Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 7 Mai 2024

ORDIN nr. 41 din 14 ianuarie 2014

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
22 Ian 2014


ORDIN nr. 41 din 14 ianuarie 2014 privind reglementarea procedurii de raportare a unor indicatori economico-financiari de catre operatorii economici cu capital/patrimoniu integral ori majoritar detinut direct sau indirect de autoritatile publice centrale ori locale, precum si a procedurii de transmitere a datelor in vederea intocmirii Raportului anual conform art. 58 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice

Tinand cont de conditionalitatile cuprinse in Aranjamentul stand-by de tip preventiv incheiat cu Fondul Monetar International,
avand in vedere dispozitiile art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, precum si dispozitiile art. 58 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 15 alin. (31) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2013, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, si ministrul delegat pentru buget emit urmatorul ordin:
 Art. 1
Prevederile prezentului ordin se aplica operatorilor economici care sunt organizati si functioneaza in baza Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, cu modificarile ulterioare, si a Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la radierea acestora din registrul comertului, dupa cum urmeaza:
a)regiilor autonome infiintate de stat si societatilor/companiilor nationale, societatilor si filialelor acestora la care ponderea cumulata a capitalului detinut de stat este de peste 50% inclusiv;
b)regiilor autonome infiintate de unitatile administrativ - teritoriale si societatilor comerciale la care ponderea cumulata a capitalului detinut de una sau mai multe unitati administrativ - teritoriale este de peste 50% inclusiv;
c)societatilor si regiilor autonome la care persoanele juridice mentionate la lit. a) si b) sau institutiile publice centrale ori locale sunt actionari unici sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, dupa caz;
d)institutelor nationale de cercetare-dezvoltare organizate potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, altele decat cele care functioneaza ca institutii publice.
 Art. 2
(1)Operatorii economici prevazuti la art. 1 au obligatia transmiterii periodice a indicatorilor economico - financiari cuprinsi in anexele nr. 1-7, care fac parte integranta din prezentul ordin.
(2)Transmiterea datelor se face exclusiv utilizand formularul S1001 si serviciile portalului e-guvernare.ro. Formularul S1001 se semneaza cu semnatura electronica.
(3)Operatorii economici, prevazuti la art. 1, au obligatia de a intreprinde toate demersurile necesare pentru a asigura in timp util posesia si valabilitatea semnaturii electronice.
(4)Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice se publica spre consultare ghidul de completare si transmitere a formularului S1001.
 Art. 3
 (1)Listele operatorilor economici prevazuti la art. 1 se actualizeaza si se publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.gov.ro, astfel:
a)lista A - lista operatorilor economici monitorizati trimestrial, care functioneaza la nivelul administratiei publice centrale;
b)lista B - lista operatorilor economici monitorizati trimestrial, care functioneaza la nivelul administratiei publice locale;
c)lista C - lista operatorilor economici monitorizati lunar, nominalizati in Memorandumul tehnic de intelegere, operatori care functioneaza la nivelul administratiei publice centrale;
d)lista D - lista operatorilor economici reclasificati in sectorul administratiei publice. Lista D se va actualiza anual in luna septembrie, iar in cazul in care exista operatori economici care apar pentru prima data pe lista, acestia vor efectua prima raportare pe 25 ianuarie anul urmator pentru perioada de raportare 1 ianuarie-31 decembrie anul precedent.
(2)Operatorii economici, care se regasesc in mai multe liste, vor raporta datele de fiecare data, la termenele prevazute la art. 4, corespunzator anexelor respective.
(3)Operatorii economici care nu se regasesc in listele prevazute la alin. (1) lit. a) sau b) dar care indeplinesc conditiile prevazute la art. 1 au obligatia instiintarii organului fiscal competent in vederea transmiterii catre Ministerul Finantelor Publice a datelor de identificare pentru actualizarea bazei de date S1001.
 (4)Directiile generale regionale ale finantelor publice si a municipiului Bucuresti, administratiile judetene ale finantelor publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili urmaresc:
a)actualizarea listei prevazute la alin. (1) lit. b) prin transmiterea la Ministerul Finantelor Publice a datelor de identificare ale noilor operatori economici care urmeaza sa aplice prezentul ordin, precum si a modificarilor de stare a operatorilor economici deja existenti in aceasta lista;
b)transmiterea datelor cuprinse in anexele nr. 6 si 7 pentru operatorii economici prevazuti la alin. (1) lit. b).
 Art. 4
