Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024

Masuri fiscal-bugetare cuprinse intr-un proiect de ordonanta

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
07 Aug 2019


In data de 06 august 2019, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala a fost publicat un Proiect Ordonanta privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.
 
Prin acest proiect, in domeniul fiscal se propun urmatoarele:
 
  • Clarificari privind aplicarea dispozitiilor art. II din O.U.G. nr. 43/2019 referitoare la facilitatile fiscale din domeniul constructiilor –mentiunea expresa ca aceste modificari se aplica incepand cu veniturile aferente lunii iulie 2019.
 
  • Coreclarea prevederilor in materie de contributii sociale cu modificarile aduse art. 60 prin O.U.G. nr. 43/2019 in ceea ce priveste aplicarea facilitatilor, respectiv eliminarea conditiei ca veniturile sa fie realizate in baza contractelor individuale de munca.
 
  • Includerea tichetelor cadou in baza de calcul a contributiilor sociale (CAS, CASS si CAM) daca acestea se acorda in alte situatii decat cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, zilei de 8 martie – tichete oferite salariatelor, in limita de 150 lei/eveniment/persoana. Conform acestui proiect, tichetele cadou vor fi excluse din baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii doar daca vor fi acordate de angajator/platitor cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cele oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie, in limita plafonului de 150 lei/eveniment/persoana, astfel cum este prevazut in contractual de munca.
 
In prezent, tichetele cadou acordate pentru alte destinatii sociale prevazute in contractul de munca, cum ar fi ziua de nastere a salariatului, casatorie, ziua barbatului, intra in baza de calcul al impozitului pe veniturile din salarii dar sunt excluse din baza de calcul al contributiilor sociale. Daca aceste propuneri vor fi publicate in Monitorul Oficial, incepand cu luna urmatoare publicarii asupra acestor tichete cadou se vor datora si contributii sociale.
 
  • Majorarea accizei totale pentru tigarete incepand cu 1 septembrie 2019, de la 483,74 lei/1.000 tigarete la 503,97 lei/1.000 de tigarete.
  • Aplicarea accizelor nearmonizate asupra bauturilor racoritoare cu continut ridicat de zaharuri libere incepand cu 1 septembrie 2019, cu exceptia:
a) bauturilor racoritoare naturale fara adaos de zaharuri, chiar daca zaharurile intrinseci continute de acestea depasesc limita de 5 grame per 100 mililitri produs;
b) amestecurilor de bauturi nealcoolice cu sau fara adaos de zaharuri produse pe loc in cadrul unitatilor de alimentatie publica.
 
Pentru aceste produse se propune un nivel al accizei diferentiat in functie de continutul de zaharuri astfel:
  • 0,8 lei/litru pentru bauturi racoritoare cu continut ridicat de zaharuri libere al caror continut de zaharuri este intre 5-8 g zaharuri/100 ml produs
  • 1 leu/litru pentru bauturi racoritoare cu continut ridicat de zaharuri libere al caror continut de zaharuri este peste 8 g zaharuri/100 ml produs
 
Conform proiectului, bauturile racoritoare cu un continut ridicat de zaharuri libere reprezinta orice bauturi racoritoare cu un continut de zaharuri libere de cel putin 5 grame per 100 mililitri produs.

Sunt incluse:
a) bauturile care se pot consuma direct, incadrate la codul NC 2202;
b) produsele lichide destinate a fi consumate ca bauturi dupa o diluare simpla in apa, incadrate la codurile NC 2101, 2106 si 3302 10;
c) bauturile racoritoare naturale care au zaharuri libere adaugate care impreuna cu zaharurile intrinseci depasesc limita de 5 grame per 100 mililitri produs, incadrate la codul NC 2009.
 
In acest sens:
a) prin zaharuri libere se intelege toate monozaharidele si dizaharidele prezente in bauturi, cu exceptia poliolilor;
b) prin zaharuri adaugate se intelege glucoza, fructoza, zaharoza, hidrolizatele de amidon, respectiv sirop de glucoza, sirop cu inalt continut de fructoza si alte preparate cu zahar folosite ca atare sau adaugate in cursul prepararii bauturilor. Nu se includ zaharurile prezente in mod natural in sucurile de fructe neindulcite sau in miere.
 
Daca aceste prevederi vor fi publicate in Monitorul Oficial, pentru aceste produse platitorii de accize vor fi operatorii economici care produc si comercializeaza in Romania, care achizitioneaza din teritoriul Uniunii Europene, ori importa aceste produse.
 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024

Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...
Apr222024

Dobanzile si penalitatile de intarziere

de Profeanu Laura 22 Apr 2024
Aplicarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere este un subiect de mare interes pentru contribuabili si profesionistii din domeniul fiscal. Acestea sunt masuri punitive aplicate pentru a asigura conformitatea fiscala si pentru a descuraja intarzierile sau omisiunile in plata datoriilor fiscale. Art. 173, 174 si 176 din Codul de Procedura Fiscala, ofera un cadru detaliat privind modul de ...
Apr222024

Modificari fiscale 08 - 14 aprilie 2024

de Irina Dumitrescu 22 Apr 2024
1.      O.M.F. nr. 643/2024 pentru abrogarea art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 5.433/2023 privind stabilirea persoanelor juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale potrivit art. 18^3 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal Publicat in: M.Of. nr. 329 din 10.04.2024 Ce prevede: Ordinul abroga aticolul 2 din O.M.F. ...
Apr162024

Aspecte fiscale privind conformarea la normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare

de Profeanu Laura 16 Apr 2024
In contextul in care normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare si saloanele de tatuaj, piercing si implantare dermala vor intra in vigoare pe 10 mai 2024, se impune ca societatile din acest domeniu sa inceapa sa se pregateasca pentru implementarea acestora. Noile norme de igiena, publicate in M. Of. pe 10 aprilie 2024, au fost aprobate de Ministerul Sanatatii prin Ordinul nr. 1648/2024, ...