Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 15 Octombrie 2025

O noua declaratie 112 - proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului acestui formular


In data de 31.01.2019 MFP a publicat pe site-ul oficial, in sectiunea Transparenta decizionala, un Proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.

Proiectul propune modificarea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate corespunzator cu modificarile din legislatia specifica, generate de introducerea art.1301 in Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, modificata prin Legea nr. 177/2018 privind aprobarea OUG nr. 103/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul asigurarilor sociale, de modificarile prevazute in OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.
In ceea ce priveste declararea persoanelor care beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2019 ordinul propune:
  • introducerea scutirii din caseta ”Creanta fiscala” a sumelor reprezentand    impozit pe venit  si contributia de asigurari sociale de sanatate scutite de la plata in perioada de raportare, conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.
  • introducerea unor noi casete pentru inscrierea cifrei de afaceri si a ponderii cifrei de afaceri din activitatile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, in vederea acordarii facilitatilor fiscale in luna de raportare, in sensul declararii de catre angajator, pe proprie raspundere, a indeplinirii conditiilor aplicarii acestora;
  • introducerea unei noi casete pentru Contributia asiguratorie pentru munca datorata de angajatorii prevazuti la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal;
  • introducerea in sectiunea E3 din Anexa nr. 1.2, Anexa asigurat a unor noi pozitii pentru persoanele fizice care realizeaza venituri pentru care sunt scutite de la plata impozitului, conform Codului fiscal si a altor legi speciale;
  • introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor noi pozitii pentru categoriile de salariati pentru care salariul minim brut pe tara este diferentiat, in vederea stabilirii bazelor de calcul pentru CAS, CASS si CAM, pentru identificarea salariatilor care isi desfasoara activitatea in  domeniul constructiilor si beneficiaza de facilitati fiscale conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, precum si pentru persoanele care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional (zilieri), potrivit Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Alte clarificari propuse privind facilitarile fiscale prevazute de OUG 114/2019:
  • facilitatile fiscale prevazute la art. 60 pct. 5, 1381, 154 alin. (1) lit. r),  din Codul fiscal se acorda tuturor angajatilor, indiferent de activitatea prestata, daca sunt indeplinite cumulativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.       
  • facilitatile fiscale se acorda  si in cazul contractelor individuale de munca cu timp partial de lucru daca sunt indeplinite cumultativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. Pentru angajatii care au incheiat astfel de contracte si realizeaza un venit brut lunar sub valoare de 3.000 de lei si care nu beneficiaza de facilitatile fiscale prevazute la art. 60 pct. 5, 138 1 si 154 alin. (1) lit. r), sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile Capitolului III din titlul IV si  Capitolul II,  III si IX din titlul V ale Codului fiscal
In aplicarea dispozitiilor art. 146 alin. (5 2) lit. e) din Codul fiscal, in cazul in care in cursul unui an fiscal se utilizeaza, potrivit legislatiei in materie, in aceeasi perioada mai multe valori ale salariului minim brut pe tara diferentiat in functie de studii, de vechime sau alte criterii prevazute de lege, in situatia  in care  un anagajat incheie doua sau mai multe contracte individuale de munca cu timp partial de lucru cu angajatori care nu desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal si cu angajatori care desfasoara astfel de activitati, salariul minim brut pe tara luat in calcul este cel cu valoarea cea mai mica.
  • in situatia in care un angajator desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 si prin sedii secundare, cifra de afaceri luata in calcul la stabilirea indeplinirii conditiilor este cea determinata la nivelul intregii activitati. 
  • facilitatile fiscale nu se acorda pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate de salariatii detasati.
  • clarificarii cu privire la completarea casetelor ”Cifra de afaceri totala cumulata de la inceputul anului, inclusiv din luna de raportare” si ”Cifra de afaceri cumulata de la inceputul anului realizata efectiv din activitatea de constructii conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, inclusiv din luna de raportare” precum si reguli in vederea determinarii acestor cifre de afaceri.


Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre declaratia 112

11Oct2025

Calcul salariu, indemnizatie concediu medical. Suma neimpozabila

de Nicolae Liviu valabil la 11 Oct 2025
Intrebare: Un salariat este angajat in 12.09.2025, cu salariu minim 4050 lei, are in luna septembrie urmatoarea situatie: 1 zi lucrata, venit brut 184 lei, 5 zile CM (fond salarii), venit brut 724 lei si 7 zile CM (FNUASS), venit brut 1014 lei (indemnizatia pentru CM au fost calculata avand veniturile si numar de zile de la fostul loc de munca). Total venituri brute = 1922 lei. 1. In ce procent se ...
07Oct2025

Regimul fiscal cu beneficiile oferite salariatilor partenerilor de business

de Alexandru Palaghia valabil la 07 Oct 2025
Intrebare: Pentru a mentine bune relatii cu angajatii clientilor, de cateva ori pe an se organizeaza competitii sportive care se deruleaza pe parcursul a cateva zile, cu participarea membrilor echipei de vanzari si a reprezentantilor firmelor colaboratoare. Actiunile nu au numai scop recreativ, in cadrul acestora sunt si sesiuni de informare privind promotii, caracteristici tehnice ale produselor. Fiind ...
06Oct2025

Cheltuieli deplasare societate cu capital de stat

de Gina Popescu valabil la 06 Oct 2025
Intrebare: Societatea este cu capital majoritar de stat. Domnul director pleaca in delegatie la Satu Mare in data de 24 septembrie si se intoarce pe 26 septembrie la Satu Mare, apoi se deplaseaza la Baia Mare. Cazare la hotel exista si la Satu Mare, si la Baia Mare. 1. Pentru decontare exista urmatoarele documente:Factura hotel Baia Mare: 400 leiFactura hotel Satu Mare: 460 lei Factura carburant: ...
24Sep2025

