Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 9 Mai 2024

Optiunea microintreprinderilor pentru plata impozitului pe profit

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Persoanele juridice romane care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 47 din Codul fiscal la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, acest sistem de impunere fiind obligatoriu, nu optional.

De asemenea, o persoana juridica romana care este nou-infiintata este obligata sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu primul an fiscal, daca la data inregistrarii in registrul comertului capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale si nu intentioneaza sa desfasoare activitatile exceptate, respectiv activitati in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital (cu exceptia activitatilor de intermediere in aceste domenii), in domeniul jocurilor de noroc, activitati de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale.
Prin exceptie de la aceste reguli, Codul fiscal prevede posibilitatea persoanelor juridice care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei sa opteze pentru plata impozitului pe profit in urmatoarele conditii:

1. Persoana juridica romana nou-infiintata care, la data inregistrarii in registrul comertului, are subscris un capital social de cel putin 45.000 lei poate opta sa aplice impozitul pe profit de la data inregistrarii.  
2. Microintreprinderile existente care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei pot opta sa aplice impozitul pe profit incepand cu trimestrul in care aceasta conditie este indeplinita. Iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor ca urmare a optiunii se comunica organelor fiscale competente, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala. Calculul si plata impozitului pe profit de catre microintreprinderile care opteaza sa aplice impozitul pe profit se efectueaza luand in considerare veniturile si cheltuielile realizate incepand cu trimestrul respectiv.

Atentie! Aplicarea impozitului pe profit de catre persoanele juridice care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei este o optiune a acestora, nu o obligatie. Daca opteaza pentru plata impozitului pe profit optiunea este definitiva, iar persoana juridica trebuie sa mentina valoarea capitalului social la nivelul acestei limite pentru intreaga perioada de existenta a acesteia. Astfel, daca in cursul unui an fiscal o persoana juridica care a optat pentru aplicarea impozitului pe profit a redus capitalul social sub valoarea de 45.000 lei,  persoana juridica va aplica impozitul pe veniturile microintreprinderilor incepand cu anul fiscal urmator celui in care capitalul social este redus sub valoarea de 45.000 lei, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 47 din Codul fiscal. Chiar daca ulterior capitalul social este majorat peste valoarea de 45.000 lei persoana juridica nu mai poate aplica impozitul pe profit intrucat valoarea nu a fost mentinuta pe intreaga perioada de existenta.

Valoarea de 45.000 lei se aplica incepand cu 01 ianuarie 2017, pana la 31 decembrie 2016 limita fiind de 25.000 euro. Pentru persoanele juridice romane care au optat pentru plata impozitului pe profit pana la data de 31 decembrie 2016 avand un capital subscris de 25.000 euro, conditia referitoare la mentinerea unui capital social de cel putin echivalentul in lei al sumei de 25.000 euro se considera indeplinita si in situatia in care capitalul social scade pana la nivelul sumei de 45.000 lei.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai012024

Modificari ale Sistemului informatic national RO e-Case de marcat electronice in vederea precompletarii decontului de TVA

de Profeanu Laura 01 Mai 2024
Executivul a adoptat un proiect de Ordonanta de Urgenta care impune modificari in modul in care casele de marcat transmit informatii catre autoritatile fiscale, pentru functionarea eficienta a noului sistem RO e-TVA, destinat precompletarii deconturilor de TVA. In acest context, al adoptarii si implementarii sistemului informatic national RO e-TVA, este foarte importanta intelegerea corelatiilor ...
Mai012024

Proiect de OUG. Se extinde lista contribuabililor obligati sa faca raportari in e-Transport pentru transporturile internationale de bunuri

de Profeanu Laura 01 Mai 2024
Recent, Guvernul a adoptat un proiect de OUG care propune extinderea listei de contribuabili obligati sa efectueze raportari in Sistemul national de monitorizare a transporturilor rutiere de bunuri, RO e-Transport. Masura extinderii urmareste intensificarea luptei impotriva fenomenelor de frauda si evaziune fiscala asociate cu comercializarea bunurilor pe teritoriul national si ...
Mai072024

Amanarea termenului pentru declararea si plata impozitului pe bunurile de valoare mare

de Profeanu Laura 07 Mai 2024
Prin OUG nr. 43/2024, publicata la data de 30 aprilie 2024, Guvernul a decis sa amane termenul pentru declararea si plata impozitului special destinat proprietatilor imobiliare de valoare mare, pana la data de 30 septembrie 2024. Modificarea a fost justificata, intrucat: - baza de impozitare pentru impozitul pe cladiri nu s-a prevazut in cuprinsul deciziei de impunere; - in prezent, aceasta ...
Apr302024

Rectificarea declaratiilor fiscale dupa primirea notificarii de conformare emisa de organul fiscal

de Profeanu Laura 30 Apr 2024
Recent, in Monitorul Oficial Partea I nr. 374 din 22 aprilie 2024, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 779/2024 care aduce modificari semnificative in cadrul procesului de declarare a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale. Aceste schimbari survin in urma adoptarii O.U.G. nr. 188/2022, care a introdus in Codul de procedura fiscala, la art. 121^1, procedura conformarii ...
Apr292024

Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit. Situatii de reducere a normei

de Profeanu Laura 29 Apr 2024
In sistemul fiscal romanesc, veniturile din activitati independente pot fi supuse unei metode de calcul speciala pentru determinarea venitului net anual. Aceasta metoda se bazeaza pe utilizarea normelor de venit, conform art. 69 din Codul Fiscal. Acest sistem simplificat este destinat anumitor categorii de contribuabili si anumitor activitati (productie, comert si prestari servicii cuprinse in ...
Apr272024

Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii. Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...