost fabricate, nu mai exista. Ce trebuie sa fac ca sa le scad din stoc si ce implicatii sunt din punct de vedere fiscal? Multumesc!
23Oct2025

Documente justifiative clienti externi

de Ionut Jinga valabil la 23 Oct 2025
Intrebare: Ce documente justificative trebuie sa contina o factura emisa catre clienti externi din Uniunea Europeana si in afara Uniunii Europene? Multumesc.
17Oct2025

Achizitie ceas de lux pe firma

de Vera Constantin valabil la 17 Oct 2025
Intrebare: ANAF imi cere sa transmit copia unei facturi din 19.02.2020 prin care am achizitionat un ceas CASIO/ 21.346 lei fara tva. La vremea respectiva l-am oferit unui colaborator. Este nevoie sa am si alte documente din care sa rezulte amanunte cu privire la aceasta cheltuiala? Fiind microintreprindere nu a fost legal faptul ca am facut aceasta cheltuiala?
17Oct2025

Refuzul la plata transmis prin sistemul RO e-Factura - implicatii fiscale si contabile pentru furnizor

de Profeanu Laura valabil la 17 Oct 2025
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu un raspus in legatura cu procedura care se aplica si care sunt implicatiile pentru o factura emisa de catre societatea noastra si pentru care am primit mesaj in E-FACTURA de la client: "Conform adresei nr. ad. 83523/09.10.2025 se refuza la plata factura nr. 20250699 nr. 0768/15.09.2025 in valoare...". Mentionam ca societatea noastra va formula cerere de ...
Vezi toate studiile de caz despre documente keyboard_double_arrow_right
x