 (1)Anexele nr. 1-5 se raporteaza la Ministerul Finantelor Publice de catre operatorii economici prevazuti la art. 3 alin. (1) lit. d), astfel:
a)lunar, datele prevazute in anexele nr. 1, 2, 3 si 5 - in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare;
b)trimestrial, datele prevazute in anexa nr. 4 - in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare;
c)anual, date preliminate pentru anul precedent - pana la 25 ianuarie anul curent;
d)anual, date revizuite - pana la 5 martie anul curent, conform ultimelor informatii privind datele contabile pentru anul precedent;
e)anual, date finale pentru anul precedent - pana la 25 mai anul curent, pe baza situatiilor financiare anuale intocmite potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2)Prima raportare a datelor prevazute la alin. (1) se va efectua pana la data de 25 ianuarie 2014, pentru perioada de raportare 1 ianuarie - 31 decembrie 2013.
(3)Datele revizuite, transmise conform prevederilor alin. (1) lit. d), se confrunta cu cele din situatiile financiare anuale. In situatia unor abateri semnificative intre raportarile revizuite si cele finale, se vor transmite, in termen de 5 zile de la incheierea raportarilor finale, explicatii privind cauzele acestor abateri.
(4)In scopul prelucrarii statistice si transmiterii, la EUROSTAT, a datelor raportate de operatorii economici prevazuti la art. 3 alin. (1), orice nelamurire avuta asupra datelor transmise va fi clarificata ulterior, telefonic si/sau pe cale informatica.
 Art. 5
 (1)Anexele nr. 6 si 7 se raporteaza la Ministerul Finantelor Publice de catre operatorii economici prevazuti la art. 1, astfel:
a)lunar, date preliminate - in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare, numai de catre operatorii economici prevazuti la art. 3 alin. (1) lit. c);
b)trimestrial, date preliminate - in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare, de catre operatorii economici prevazuti la art. 3 alin. (1) lit. a) si b);
 c)semestrul I, date finale - pana la 25 august anul curent, de catre operatorii economici prevazuti la art. 3 alin. (1) lit. a) si b).
Datele finale trebuie sa fie in concordanta cu cele din raportarile contabile semestriale, intocmite potrivit Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d)anual, date finale - pana la 25 mai anul curent, de catre operatorii economici prevazuti la art. 3 alin. (1) lit. a) si b). Datele finale trebuie sa fie in concordanta cu cele din situatiile financiare anuale intocmite potrivit Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2)Operatorii economici nou-infiintati transmit datele la prima raportare obligatorie dupa data infiintarii.
(3)Toate raportarile contin date cumulate de la inceputul anului pana la sfarsitul perioadei de raportare.
(4)Prima raportare a datelor prevazute la alin. (1) se va efectua pana la data de 25 ianuarie 2014, pentru perioada de raportare 1 ianuarie - 31 decembrie 2013.
 Art. 6
Nerespectarea prevederilor art. 4 si 5 se sanctioneaza conform dispozitiilor legale in vigoare.
 Art. 7
(1)In vederea respectarii prevederilor art. 58 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Finantelor Publice elaboreaza o macheta cu indicatorii economico-financiari, care se completeaza de catre operatorii economici prevazuti la art. 1.
(2)Modelul machetei prevazute la alin. (1) se publica pe pagina proprie de internet a Ministerului Finantelor Publice pana la data de 1 aprilie a anului curent pentru raportul anului precedent.
(3)Operatorii economici prevazuti la art. 1 transmit datele potrivit machetei prevazute la alin. (1), pentru centralizare, autoritatilor publice tutelare, pentru a sta la baza intocmirii rapoartelor anuale ale acestora, precum si la baza intocmirii raportului anual de catre Ministerul Finantelor Publice.
(4)Autoritatile publice tutelare ale operatorilor economici prevazuti la art. 1 vor transmite catre Ministerul Finantelor Publice datele centralizate, conform alin. (3), pana in data de 10 iunie a anului curent pentru raportul anului precedent.
 Art. 8
(1)La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.443/2011 privind reglementarea procedurii de raportare a indicatorilor economico-financiari de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice si de raportare a unor indicatori economico-financiari prevazuti in bugetele de venituri si cheltuieli ale operatorilor economici cu capital sau patrimoniu integral ori majoritar de stat, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 618 din 31 august 2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2)Directia generala de sinteza a politicilor bugetare, Directia generala de legislatie si reglementare in domeniul activelor statului, Directia generala a tehnologiei informatiei vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
(3)Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ANEXA nr. 1: DATE privind rezultatele financiare pe perioada ..................
Unitatea:
|_| Date preliminare
|_| Date revizuite
|_| Date finale


