Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 30 Octombrie 2025

Locuinta de serviciu administrator. Contract de comodat

Intrebare:

Societate comerciala cu activitate de comert, are sediul social in apartamentul proprietate personala asociat unic care este si administrator; sediul social se afla in mediul urban. Acest apartament nu mai este locuit de cand administratorul care e si asociat unic s-a mutat in locuinta de serviciu.

Firma a construit un depozit cu birouri la distanta de12 km fata de sediul social, de data aceasta intr-o localitate in mediul rural.

Din cauza descarcarilor containerelor cu marfuri noaptea si necesitatea prezentei dese a administratorului/asociatului unic la cladirea unde se desfasoara activitatea, s-a luat decizia construirii unei locuinte de serviciu, langa depozit. Astfel, exista contract de comodat incheiat intre administrator si firma (fara chirie).

Intrebari:

1. In incinta locuintei de serviciu se preiau comenzile si se proceseaza; administratorul intocmeste avize de insotire a marfii si tine mare parte de contabilitate primara. Utilitatile sunt facturate pe numele administratorului.

Este macar o parte din cheltuielile cu utilitatile deductibila fiscal?

2. Care e deductibilitatea cheltuielilor cu amortizarea locuintei de serviciu la calculul impozitului pe profit? Alte cheltuieli deductibile ale locuintei de serviciu?

3. Daca la un moment dat administratorul/ asociatul unic ar vrea sa se retraga (are 73 ani) si sa cumpere locuinta de serviciu, care sunt etapele acestei actiuni?


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-9 angajati
Cod CAEN: 4647

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Constructii

28Oct2025

Regim fiscal penalitati comerciale

de Alexandru Palaghia valabil la 28 Oct 2025
Intrebare: Societatea noastra nu a achitat 2 facturi de la furnizor din 29.11. 20218 in valoare de 87.932,32 si din 30.12.2019 in valoare de 428.400 lei. Furnizorul a dat in judecata societatea noastra prin care pretinde plata sumei totale de 516.332 lei plus plus penalitati contractuale pentru neplata facturi in valoare de 300.000 lei, conform contract de prestari servicii. Prin hotarare ...
27Oct2025

Amenajari interioare pe teritoriul Moldovei, regim TVA, declarare

de Elena Garofil valabil la 27 Oct 2025
Intrebare: Suntem o firma de amenajare interioara, dorim ca pe teritoriul Moldovei, sa desfasuram servicii de amenajare, pentru o entitate juridica inregistrata in Republica Moldova. Pentru realizarea acestor servicii, vom subcontracta o mare parte din lucrare (subcontractorul este o entiate inregistrata in Romania), dar vom face si achizitii locale (in Republica Moldova, Chisinau). Va rugam sa ne ...
10Oct2025

TVA facturi in cazul iesirii din sistemul TVA la incasare

de Constanta Popa valabil la 10 Oct 2025
Intrebare: Daca firma a fost cu tva la incasare. In acea perioada s-au emis facturi catre clienti si am primit facturi de la furnizori, care nu au fost incasate, respectiv platite. Ulterior firma a trecut la tva normal. Intrebarea este: cand tva-ul neexigibil trece in tva colectat, respectiv deductibil?
30Sep2025

Obligatiile declarative ale firmelor radiate

de Alexandru Palaghia valabil la 30 Sep 2025
Intrebare: O societate comerciala, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit, s-a radiat in luna August 2025. Firma mai trebuie sa depuna declaratiile D 300, D 394 si D 406 pentru luna August? De asemenea, D 101 si D 205 mai trebuie depuse in anul 2026 pentru anul 2025?
04Aug2025

Regularizare facturi la modificarea cotei de TVA

de Alexandru Palaghia valabil la 04 Aug 2025
Intrebare: In luna mai 2025 am facturat avans 100.000 + 19% tva (19.000) = 119.000 lei. Azi, 4.08, am factura productie de 100.000. Cum fac: 1. stornez factura de avans de 100.000 cu tva 19% si emit factura productie de 100.000 cu tva 21%? 2. factura productie cu 19% si stornez avansul de 19%?  
30Iul2025

Schimbare cota TVA

de Constanta Popa valabil la 30 Iul 2025
Intrebare: La data de 31.07.2025 voi avea avansuri facturate pentru servicii cu 19%. Dupa data de 01.08.2025, trebuie sa stornez sumele cu 19% si sa le repun cu 21%? Sau cand se finalizeaza lucrarea voi storna avansul cu 19%? Va multumesc!
x