Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 9 Octombrie 2024

Modelul contractului pentru acordarea de tichete de activitati casnice - Oficializat prin Ordinul nr. 1964/2024

02 Oct 2024

Incepand cu data de 23 septembrie 2024, a intrat in vigoare Ordinul nr. 1964/2024 al Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, publicat in Monitorul Oficial nr. 950, prin care se aproba modelul contractului ce trebuie incheiat intre angajatori si agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti. Contractul permite acordarea de tichete de activitati casnice, in conformitate cu prevederile Legii nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic.

Ce sunt tichetele de activitati casnice?

Tichetele de activitati casnice reprezinta un nou tip de beneficiu extrasalarial pe care angajatorii il pot oferi angajatilor pentru plata persoanelor care desfasoara activitati casnice, precum curatenie, ingrijire gradina, mici reparatii sau alte servicii similare. Tichetele au o valoare nominala de 15 lei si pot fi utilizate exclusiv de catre angajati pentru a-i remunera pe prestatorii casnici, asa cum prevede Legea nr. 111/2022.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Procedura de implementare

Pentru a putea oferi angajatilor aceste tichete, angajatorii trebuie sa incheie un contract cu agentia pentru ocuparea fortei de munca din judetul in care isi au sediul social sau punctul de lucru. Modelul acestui contract este detaliat in anexa Ordinului nr. 1964/2024.

Obligatiile partilor sunt enumerate la punctul 4.1. si 4.2. din contract:

4.1. AOFM se obliga:

a) sa acorde angajatorului tichetele de activitati casnice solicitate prin cererea depusa si aprobata;

b) sa emita factura pentru tichetele de activitati casnice acordate;

c) sa ofere angajatorului, la solicitarea acestuia, informatii referitoare la obligatiile legale pe care acesta le are in legatura cu achizitionarea si acordarea tichetelor de activitati casnice salariatilor proprii;

d) sa utilizeze datele si informatiile referitoare la salariati solicitate angajatorului pentru emiterea tichetelor de activitati casnice individualizate si pentru utilizarea acestora in calitate de beneficiar casnic, respectiv numele si prenumele si codul numeric personal, cu respectarea prevederilor Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), cu modificarile ulterioare.

4.2. Angajatorul se obliga:

a) sa acorde tichetele de activitati casnice achizitionate exclusiv angajatilor care sunt in drept sa utilizeze tichetele de activitati casnice, in calitate de beneficiari casnici;

b) sa plateasca AOFM contravaloarea tichetelor de activitati casnice achizitionate la termenul si in conditiile prevazute de prezentul contract;

c) sa completeze, pe fiecare tichet de activitati casnice emis pe suport hartie, numele, prenumele si codul numeric personal ale fiecarui angajat care este in drept sa utilizeze tichetele de activitati casnice, in calitate de beneficiar casnic;

d) sa transmita datele si informatiile referitoare la salariati solicitate de AOFM pentru emiterea tichetelor de activitati casnice, pe suport electronic, individualizate si pentru utilizarea acestora in calitate de beneficiar casnic, respectiv numele si prenumele si codul numeric personal, cu respectarea prevederilor Legii nr. 190/2018, cu modificarile ulterioare.

Penalitati

Potrivit punctelor 7.1. si 7.2. din contract:

- in cazul in care, din vina sa, AOFM nu isi executa obligatiile asumate prin contract, angajatorul are dreptul de a percepe penalitati in cuantum de 0,04% pe zi din valoarea obligatiei neexecutate, dar nu mai putin decat dobanda legala penalizatoare prevazuta la art. 3) alin. 2 indice 1)  din Ordonanta Guvernului nr. 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti. Penalitatea se aplica la valoarea obligatiilor neexecutate, pentru fiecare zi de intarziere, fara ca penalitatile sa poata depasi valoarea contractului.

- in cazul in care, la expirarea perioadei convenite, angajatorul nu onoreaza factura, atunci AOFM are dreptul de a solicita penalitati in cuantum de 0,04% din valoarea platii neefectuate, pe zi de intarziere, dar nu mai putin decat valoarea dobanzii legale penalizatoare, in conformitate cu prevederile  art. 4) din Legea nr. 72/2013 privind masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata a unor sume de bani rezultand din contracte incheiate intre profesionisti si intre acestia si autoritati contractante, dar nu mai mult decat valoarea platii neefectuate, care curge de la expirarea termenului de plata.

Avantaje pentru angajatori

Angajatorii beneficiaza de o reducere fiscala daca ofera tichete de activitati casnice. In plus, cei care acorda un numar minim de 600 de tichete unui singur angajat pe parcursul unui an calendaristic primesc un bonus de 50 de tichete in anul urmator, care pot fi utilizate ca bonusuri pentru angajati.

Platforma de gestionare

Angajatorii pot gestiona achizitia si distribuirea tichetelor printr-o platforma electronica dedicata, https://tichete.anofm.ro/  unde se poate urmari statusul contractului, se pot accesa datele referitoare la angajati si se poate administra procesul de emitere a tichetelor.

Impozitarea tichetelor

Angajatii care au calitatea de beneficiari casnici, datoreaza impozit pe venit pentru sumele reprezentand contravaloarea tichetelor de activitati casnice primite, potrivit regulilor prevazute la art. 78 alin. (2) lit. a) sau b) din Legea nr. 227/2015, privind Codul fiscal, prin aplicarea cotei de 10%.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016