Denumirea Indicatorului Nr. rd. Realizarile cumulate la sfarsitul perioadei
  B  
1. Cifra da afaceri neta (rd.02+03-04+ 05+06) 01  
  Productia vanduta (ct.701+702+703+704+705+706+708] 02  
  Venituri din vanzarea marfurilor (ct.707) 03  
  Reduceri comerciale acordate (ct.709) 04  
  Venituri din dobanzi inregistrate de entitatile radiate din Registrul general si care mai au in derulare contracte de leasing (766) 05  
  Venituri din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri neta (ct.7411) 06  
2. Venituri aferente costului productiei in curs de executie (ct.711+712)    
  Sold Creditor 07  
  Sold Debitor 08  
3 Productia realizata de entitate pentru scopurile sale proprii si capitalizata (ct.721+722) 09  
4 Alte venituri din exploatare (ct.758+7417+7815) 10  
  din care:    
  - venituri din despagubiri, amenzi si penalitati (contul 7581), din care: 10a  
  sume incasate sau de incasat de la bugetul general consolidat 10b  
  - venituri din donatii primite (contul 7582) 10c  
  - venituri din vanzarea activelor si alte operatiuni de capital (contul 7583) 10d  
  - venituri din subventii pentru investitii (contul 7584) 10e  
  - alte venituri din exploatare (contul 7588+ alte analitice ale contului 758 nespecificate anterior), din care: 10f  
  sume incasate sau de incasat de la bugetul general consolidat 10g  
  - venituri din subventii de exploatare aferente altor venituri (ct.7417) 10h  
  Venituri din fondul comercial negativ (ct.7815) 11  
  VENITURI DIN EXPLOATARE - TOTAL
(rd.01+07-08+09+10)
12  
5a. Cheltuieli cu materiile prime si materiale (ct.601+602-7412), 13  
  din care:    
  Venituri din subventii de exploatare pentru materii prime si materiale consumabile (ct.7412) 13a  
  Alte cheltuieli materiale (ct. 603+604+606+608) 14  
5b. Alte cheltuieli externe (cu energia si apa) (ct.605-7413) 15  
  din care:    
  Venituri din subventii de exploatare pentru alte cheltuieli externe (ct.7413) 15a  
5c. Cheltuieli privind marfurile (ct.607) 16  
  Reduceri comerciale primite (ct.609) 17  
6. Cheltuieli cu personalul (rd.19+20), din care: 18  
a). Salarii si indemnizatii (ct.641+642+643+644-7414), 19  
  din care:    
  Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului (ct.7414) 19a  
b). Cheltuieli cu asigurarile si protectia sociala (ct.645-7415). 20  
  din care:    
  Venituri din subventii de exploatare pentru asigurari si protectie sociala (ct.7415) 20a  
7a. Ajustari de valoare privind imobilizarile corporale si necorporale (rd.22-23) 21  
  a1) Cheltuieli (ct.6811+6813) 22  
  a2) Venituri (ct.7813) 23  
7b. Ajustarea de valoare privind activele circulante (rd.25-26) 24  
  b1) Cheltuieli (ct.654+6814). 25  
  din care:    
  Cheltuieli de exploatare privind ajustarile pentru deprecierea activelor circulante (ct.6814) 25a  
  b2) Venituri (ct.754+7814) 26  
  din care:    
  Venituri din ajustari pentru deprecierea activelor circulante
(ct. 7814)
26a  
8. Alte cheltuieli de exploatare (rd.28 la 31) 27  
8.1. Cheltuieli privind prestatiile externe (ct.611+612+613+614+621+622+623+624+625+626+627+628- 7416) 28  
  din care:    
  Venituri din subventii de exploatare pentru alte cheltuieli de exploatare (ct.7416) 28a  
8.2. Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate (ct.635) 29  
8.3. Alte cheltuieli (ct.652+658), din care: 30  
