Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 17 Mai 2024

Noi prevederi privind deductibili cheltuielilor la scoaterea din evidenta a bunurilor degradate

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
28 Iul 2017


Prin Legea nr. 177/2017 publicata in Monitorul Oficial nr. 584 din 24 iulie 2017 s-au adus completari prevederilor art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal care reglementeaza situatiile in care sunt deductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa sau degradate.

Astfel, incepand cu 01 octombrie 2017, nu sunt deductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:
    1. bunurile/mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;
    2. bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare;
    3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugerii;
    4. alimentele destinate consumului uman, cu data-limita de consum aproape de expirare, altele decat cele aflate in situatiile/conditiile prevazute la pct. 1 si 2, daca transferul acestora este efectuat potrivit prevederilor legale privind diminuarea risipei alimentare;
    5. subprodusele de origine animala, nedestinate consumului uman, altele decat cele aflate in situatiile/conditiile prevazute la pct. 1-3, daca eliminarea acestora este efectuata potrivit prevederilor legale privind diminuarea risipei alimentare;
    6. produsele agroalimentare, devenite improprii consumului uman sau animal, daca directionarea/dirijarea vizeaza transformarea acestora in compost/biogaz sau neutralizarea acestora, potrivit prevederilor legale privind diminuarea risipei alimentare;

    7. alte bunuri decat cele aflate in situatiile/conditiile prevazute la pct. 1-6, daca termenul de valabilitate/expirare este depasit, potrivit legii.

Astfel, incepand cu 01 octombrie 2017 se introduc in categoria cheltuielilor deductibile cheltuielile efectuate in baza Legii 217/2016 ca masuri de prevenire a risipei alimentare. Conform art. 2 din lege operatorii economici din sectorul agroalimentar sunt obligati sa intreprinda masuri de prevenire a risipei alimentare. Aceste masuri se desfasoara conform ierarhiei de prevenire a generarii deseurilor alimentare, astfel:
a) masuri de responsabilizare pentru diminuarea risipei alimentare pe lantul agroalimentar, incepand cu productia, procesarea, depozitarea, distributia, comercializarea, ajungand pana la consumatorul final, inclusiv in sectorul de industrie hoteliera si al serviciilor alimentare;
b) masuri privind vanzarea cu pret redus a produselor aflate aproape de expirarea datei-limita de consum, conform legislatiei in vigoare;
c) masuri privind transferul alimentelor prin donare sau sponsorizare, pentru consumul uman, dar aflate aproape de expirarea datei-limita de consum, catre entitati, devenite operatori din sectorul agroalimentar ca urmare a inregistrarii la Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor- ANSVSA, cu obligatia respectarii prevederilor legale cu privire la conditiile de igiena, inclusiv cerintele privind temperatura pe perioada depozitarii si transportului, precum si la etichetarea corespunzatoare;
d) masuri pentru directionarea subproduselor nedestinate consumului uman conform Regulamentului (CE) nr. 1.774/2002 al Parlamentului European si al Consiliului din 3 octombrie 2002 de stabilire a normelor sanitare privind subprodusele de origine animala care nu sunt destinate consumului uman, categoria a 3-a pentru consumul unor categorii de animale, in conditiile prevazute de legislatia sanitar-veterinara in vigoare privind eliminarea subproduselor de origine animala;
e) masuri pentru directionarea produselor agroalimentare devenite improprii consumului uman sau animal prin transformarea in compost, conform legislatiei sanitar-veterinare in vigoare privind eliminarea subproduselor de origine animala nedestinate consumului uman si legislatiei privind protectia mediului;
f) masuri pentru directionarea produselor agroalimentare devenite improprii consumului uman sau animal in vederea valorificarii lor prin transformare in biogaz conform legislatiei de mediu si legislatiei sanitar-veterinare in vigoare;
g) masuri privind dirijarea catre o unitate autorizata de neutralizare a produselor ramase dupa parcurgerea etapelor prevazute la lit. a)-f).
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai102024

Regimul de amortizare pentru un mijloc fix amortizabil

de Profeanu Laura 10 Mai 2024
Amortizarea reprezinta procesul de recunoastere a costurilor unui mijloc fix pe durata sa de utilizare, fiind o componenta esentiala a contabilitatii fiscale. In Romania, regimul de amortizare este reglementat de art. 28 alin. 5 din Codul fiscal, oferind mai multe optiuni contribuabililor, in functie de tipul mijlocului fix. TIPURI DE MIJLOACE FIXE SI METODE DE AMORTIZARE 1. Constructii: ...
Apr222024

Modificari fiscale 08 - 14 aprilie 2024

de Irina Dumitrescu 22 Apr 2024
1.      O.M.F. nr. 643/2024 pentru abrogarea art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 5.433/2023 privind stabilirea persoanelor juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale potrivit art. 18^3 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal Publicat in: M.Of. nr. 329 din 10.04.2024 Ce prevede: Ordinul abroga aticolul 2 din O.M.F. ...
Dec062023

Actualizari semnificative in administrarea Contribuabililor Mari si Mijlocii in Romania

de Profeanu Laura 06 Dec 2023
Recent, ANAF a introdus modificari importante prin Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 1945/2023, vizand modul in care sunt administrati contribuabilii mari si mijlocii. Aceste schimbari sunt menite sa simplifice si sa eficientizeze procesul de administrare fiscala, reflectand o abordare mai adaptata la dinamica economica actuala. Mari contribuabili (Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. ...
Oct162023

Incepand cu 1 Noiembrie 2023 devine obligatorie raportarea lunara a stocurilor de produse agroalimentare

de Profeanu Laura 16 Oct 2023
Pe site-ul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) a fost publicat un comunicat despre noul sistem electronic de raportare a stocurilor de produse agroalimentare dezvoltat de MADR din Romania.  Acest sistem este reglementat de:  Legea 105/2023 privind reglementarea modalitatii de raportare a stocurilor la produsele agricole si alimentare (in vigoare de la 21 ...
Aug312023

Proiect de lege - Modificare majora in amortizarea mijloacelor fixe: Valoarea minima de intrare dublata

de Profeanu Laura 31 Aug 2023
Potrivit propunerii legislative pentru modificarea si completarea Legii nr.15 din 24 martie 1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, valoarea minima de intrare a mijloacelor fixe va creste de la 2.500 la 5.000 de lei, o schimbare care nu a mai avut loc de un deceniu. Acest demers este menit sa reflecte evolutiile economice si inflationiste ale ...
Iul092023

Termene si rolul raportarii fisierului SAF-T prin declaratia 406 pentru firmele mijlocii in 2023

de Profeanu Laura 09 Iul 2023
Conform calendarului stabilit de ANAF, pentru firmele mijlocii care au obligatia de a raporta fisierul SAF-T prin intermediul declaratiei 406, perioada de gratie se incheie la finalul lunii iulie 2023. Aceasta presupune obligatia lunara de raportare, respectiv trimestriala, aferenta perioadei ianuarie - iunie 2023 pana la aceasta data, pentru a evita, cel putin teoretic, amenzi. Fisierul SAF-T ...