Marfuri livrate de furnizor din stat membru, preluate in custodie in Romania, regim fiscal TVA
valabil la 18 Ian 2021
Intrebare:
O persoana juridica romana (PJ_RO) are o relatie de colaborare comerciala cu un partener din Germania (in calitate de furnizor, PJ_DE), societatile fiind affiliate intre ele, avand un asociat comun.
Obiectul contractului de colaborare intre aceste doua PJ il reprezinta comertul cu ingrasaminte pentru agricultura.
In fiecare an, in luna august, PJ_romana solicita furnizorului din Germania cantitatea de produse planificata pentru campania de vanzare din anul urmator. Furnizorul din Germania, produce si livreaza in mai multe transe cantitatea de marfa solicitata de catre cumparatorul din RO, pana la finalul anului. Toate livrarile de marfa din Germania in Romania, din acest interval de imp septembrie-decembrie, se fac pe baza de aviz de insotire a marfurilor, marfa livrata stocandu-se in depozitul cumparatorului din RO sau direct in depozitele clientilor cumparatorului din RO. Factura finala pentru marfa livrata in perioada septembrie-decembrie, se factureaza integral, in luna ianuarie a anului urmator. Precizez ca in toata aceasta perioada, marfa primita de catre cumparatorul din Romania nu este vanduta si ramane in custodia acestuia, pana la momentul primirii facturii fiscale din Germania emisa in ianuarie a anului urmator.
Unul dintre articolele contractului de vanzare-cumparare, precizeaza ca pentru bunurile in consignatie, care se livreaza pana la finalul anului si se factureaza in luna ianuarie, se acorda o reducere de x%. Este singurul articol care face referire la faptul ca bunurile circula intracomunitar in regim de consignatie, fiind in custodia cumparatorului din Romania pana la momentul primirii facturii din Germania.
Atata persoana juridica romana in calitate de cumparator cat si furnizorul din Germania, declara tranzactiile de achizitie intracomunitara/livrare intracomunitara in declaratia intrastat, D300 si in D 390, in luna ianuarie, in luna emiterii/primirii facturii fiscale.
Este corecta declararea achizitiilor intracomunitare de marfa atat in D intrastate, D 300 cat si in D 390 in luna ianuarie a anului urmator, avand in vedere ca livrarile de marfa in regim de custodie/consignatie are loc in perioade anterioare facturarii si anume septembrie-decembrie?
Marfa primita in regim de consignatie sau custodie pana la momentul facturarii acesteia, presupune acelasi tratament din punct de vedere fiscal?
Intervine exigibilitatea TVA in perioadele in care are loc livrarea bunurilor si nu facturarea acestora?
Daca nu este corect momentul intocmirii acestor declaratii, care sunt riscurile pe care le-ar avea cumparatorul roman in tot acest proces de livrare-facturare, avand in vedere ca toate declaratiile au fost intocmite la momentul emiterii facturii si nu a livrarii bunurilor?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare
06Iun2025
Raportare achizitii intracomunitare de bunuri
de
Amelia Dumitras
valabil la 06 Iun 2025
Intrebare:
Societatea noastra are lunar achizitii intracomunitare.
Sunt situatii cand factura emisa de furnizorul intracomunitar se emite in ultima zi a lunii calendaristice dar livrarea/receptia se efectueaza in primele zile ale lunii urmatoare.
Noi trebuie sa obtinem un cod UIT inaintea livrarii marfurilor. Pe acesta il obtinem la data facturii.
Noi inregistram factura, de exemplu in luna aprilie ...
03Iun2025
Achizitie mijloace de transport second hand
de
Vera Constantin
valabil la 03 Iun 2025
Intrebare:
Societatea noastra este platitoare de TVA in Romania.
Achizitionam trei autoutilitare N1 din Germania, de la un furnizor, persoana juridica. Sunt semnate trei documente distincte, pentru fiecare autovehicul. Acestea sunt denumite Factura/Contract vanzare cumparare, iar continutul lor duce mai degraba catre contract (vedeti atasamentul).
Furnizorul nu isi mentioneaza codul de TVA german pe ...
31Mai2025
Neplatitor de TVA achizitie intracomunitara apa minerala si servicii
de
Gina Popescu
valabil la 31 Mai 2025
Intrebare:
O societatea comerciala neplatitoare de tva achizitioneaza apa minerala din Ungaria. Societatea din Romania are cod special de TVA (inregistrat conform art. 317), pe care le comunica furnizorului din Ungaria. Factura se va emite cu taxare inversa. La aceasta tranzactie societatea din Romania trebuie sa plateasca tva catre statul Roman cu declaratie 301 si trebuie sa mai depuna si decontul ...
31Mai2025
Raportare cu intarziere achizitie intracomunitara de bunuri, consecinte
de
Amelia Dumitras
valabil la 31 Mai 2025
Intrebare:
Societate platitoare de tva la incasare, face in aprilie o achizitie intracomunitara, cu taxare inversa (obiect de inventar). Factura din Germania este emisa pe 29.04.2025, iar plata este facuta in 03.05.2025. La inchiderea lunii aprilie, nu am avut aceasta factura, si nu a fost inregistrata in D390, nici in D300. Mentionez ca pentru aprilie a fost depusa D390 pentru o alta AIC.
1. Daca o ...
30Mai2025
Retur produse importate cu livrare in Bulgaria
de
Vera Constantin
valabil la 30 Mai 2025
Intrebare:
Produsele returnate nu au fost neconforme, ci au fost returnate la cererea noastra (cantitatea a fost prea mare si furnizorul a fost de acord cu returul acestora), si tot acesta a intocmit factura de minus (dar de filiala din Bulgaria). Tinand cont ca este o tranzactie intracomunitara, voi face 4426 = 4427 cu valoarea cu minus si o declaram in D390?
29Mai2025
Retur produse importate
de
Vera Constantin
valabil la 29 Mai 2025
Intrebare:
Am facut un import de produse farmaceutice din China, pentru care am achitat TVA in vama, la intrarea in tara. Se doreste returnarea partiala din cantitatile intrate, iar returul se face la o filiala din Bulgaria (factura de retur este emisa de filiala din Bulgaria si tot acolo ajung produsele). Care este monografia contabila si care este regimul TVA la returnarea produselor?