  - Despagubiri, amenzi si penalitati (ct.6581), din care: 30a  
  sume datorate bugetului general consolidat 30b  
  - Cheltuieli din donatii acordate (ct. 6582) 30c  
  - Cheltuieli cu activele cedate si alte operatii de capital (ct.6583) 30d  
  - Alte cheltuieli de exploatare (ct. 6588+ alte analitice ale contului 658 nespecificate anterior), din care: 30e  
  sume datorate bugetului general consolidat 30f  
  - Cheltuieli cu protectia mediului (ct.652) 30g  
  Cheltuieli cu dobanzile de refinantare inregistrate da entitatile radiate din Registrul general si care mai au in derulare contracte de leasing (ct.666*) 31  
  Ajustari privind provizioanele (rd.33-34) 32  
  Cheltuieli (ct. 6812) 33  
  Venituri (ct.7812) 34  
  CHELTUIELI DE EXPLOATARE - TOTAL (rd.13 la 16-17+18+21+24+27+32] 35  
  PROFITUL SAU PIERDEREA DIN EXPLOATARE    
  - Profit (rd.12-35) 36  
  - Pierdere (rd.35-12) 37  
9. Venituri din interese de participare (ct.7611+7613) 38  
  din care:    
  - dividende incasate 38a  
  - din veniturile obtinute da la entitatile afiliate 39  
10. Vulturi din alte investitii si imprumuturi care fac parte din activele imobilizate (ct.763) 40  
  din care, din veniturile obtinute de la entitatile afiliate 41  
11. Venituri din dobanzi (ct.766) 42  
  - din veniturile obtinute de la entitatile afiliate 43  
  Alte venituri financiare (ct.762+764+765+767+768) 44  
  din care:    
  - dividende incasate (din ct.762) 44a  
  - venituri din diferente favorabile de curs valutar (ct.765) 44b  
  - venituri din diferente favorabile de curs valutar rezultate din elemente a caror decontare si evaluare se face in functie de cursul unei valute (ct.768) 44c  
  VENITURI FINANCIARE - TOTAL (rd.38+40+42+44) 45  
12. Ajustari de valoare privind imobilizarile financiare si investitiile financiare detinute ca active circulante (rd.47-48) 46  
  Cheltuieli (ct.686) 47  
  Venituri (ct.786) 48  
13. Cheltuieli privind dobanzile (ct.666-7418), 49  
  din care:    
  - venituri din subventii de exploatare pentru dobanda datorata (ct.7418) 49a  
  - cheltuieli in relatia cu entitatile afiliate 50  
  Alte cheltuieli financiare (ct.663+664+665+667+668) 51  
  din care:    
  - valoarea imobilizarilor financiare scoase din activ (din ct.664) 51a  
  - cheltuieli din diferente favorabile de curs valutar (ct.665) 51b  
  - cheltuieli din diferente nefavorabile de curs valutar rezultate din elemente a caror decontare si evaluare se face in functie de cursul unei valute (ct.668) 51c  
  CHELTUIELI FINANCIARE - TOTAL (rd.46+49+51) 52  
  PROFIT SAU PIERDERE FINANCIAR(A)    
  - Profit (rd.45-52) 53  
  - Pierdere (rd.52-45) 54  
14 PROFITUL SAU PIERDEREA CURENT(A)    
  - Profit (rd.12+45-35-52) 55  
  - Pierdere (rd.35+52-12-45) 56  
15. Venituri extraordinare (ct.771) 57  
16 Cheltuieli extraordinare (ct.671) 58  
17 PROFITUL SAU PIERDEREA DIN ACTIVITATEA EXTRAORDINARA    
  - Profit (rd.57-58) 59  
  - Pierdere (rd.58-57) 60  
  VENITURI TOTALE (rd.12+45+57) 61  
  CHELTUIELI TOTALE (rd.35+52+58) 62  
  PROFITUL SAU PIERDEREA BRUT(A)    
  - Profit (rd.61-62) 63  
  - Pierdere (rd.62-61) 64  
18. IMPOZITUL PE PROFIT (ct.691) 65  
19. Alte impozite neprezentate la elementele de mai sus (ct.698) 66  
20. PROFITUL SAU PIERDEREA NET(A) A EXERCITIULUI FINANCIAR:    
  - Profit (rd.63-64-65-66) 67  
  - Pierdere (rd.64+65+66-63) 68  

