Noi termene pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic

04 Sep 2017
Termenele pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic au fost din nou amanate prin OG 20/2017 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si prorogarea unor termene, publicata in M.OF. 705/31.08.2017.
Noile termene sunt:
- incepand cu data de 1 aprilie 2018 (termenul anterior - 1 iulie 2017), Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic.
-
- operatorii economici vor avea obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic incepand cu: 1 iunie 2018 - contribuabili mari si mijlocii (termene anterioare 1 ianuarie 2018 - marii contribuabili, 1 aprilie 2018 - contribuabilii mijlocii) si 1 august 2018 - contribuabilii mici.
- avizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi mentin valabilitatea pana la data expirarii, dar nu mai tarziu de data de 31 iulie 2018 (termen anterior 1 octombrie 2017).
Prin OG 20/2017 au fost modificate si sanctiunile pentru contraventiile prevazute de OUG 28/1999, acestea putand ajunge la 50.000 lei. De asemenea, sanctiunile cresc pentru anumite contraventii care se repeta in interval de 30 zile, respectiv 12 luni.
Spre exemplu, incalcarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a dispozitiilor art. 4 alin. (12) lit. a) -d) din ordonanta, cu privire la consumabilele utilizate, se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei. In situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din aceasta categorie, pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 30.000 lei la 40.000 lei. Daca noua contraventie este savarsita in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 40.000 lei la 50.000 lei.
Pana la data de 30 septembrie 2017 urmeaza a fi modificate corespunzator Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare. Tot pana la aceasta data urmeaza a se aproba, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, informatiile continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Cum vi s-a parut articolul?
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Studii de caz si articole despre casa de marcat
12Aug2025
Declaratii neutilizare casa de marcat
de
Gina Popescu
valabil la 12 Aug 2025
Intrebare:
Avem un punct de lucru unde avem casa de marcat. Acest punct de lucru momentan nu are activitate, deci nu se incaseaza nimic pe casa de marcat. Intrebarea este, in acest caz trebuie depusa la ANAF ceva declaratie lunara? Este obligatoriu se se scoata Z in fiecare zi, chiar daca este pe zero? Multumim.
08Aug2025
Emitere raport Z in perioada concediului
de
Gina Popescu
valabil la 08 Aug 2025
Intrebare:
Daca avem un magazin, la care vanzatoarea va fi in concediu de odihna o saptamana, cum procedam cu "z-ul" zilnic ce ar trebui scos cu 0 pentru aceasta perioada? Multumesc!
01Aug2025
F4109. Suspendare activitate
de
Vera Constantin
valabil la 01 Aug 2025
Intrebare:
Din 25.07.2025, la casa de marcat a unui magazin X, nu se mai elibereaza niciun raport Z, deoarece marfa a fost predata altei gestiuni, conform inventarului. Trebuie sa intocmesc F4109 "Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate".
In luna iulie 2025, casa de marcat nu a eliberat raport Z pentru 26.07.2025-31.07.2025, magazinul fiind inchis, asa va ...
31Iul2025
Modificare cota TVA casa de marcat
de
Gina Popescu
valabil la 31 Iul 2025
Intrebare:
Domnul de la casa de marcat nu va putea ajunge la noi in seara pentru a modifica procentele de TVA. Are peste 170 de clienti si nu are cum sa ajunga la toti intr-o noapte.
Ce facem? Putem vinde cu vechile procente? Sau inchidem magazinul?
31Iul2025
Facturi emise inainte de 01.08.2025 si incasate cu numerar dupa 01.08.2025
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 31 Iul 2025
Intrebare:
Daca avem facturi emise si neincasate pana la 01.08.2025 cu TVA 19%, cum le vom incasa dupa 01.08.2025?
Mai putem incasa pe casa de marcat daca lasam si cota de 19%?
Care ar fi modalitatea de a incasa facturile emise si neincasate inainte de 01.08.2025?
Multumesc!
16Iul2025
Notariat, utilizare casa de marcat
de
Elena Garofil
valabil la 16 Iul 2025
Intrebare:
Un birou notarial are casa de marcat si aparat pos de la banca pentru plata cu cardul.
Intrebarea este daca legislatia permite ca in cazul in care clientul plateste cu cardul este obligatoriu ca tranzactia sa fie trecuta prin casa de marcat sau este corect sa se emita numai factura +chitanta de la card?
Vezi toate studiile de caz despre casa de marcat keyboard_double_arrow_right