Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024

Modificari fiscale 29 august - 04 septembrie 2022

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
07 Sep 2022
Tags: og 31/2022



O.G. nr. 31/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala

Publicat in: M.Of. nr. 857 din  31.08.2022 
 
Ce prevede: Principalele modificari si completari aduse Codului de procedura fiscala vizeaza:
- adaptarea prevederilor privind comunicarea actului administrativ fiscal (exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta) la modificarile aduse prin OG 11/2022.
- solutia fiscala anticipata:
  • Cererea pentru emiterea solutiei fiscale se depune pentru o singura situatie fiscala de fapt viitoare si o singura obligatie fiscala principala. Contribuabilul/Platitorul poate depune mai multe cereri in vederea reglementarii mai multor situatii fiscale de fapt viitoare. 
  • Aplicarea taxei de 5.000 euro pentru contribuabilii nerezidenti 
  • Restituirea taxei achitate pentru emiterea solutiei fiscale individuale anticipate Contribuabilul solicitant nu are dreptul la restituirea taxei achitate pentru emiterea solutiei fiscale individuale anticipate in cazul in care cererea intra in procedura de analiza pe fond in vederea solutionarii prin emiterea ordinului ministrului finantelor de aprobare/respingere a cererii de emitere a solutiei fiscale individuale anticipate. Prin exceptie de la prevederile prezentului alineat, taxa pentru emiterea solutiei fiscale individuale anticipate se restituie contribuabilului/platitorului in urmatoarele situatii:
a) contribuabilul/platitorul renunta la cererea pentru emiterea solutiei fiscale individuale anticipate in 15 zile de la data depunerii cererii, termenul alocat analizei prealabile;
b) contribuabilul/platitorul care este notificat de organul fiscal competent despre faptul ca cererea nu a fost luata in considerare ca urmare a analizei prealabile si, totodata, despre posibilitatea depunerii unei noi cereri sau renuntarea la cererea curenta comunica optiunea sa cu privire la renuntare si solicita restituirea taxei de emitere.
- inregistrarea fiscala a nerezidentilor – certificatele de inregistrare fiscala nu se comunica de catre oficiile registrului comertului ci se pastreaza de catre organul fiscal pana la data ridicarii de catre contribuabil sau imputernicitul acestuia.
- introducerea unei noi situatii de intrerupere a termenelor de prescriptie -  pe perioada cuprinsa intre data decesului persoanei fizice la care era in curs de desfasurare o actiune de inspectie fiscala/verificare a situatiei fiscale personale si data luarii la cunostinta de catre organul de inspectie/verificare ca exista sau nu succesori, dupa caz.
- obligatia de colaborare a contribuabilului/platitorului - de comun acord cu organele de inspectie fiscala, colaborarea contribuabilului/platitorului la constatarea starilor de fapt fiscale se poate realiza si prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare la distanta.
- durata efectuarii inspectiei fiscale – majorata la 180 de zile si pentru contribuabilii nerezidenti 
- sesizarea organelor de urmarire penala
- rezultatele controlului antifrauda - Punctul de vedere al contribuabilului/platitorului se analizeaza la nivelul Directiei generale antifrauda fiscala. In masura in care din analiza reiese ca este necesara refacerea controlului si/sau a procesului-verbal/actului de control, dupa caz, conducatorul structurii dispune masurile necesare conform celor constatate.
- introducerea obligatiei organelor fiscale de a publica si  listelor contribuabililor care nu au obligatii restante. Lista se publica trimestrial pana in ultima zi a primei luni din trimestrul urmator celui de raportare.
- ordinea stingerii obligatiilor fiscale - se sting cu prioritate sumele individualizate in deciziile de recuperare a ajutoarelor de stat si/sau de minimis emise, dupa caz, de Comisia Europeana/entitatile ce detin calitatea de furnizor sau de administrator de ajutor de stat sau de minimis/Consiliul Concurentei si dobanzile aferente datorate de la data platii ajutorului pana la data recuperarii sau a rambursarii sale integrale.
- ordinea stingerii datoriilor, compensarea, dobanzi si penalitati de intarziere in cazul debitorilor care se afla sub incidenta legislatiei privind insolventa
- includerea ajutorului de minimis printre oblogatiile fiscale care nu se esaloneaza. 
- noi conditii pentru mentinerea esalonarii la plata:
  • sa se achite sumele stabilite prin decizia de recuperare a ajutoarelor de stat emisa de catre Comisia Europeana, inclusiv dobanzile aferente, datorate de la data platii ajutorului pana la data recuperarii sau a rambursarii sale integrale, in maximum 3 zile de la data comunicarii acestei decizii;
  • sa se achite sumele stabilite prin decizia de recuperare a ajutoarelor de stat sau de minimis emisa de catre entitatile ce detin calitatea de furnizor sau de administrator de ajutor de stat sau de minimis, inclusiv dobanzile aferente, datorate de la data platii ajutorului pana la data recuperarii sau a rambursarii sale integrale, in maximum 3 zile de la data comunicarii acestei decizii;
  • sa se achite sumele stabilite prin decizia de recuperare a ajutoarelor de minimis emisa de catre Consiliul Concurentei, inclusiv dobanzile aferente, datorate de la data platii ajutorului pana la data recuperarii sau a rambursarii sale integrale, in maximum 3 zile de la data comunicarii acestei decizii.
- valorificarea bunurilor sechestrate potrivit intelegerii partilor  - pretul propus de cumparator poate fi mai mic decat pretul de evaluare in cazul in care, din pretul oferit, se asigura acoperirea integrala a creantei fiscale, inclusiv a accesoriilor si a cheltuielilor de executare silita.
- contestatiilor formulate impotriva actelor administrative fiscale
 
Masuri tranzitorii
 
Modificarile privind mentinerea esalonarilor la plata se aplica si pentru cererile de esalonare la plata aflate in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a ordonantei.
Debitorii care au o esalonare la plata, si care trebuie sa achite obligatiile fiscale administrate de organul fiscal central intr-un anumit termen pentru a se mentine autorizatia, acordul ori alt act administrativ similar si solicita modificarea sau mentinerea esalonarii la plata, au obligatia ca in termen de 30 de zile de la data comunicarii acordului de principiu de catre organul fiscal central, sa constituie garantia prevazuta la art. 193 alin. (6) lit. a) si/sau b), dupa caz, Codul de procedura fiscala, pentru sumele ce fac obiectul modificarii esalonarii la plata sau pentru cele ramase de plata din esalonarea la plata a carei valabilitate a fost pierduta, precum si pentru dobanzile aferente acestora datorate pe perioada esalonarii la plata. 
 
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Dec152022

Modificari fiscale 05 - 11 decembrie 2022

de Irina Dumitrescu 15 Dec 2022
1. O.A.N.A.F. nr. 2.031/2022 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului ''Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune''   Publicat in: M.Of. nr. 1.164 din  ...