ANEXA nr. 2: DATE privind stocurile si subventii pentru investitii pe perioada ......................
Unitatea:
|_| Date preliminare
|_| Date revizuite
|_| Date finale
- lei -


    Nr. rd. Sold la
inceputul anului sfarsitul perioadei
  A B 1 2
I ACTIVE CIRCULANTE STOCURI      
  Materii prime si materiale consumabile
(Ct. 301 + 3021 + 3022 + 3023 + 3024 + 3025 + 3026 + 3028 + 303 +/- 308 + 351 + 358 + 381 +/-388 - 391 - 3921 - 3922 - 3951 - 3958 - 398)
1    
  Productia in curs de executie
(ct. 331 + 332 + 341 +/- 3481 + 3541 - 393 - 3941 - 3952)
2    
  Produse finite si marfuri
(ct. 345 + 346 +/- 3485 +/- 3486 + 3545 + 3546 + 356 + 357 + 361 +/- 368 + 371 +/- 378 - 3945 - 3946 - 3953 - 3954 - 3956 - 3957 - 396 - 397 - 4428)
3    
TOTAL 4    

II Subventii pentru investitii Nr. rd. Realizari perioada
  Incasari efective in perioada de raportare 1  

ANEXA nr. 3: SITUATIA ACTIVELOR IMOBILIZATE pe perioada .................
Unitatea:
|_| Date preliminare
|_| Date revizuite
|_| Date finale
- lei -



Nota privind modul de completare a formularului
Informatiile care se preiau din evidentele contabile se refera:
- la coloana 3, Achizitii, se trec valoarea la pret de achizitie (fara TVA) a activelor fixe, precum si modernizarea activelor existente. Tot aici se includ si imobilizarile achizitionate in leasing financiar;
- la coloana 4, Achizitii din imobilizari in curs receptionate si transferate la active imobilizate pe naturi (coloana 4 = coloana 15);
- la coloana 19, Avansurile justificate reprezinta avansurile raportate la coloana 10 care s-au materializat in imobilizari in curs si active imobilizate pe naturi (inclusiv restituiri de avansuri);
- la coloana 13, Casari, se trece valoarea bruta (valoarea initiala + modernizari - reevaluari);
- la coloana 12, Vanzari, se trece valoarea de vanzare a activului (fara TVA), din factura de vanzare.


ANEXA nr. 4: DATE privind creantele si angajamentele financiare pe perioada ....
Unitatea:
CUI
|_| Date preliminare
|_| Date revizuite
|_| Date finale
- lei -


