Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Iulie 2024

Livrare bunuri si punere in functiune. Stabilire fapt generator al TVA si al venitului

Raspuns oferit de
Otilia Roman

Otilia Roman
Consultant fiscal
Intrebare: O societate comerciala a incheiat in anul 2023 un contract de livrare si punere in functiune echipamente telecomunicatii (inclusiv soft-ul de functionare ca serviciu conex). Acest contract avea ca termen de finalizare an 2023. Datorita intarzierilor in achizitia componentelor, s-a decalat termenul de finalizare a productiei de echipamente si implicit a functionalitatilor privind software-ul livrat (lipseste o functionalitate care se dezvolta acum). Pana la sfarsitul anului s-a reusit livrarea si punerea in functiune partial din numarul de bucati agreate in contract (functionalitatea lipsa a fost agreeata de client prin semnarea unui proces verbal de punere in functiune partial pentru cele 50 de bucati livrate din 100 cat erau specificate in contract). Pana la sfarsitul lunii ianuarie 2024 se preconizeaza finalizarea atat a productiei, livrarii instalarii si a functionalitatii lipsa. Clientul foloseste deja si obtine venituri de pe urma celor 50 de bucati livrate deja. In contract este specificata emiterea "facturii fiscale" si faptul ca "la data receptiei produselor si serviciilor conexe, se considera ca riscurile sunt transferate Clientului, cu exceptia oricaror neconformitati care au fost evidentiate sau apar mai tarziu.Utilizarea Produselor si serviciilor conexe nu va echivala in nicio situatie cu receptionarea acestora" Intrebari: Cum se trateaza din punct de vedere contabil si fiscal livrarea partiala si folosirea de catre client a produselor noastre in conditiile in care avem un proces verbal de punere in functiune partial? Cand se emite factura fiscala? In contract se specifica "plata pretului se efectueaza in baza facturii fiscale emise de catre furnizor. Factura va fi insotita in mod obligatoriu de PV de Receptie a Produselor si serviciilor conexe" Cum vom prezenta in situatiile noastre livrarea si instalarea in locatiile indicate de catre client a celor 50 de produse? Cum vom putea contabiliza descarcarea din gestiune? Se poate incheia un PV de custodie pentru ce s-a livrat deja si avem pv de instalare semnate? Carui an fiscal se considera alocat venitul aferent facturii fiscale care va fi emisa dupa ce ne vom indeplini toate obiectivele din contract(livrare integrala produse si servicii conexe)? Data estimata a emiterii facturii este 31.01.2024. Multumesc,

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

Iul172024

Ambalaje care circula intre furnizori si clienti, prin schimb, fara facturare

de Profeanu Laura valabil la 17 Iul 2024
Intrebare: Un client doreste sa-si trimita propriile lazi pentru livrarea marfurilor de la noi furnizor - la el - client, avand in vedere ca ambalajele circula insotite de avize de expeditie in ambele sensuri- primire -restituire: cu valoare zero. Ce formula contabila este corecta?
Iul082024

Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor

de Profeanu Laura valabil la 08 Iul 2024
Intrebare: O societate a incheiat un acord cadru cu o regie de transport pe o perioada de 48 de luni, la care se vor incheia 4 contracte subsecvente a cate 12 luni perioada. Cateva detalii din continutul acordului cadru: Acord cadru are ca scop stabilirea elementelor ce vor guverna cele 4 contracte subsecvente aferente acestui acord cadru, fiecare contract subsecvent avend o perioada de 12 luni. ...
Iun302024

Regim TVA dobanda imprumut. Optiunea pentru facturare

de Profeanu Laura valabil la 30 Iun 2024
Intrebare: O SC a acordat imprumut in euro unei alte societati cu care nu este afiliata dar lucreaza impreuna la un proiect. Acordarea de credit nu are caracter repetitiv, este o singura ocazie. In contract este prevazut si dobanda. Dobanda trebuie facturata, sau se poate incasa pe baza contractului? Daca se factureaza, este purtatoare de TVA?
Iul012024

Regim fiscal TVA pentru vanzare apartament care nu mai este nou

de Amelia Dumitras valabil la 01 Iul 2024
Intrebare: O societate comerciala, platitoare de impozit pe profit, dar care nu mai desfasoara activitate de cativa ani, detine in patrimoniu un apartament pe care doreste sa-l vanda inainte de a inchide si radia societatea. Apartamentul a fost achizitionat in urma cu 7 ani de la o persoana fizica si va fi vandut tot catre o persoana fizica. Avand in vedere ca nu este o constructie noua, se vinde fara TVA ...
Iun272024

Curs valutar emitere facturi catre clienti din Romania

de Vera Constantin valabil la 27 Iun 2024
Intrebare: Societatea X SRL emite facturi de marfa pentru parteneri rezidenti in Romania. Preturile sunt negociate cu partenerul in euro/USD. Facturile se emit in lei, dar sumele reprezinta contravaloarea in euro/USD in functie de cursul valutar RON/EUR / RON/USD de la data emiterii facturii. 1. Luand in considerare ca intre parteneri rezidenti nu sunt posibile incasari/plati in valuta (nu se incadreaza la ...
Iun112024

Amenzi pentru nerespectarea termenul-limita pentru transmiterea in sistemul RO e-Factura

de Profeanu Laura valabil la 11 Iun 2024
Intrebare: Avem un furnizor care trimite factura prin SPV dupa 2 zile de la livrarea marfii. Marfa este receptionata si vanduta pe baza facturii primite fizic. Cum am specificat, se primeste si prin SPV factura in termen de 2 zile (coincide cu cea fizica). Suntem pasibili de vreo contraventie pentru inregistrarea facturii cu o data anterioara primirii prin SPV?