Diurna externa

de Gina Popescu valabil la 24 Sep 2025
Intrebare: Societate in domeniul constructiilor (Cod CAEN 4120), administratorul este unicul asociat in societate si angajat, doreste sa faca o deplasare in China la o expozitie din domeniul constructiilor. Daca deplasarea se face in scopul desfasurarii activitatii economice, administratorul societatii desemnat in Actul constitutiv care este si unic asociat dar si angajat in cadrul societatii are ...
11Sep2025

Completare D112 pentru salariat cu contract suspendat si concediu de odihna neefectuat la incetarea CIM

de Nicolae Liviu valabil la 11 Sep 2025
Intrebare: Cum se poate completa declaratia 112 in cazul unui salariat care a avut contract suspendat si i se incheie, dar are concediu de odihna de incasat. In declaratia 112 da eroare EROARE - (e salariat si are A_13>0 si A_8=0) (S21.5), adica nu are ore lucrate, dar are baza de calcul (aceasta fiind concediu nefectuat). Multumesc.
09Sep2025

Litigii de munca: Termenul pentru depunerea D112 si plata obligatiilor fiscale dupa pronuntarea hotararii judecatoresti

de Profeanu Laura valabil la 09 Sep 2025
Intrebare: In cat timp de la pronuntarea sentintei judecatoresti trebuie depuse declaratiile D112 in cazul unui litigiu de munca ? Termenul de plata a obligatiile bugetare apare la momentul depunerii D112 sau la momentul platii salariului aferent litigiului?
Vezi toate studiile de caz despre declaratia 112 keyboard_double_arrow_right
x
In data de 31.01.2019 MFP a publicat pe site-ul oficial, in sectiunea Transparenta decizionala, un Proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.Proiectul propune modificarea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate corespunzator cu modificarile din legislatia specifica, generate de introducerea art.1301 in Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, modificata prin Legea nr. 177/2018 privind aprobarea OUG nr. 103/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul asigurarilor sociale, de modificarile prevazute in OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.In ceea ce priveste declararea persoanelor care beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2019 ordinul propune:introducerea scutirii din caseta ”Creanta fiscala” a sumelor reprezentand    impozit pe venit  si contributia de asigurari sociale de sanatate scutite de la plata in perioada de raportare, conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.introducerea unor noi casete pentru inscrierea cifrei de afaceri si a ponderii cifrei de afaceri din activitatile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, in vederea acordarii facilitatilor fiscale in luna de raportare, in sensul declararii de catre angajator, pe proprie raspundere, a indeplinirii conditiilor aplicarii acestora;introducerea unei noi casete pentru Contributia asiguratorie pentru munca datorata de angajatorii prevazuti la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal;introducerea in sectiunea E3 din Anexa nr. 1.2, Anexa asigurat a unor noi pozitii pentru persoanele fizice care realizeaza venituri pentru care sunt scutite de la plata impozitului, conform Codului fiscal si a altor legi speciale;introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor noi pozitii pentru categoriile de salariati pentru care salariul minim brut pe tara este diferentiat, in vederea stabilirii bazelor de calcul pentru CAS, CASS si CAM, pentru identificarea salariatilor care isi desfasoara activitatea in  domeniul constructiilor si beneficiaza de facilitati fiscale conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, precum si pentru persoanele care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional (zilieri), potrivit Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Alte clarificari propuse privind facilitarile fiscale prevazute de OUG 114/2019:facilitatile fiscale prevazute la art. 60 pct. 5, 1381, 154 alin. (1) lit. r),  din Codul fiscal se acorda tuturor angajatilor, indiferent de activitatea prestata, daca sunt indeplinite cumulativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.       facilitatile fiscale se acorda  si in cazul contractelor individuale de munca cu timp partial de lucru daca sunt indeplinite cumultativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. Pentru angajatii care au incheiat astfel de contracte si realizeaza un venit brut lunar sub valoare de 3.000 de lei si care nu beneficiaza de facilitatile fiscale prevazute la art. 60 pct. 5, 138 1 si 154 alin. (1) lit. r), sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile Capitolului III din titlul IV si  Capitolul II,  III si IX din titlul V ale Codului fiscal. In aplicarea dispozitiilor art. 146 alin. (5 2) lit. e) din Codul fiscal, in cazul in care in cursul unui an fiscal se utilizeaza, potrivit legislatiei in materie, in aceeasi perioada mai multe valori ale salariului minim brut pe tara diferentiat in functie de studii, de vechime sau alte criterii prevazute de lege, in situatia  in care  un anagajat incheie doua sau mai multe contracte individuale de munca cu timp partial de lucru cu angajatori care nu desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal si cu angajatori care desfasoara astfel de activitati, salariul minim brut pe tara luat in calcul este cel cu valoarea cea mai mica.in situatia in care un angajator desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 si prin sedii secundare, cifra de afaceri luata in calcul la stabilirea indeplinirii conditiilor este cea determinata la nivelul intregii activitati. facilitatile fiscale nu se acorda pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate de salariatii detasati.clarificarii cu privire la completarea casetelor ”Cifra de afaceri totala cumulata de la inceputul anului, inclusiv din luna de raportare” si ”Cifra de afaceri cumulata de la inceputul anului realizata efectiv din activitatea de constructii conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, inclusiv din luna de raportare” precum si reguli in vederea determinarii acestor cifre de afaceri.