  CREANTE Nr. rand Sold la inceputul anului Sold la sfarsitul perioadei
  Avansuri acordate pentru imobilizari corporale (A) ct.232 A01    
  - din care companii reclasificate in administratia publica conform listei D publicate de MFP      
  Avansuri acordate pentru imobilizari necorporale (A) ct.234 A02    
  Actiuni detinute la entitati afiliate (A) ct. 261 A03    
  Interese de participare (A) ct.263 A04    
  Alte titluri imobilizate (A) ct.265 A05    
  Sume datorate de entitatile afiliate (A) ct. 2671 A06    
  Dobanda aferenta sumelor datorate de entitatile afiliate (A) ct. 2672 A07    
  Creante legate de interesele de participare (A) ct. 2673 A08    
  Dobanda aferenta creantelor legate de interesele de participare (A) ct. 2674 A09    
  Imprumuturi acordate pe termen lung (A) ct.2675 A10    
  Dobanda aferenta imprumuturilor acordate pe termen lung (A) ct.2676 A11    
  Alte creante imobilizate (A) ct.2678 A12    
  Dobanzi aferente altor creante imobilitate (A) ct.2679 A13    
  Furnizori de imobilizari (P) ct. 404* A14    
  Sume platite in avans pentru stocuri (A) ct. 4091 A15    
  Furnizori - debitori pentru prestari de servicii (A) ct. 4092 A16    
  Clienti (A) ct. 411 A17    
  - din care companii reclasificate in administratia publica conform listei D publicate de MFP      
  - din care institutii publice aflate in administratia publica (ministere, gospodarii, centrale, autoritati ale statului etc.)      
  Efecte de primit de la clienti (A) ct. 413 A18    
  Clienti - facturi de intocmit (A) ct. 418 A19    
  - din care companii reclasificate in administratia publica conform listei D publicate de MFP      
  - din care institutii publice aflate in administratia publica (ministere, gospodarii, centrale, autoritati ale statului etc.)      
  Avansuri acordate personalului (A) ct. 425 A20    
  Alte creante in legatura cu personalul (A) ct. 4282 A21    
  Asigurari sociale (P) ct. 431* A22    
  Asigurari sociale de somaj (P) ct. 437* A23    
  Alte creante sociale (A) ct. 4382 A24    
  Impozitul pe profit/venit (P) ct. 441 * A25    
  Taxa pe valoarea adaugata de recuperat (A) ct. 4424 A26    
  Taxa pe valoarea adaugata neexigibila (A/P) ct. 4428 A27    
  Impozit pe venitul din salarii si din alte drepturi (P) ct. 444 * A28    
  Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii (A) ct. 4452 A29    
  Alte sume primite cu caracter de subventii (A) ct. 4458 A30    
  Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate (P) ct. 446 * A31    
  Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate (P) ct. 447 * A32    
  Alte creante privind bugetul statului (A) ct. 4482 A33    
  Decontari intre entitatile afiliate (A/P) ct. 451 A34    
  Decontari privind interesele de participare (A/P) ct.453 A35    
  Decontari din operatii in participare (A/P) ct. 4582 A36    
  Debitori diversi (A) ct. 461 A37    
  - din care companii reclasificate in administratia publica conform listei D publicate de MFP      
  - din care institutii publice aflate in administratia publica (ministere, gospodarii, centrale, autoritati ale statului etc.)      
  Cheltuieli inregistrate in avans (ct.47l) A38    
  Decontari din operatii in curs de clarificare (A/P) ct. 473 A39    
  - din care operatii care nu sunt de natura financiara (preluari de active, plusuri/minusuri de gestiune etc.)      
  Actiuni detinute la entitatile afiliate (A) ct. 501 A40    
  Obligatiuni emise si rascumparate (A) ct. 505 A41    
  Obligatiuni (A) ct. 506 A42    
  Alte investitii pe termen scurt si creante asimilate (A) ct. 508 A43    
  Cecuri de incasat (A) ct. 5112 A44    
  Efecte de incasat (A) ct. 5113 A45    
  Efecte remise spre scontare (A) ct. 5114 A46    
  Conturi curente la banci (A) ct. 512 A47    
  Conturi la banci in lei (A) ct. 5121 A48    
  - din care, la Trezoreria Statului      
  Conturi la banci in valuta (A) ct. 5124 A49    
  Sume in curs de decontare (A) ct. 5125 A50    
  Dobanzi de incasat (A) ct. 5187 A51    
  Casa (A) ct. 531 A52    
  Casa in lei (A) ct. 5311 A53    
  Casa in valuta (A) ct. 5314 A54    
  Alte valori (A) ct 532 A55    
  Acreditive (A) ct. 541 A56    
  Acreditive in lei (A) ct. 5411 A57    
  Acreditive in valuta (A) ct. 5412 A58    
  Avansuri de trezorerie (A) ct. 542 A59    

