Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024

Majorarea plafonului privind veniturile realizate de catre persoanele care beneficiaza de indemnizatia pentru crestere copil

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

In Monitorul Oficial nr. 340 din 03 mai 2019 a fost publicata Legea nr. 89/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, precum si pentru stabilirea unor masuri privind recuperarea debitelor reprezentand indemnizatie pentru cresterea copilului.

Una dintre modificarile aduse Ordonantei de Urgenta nr. 111/2010 vizeaza majorarea plafonului privind veniturile realizate de catre persoanele care beneficiaza de indemnizatia pentru crestere copil fara a determina suspendarea platii indemnizatiei de la 3.750 lei la 6.250 lei intr-un an calendaristic.

Astfel, unul dintre cazurile in care indemnizatia pentru cresterea copilului se suspenda este prevazut la art. 16 alin.(2) lit. (i) din O.U.G. nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia pentru cresterea copiilor dupa cum urmeaza:
i) beneficiarul realizeaza venituri supuse impozitului, iar copilul nu a implinit varsta de un an, 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap.

Prin exceptie de la aceste prevederi, alin.(3)  al acestui articol prevedea ca plata indemnizatiei pentru cresterea copilului nu se suspenda in cazul in care persoana indreptatita se afla in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
a) primeste diverse sume in baza legii, a contractului colectiv de munca sau a contractului individual de munca acordate in perioada concediului pentru cresterea copilului, altele decat cele rezultate din desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu;
b) primeste indemnizatii in calitate de consilier local sau judetean, indiferent de nivelul acestora;
c) realizeaza, in decursul unui an calendaristic, venituri supuse impozitului, prin desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu, al caror nivel nu depaseste de trei ori cuantumul minim al indemnizatiei stabilit la art. 2 alin. (2).

Cuantumul minim al indemnizatiei lunare nu poate fi mai mic decat suma rezultata din aplicarea unui coeficient de multiplicare de 2,5 la valoarea indicatorului social de referinta. Valoarea indicatorului social de referinta este de 500 lei, astfel, cuantumul minim al indemnizatiei nu poate fi mai mic de 1.250 lei.

Veniturile care determina suspendarea indemnizatiei nu sunt veniturile supuse impozitului conform Codului fiscal, ci sunt veniturile supuse impozitului conform O.U.G. nr. 111/2010. Conform art. 2 alin. (1) din acest act normativ, persoanele care in ultimii 2 ani anteriori datei nasterii copilului au realizat timp de cel putin 12 luni venituri din salarii si asimilate salariilor, venituri din activitati independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuala, venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani, in cazul copilului cu handicap, precum si de o indemnizatie lunara.

Prin Legea nr.89/2019 s-au adus modificari art. 16 alin. (3) lit. c) astfel incat, incepand cu aceasta data, plata indemnizatiei pentru cresterea copilului nu se suspenda in cazul in care persoana indreptatita realizeaza, in decursul unui an calendaristic, venituri supuse impozitului prin desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu al caror nivel net nu depaseste de 5 ori cuantumul minim al indemnizatiei. De asemenea, s-au adus clarificari si cu privire la faptul ca acest plafon se constituie din venitul net obtinut din categoriile respective de venit.

Prin urmare, plata indemnizatiei pentru cresterea copilului nu se suspenda daca beneficiarul acesteia realizeaza, in decursul unui an calendaristic, prin desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu, venituri din salarii si asimilate salariilor, venituri din activitati independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuala, venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura al caror nivel net nu depaseste suma de 6.250 lei (1.250 lei x 5).

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...
Apr222024

Dobanzile si penalitatile de intarziere

de Profeanu Laura 22 Apr 2024
Aplicarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere este un subiect de mare interes pentru contribuabili si profesionistii din domeniul fiscal. Acestea sunt masuri punitive aplicate pentru a asigura conformitatea fiscala si pentru a descuraja intarzierile sau omisiunile in plata datoriilor fiscale. Art. 173, 174 si 176 din Codul de Procedura Fiscala, ofera un cadru detaliat privind modul de ...
Apr222024

Modificari fiscale 08 - 14 aprilie 2024

de Irina Dumitrescu 22 Apr 2024
1.      O.M.F. nr. 643/2024 pentru abrogarea art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 5.433/2023 privind stabilirea persoanelor juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale potrivit art. 18^3 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal Publicat in: M.Of. nr. 329 din 10.04.2024 Ce prevede: Ordinul abroga aticolul 2 din O.M.F. ...
Apr162024

Aspecte fiscale privind conformarea la normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare

de Profeanu Laura 16 Apr 2024
In contextul in care normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare si saloanele de tatuaj, piercing si implantare dermala vor intra in vigoare pe 10 mai 2024, se impune ca societatile din acest domeniu sa inceapa sa se pregateasca pentru implementarea acestora. Noile norme de igiena, publicate in M. Of. pe 10 aprilie 2024, au fost aprobate de Ministerul Sanatatii prin Ordinul nr. 1648/2024, ...