  ANGAJAMENTE Nr.`
rand
Sold la inceputul anului Sold la sfarsitul perioadei
  Imprumuturi din emisiuni de obligatiuni (P) ct.161 P01    
  Datorii fata de entitatile afiliate (P) ct.1661 P02    
  Datorii fata de entitatile de care compania este legata prin interese de participare (P) ct. 1663 P03    
  Alte imprumuturi si datorii asimilate (P) ct. 167 P04    
  Dobanzi aferente imprumuturilor din emisiuni de obligatiuni (P) ct. 1681 P05    
  Dobanzi aferente datoriilor fata de entitatile afiliate (P) ct. 1685 P06    
  Dobanzi aferente datoriilor fata de entitatile de care compania este legata prin interese de participare (P) ct.1686 P07    
  Dobanzi aferente altor imprumuturi si datorii asimilate (P) ct. 1687 P08    
  Varsaminte de efectuat privind actiunile detinute la entitatile afiliate (P) ct. 2691 P09    
  Varsaminte de efectuat privind interesele de participare (P) ct.2692 P10    
  Varsaminte de efectuat pentru imobilizari financiare (P) ct. 2693 P11    
  Furnizori (P) ct. 401 P12    
  - din care companii reclasificate in administratia publica conform listei D publicate de MFP      
  - din care institutii publice aflate in administratia publica (ministere, gospodarii, centrale, autoritati ale statului etc.)      
  Efecte de platit (P) ct. 403 P13    
  Furnizori de imobilizari (P) ct. 404 P14    
  Efecte de platit pentru imobilizari (P) ct. 405 P15    
  Furnizori - facturi nesosite (P) ct. 408 P16    
  - din care companii reclasificate in administratia publica conform listei D publicate de MFP      
  - din care institutii publice aflate in administratia publica (ministere, gospodarii, centrale, autoritati ale statului etc.)      
  Clienti - creditori (P) ct.419 P17    
  Personal - salarii datorate (P) ct. 421 P18    
  Personal - ajutoare materiale datorate (P) ct. 423 P19    
  Prime reprezentand participarea personalului la profit (P) ct. 424 P20    
  Drepturi de personal neridicate ( P) ct. 426 P21    
  Retineri din salarii datorate tertilor (P) ct. 427 P22    
  Alte datorii in legatura cu personalul (P) ct. 4281 P23    
  Asigurari sociale (P) ct. 431 P24    
  Ajutor de somaj (P) ct. 437 P25    
  Alte datorii sociale (P) ct. 4381 P26    
  Impozitul pe profit/venit (P) ct. 441 P27    
  Taxa pe valoare adaugata de plata (P) ct. 4423 P28    
  Taxa pe valoarea adaugata neexigibila (A/P) ct. 4428 P29    
  Impozit pe venituri de natura salariilor (P) ct. 444 P30    
  Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate (P) ct. 446 P31    
  Fonduri speciale - taxe varsaminte asimilate (P) ct. 447 P32    
  Alte datorii fata de buget (P) ct. 4481 P33    
  Decontari intre entitatile afiliate (A/P) ct. 451 P34    
  Decontari privind interesele de participare (A/P) ct. 453 P35    
  Sume datorate actionarilor/asociatilor (P) ct. 455 P36    
  Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul (A/P) ct. 456 P37    
  Dividende de plata (P) ct. 457 P38    
  Decontari din operatii in participatie - pasiv (P) ct. 4581 P39    
  Creditori diversi (P) ct. 462 P40    
  - din care companii reclasificate in administratia publica conform listei D publicate de MFP      
  - din care institutii publice aflate in administratia publica (ministere, gospodarii, centrale, autoritati ale statului etc.)      
  - din constituirea fondului de risc (garantii pentru credite externe)      
  Venituri inregistrate in avans (P) ct. 472 P41    
  Venituri in avans aferente activelor primite prin transfer de la clienti (P) ct.478      
  Decontari din operatii in curs de clarificare (A/P) ct. 473 P42    
  - din care operatii care nu sunt de natura financiara (preluari de active, plusuri/minusuri de gestiune etc.)      
  Varsaminte de efectuat pentru investitiile pe termen scurt (P) ct. 509 P43    
  Dobanzi de platit (P) ct. 5186 P44    
  Capital subscris varsat (P) ct.1012 P45    
  - cu aport banesc      
  - fara aport banesc      
  Capital subscris nevarsat (P) ct. 1011 P46    
  Patrimoniul regiei (P) ct. 1015 P47    
  Capitaluri proprii ** P48    

__
*) Solduri debitoare ale conturilor respective.
**) Capitalurile proprii sc calculeaza conform formulei din bilantul contabil.


ANEXA nr. 5: SITUATIA imprumuturilor contractate in nume propriu pe perioada .............
Unitatea:
|_| Date preliminare w
|_| Date revizuite
|_| Date finale
- lei -



Modul de completare a anexei:
Situatia se va raporta lunar pentru imprumuturile in nume propriu, detaliat pe fiecare imprumut in parte, cu prezentarea informatiilor pentru fiecare valuta in care este denominat imprumutul.
Pentru calculul echivalentului in lei al soldului se va folosi cursul de schimb al Bancii Nationale a Romaniei de la sfarsitul lunii de raportare.
Rata dobanzii imprumutului se va raporta astfel: rata de dobanda fixa (de exemplu, 4,5%) sau rata de dobanda variabila (de exemplu, Euribor/Libor 3/6 luni +/-0,5 % reprezentand marja aferenta).
Informatiile privind soldul imprumutului la inceputul lunii de raportare vor coincide cu cele raportate la sfarsitul lunii anterioare.
In cadrul acestei anexe nu se vor raporta: imprumuturile contractate direct de stat si subimprumutate companiei, imprumuturile pentru care a fost acordata garantia de stat prin Ministerul Finantelor Publice sau garantia acordata de unitatile administrativ-teritoriale. Insa prin aceasta anexa se vor raporta informatiile privind imprumuturile contractate in nume propriu pentru care s-au emis de Guvernul Romaniei scrisori de confort.
La pozitia "Soldul creditelor comerciale reclasificate in imprumuturi" potrivit Deciziei Eurostat din iunie 2012, compania reclasificata (considerata pentru acest scop unitate a administratiei publice) se raporteaza creditele comerciale ale companiei reclasificate in urmatoarele situatii:
1.In cazul in care furnizorul de bunuri si servicii al entitatii guvernamentale (compania reclasificata in administratie publica) efectueaza o refinantare fara regres a unei creante pe care o detine asupra unei unitati a administratiei publice (compania reclasificata)
In cazul in care un furnizor de bunuri si servicii, care detine o creanta asupra unei unitati a administratiei publice (compania reclasificata) rezultata dintr-un credit comercial, transfera in totalitate si in mod irevocabil creanta sa catre o institutie financiara, unitatea administratiei publice (compania reclasificata) reclasifica si raporteaza datoria comerciala initiala ca imprumut daca se indeplinesc simultan urmatoarele conditii:
a)unitatea administratiei publice (compania reclasificata) nu mai are nicio obligatie de plata catre furnizorul de bunuri si servicii, si
b)institutia financiara nu are drept de regres (reprezinta actiunea indreptata de catre o institutie financiara fata de furnizorul de bunuri si servicii pentru recuperarea unei sume platite), direct sau indirect, asupra furnizorului de bunuri si servicii in cazul in care unitatea administratiei publice (compania reclasificata) nu-si poate indeplini obligatiile de plata la scadenta
2.In cazul restructurarii creditelor comerciale
Datoria comerciala a unei unitati a administratiei publice (compania reclasificata) se reclasifica si se raporteaza ca un imprumut daca, in urma negocierilor, unitatea administratiei publice (compania reclasificata) si furnizorul de bunuri si servicii sunt de acord cu modificarea principalelor caracteristici ale contractului, respectiv daca se aplica o rata de dobanda si/sau se introduce un grafic de plata in rate a datoriei. Nu se reclasifica datoria comerciala daca se modifica doar termenul de plata a datoriei (de exemplu, se modifica termenul de plata a datoriei de la o luna la 3 luni).
NOTA:
Se transmite lunar pana la data de 25 a lunii urmatoare.

ANEXA nr. 6: MONITORIZARE FMI - DATORII
Operatorul economic

Nr. crt. Denumirea indicatorului economic U.M. Valoarea
1 DATORII TOTALE (1 = 2 + 3) (1 = 7 + 31) din care: lei  
2 curente (2 = 8 + 32) lei  
3 plati restante (3 =4 + 5 + 6) (3=9 + 33) din care: lei  
4 principal (4 = 10 + 34 + 35 + 36 + 39a) lei  
5 dobanzi (5 = 11+ 37) lei  
6 penalitati (6 = 12 + 34a + 35a + 38 + 39b) lei  
7 Buget general consolidat (7 = 8 + 9) (7=13 + 19 + 25) din care: lei  
8 curente (8 = 14 + 20 + 26) lei  
9 plati restante (9 = 10 + 11 + 12) (9 = 15 + 21 + 27) din care: lei  
10 principal (10 = 16 + 22 + 28) lei  
11 dobanzi (11 = 17 + 23 + 29) lei  
12 penalitati (12 = 18 + 24 + 30) lei  
13 Buget de stat (13 = 14 + 15) din care: lei  
14 curente lei  
15 plati restante (15 = 16 + 17 + 18) din care: lei  
16 principal lei  
17 dobanzi lei  
18 penalitati lei  
19 Buget local (19 = 20 + 21) din care: lei  
20 curente lei  
21 plati restante (21 = 22 + 23 + 24) din care: lei  
22 principal lei  
23 dobanzi lei  
24 penalitati lei  
25 Buget asigurari sociale (25 = 26 + 27) din care: lei  
26 curente lei  
27 plati restante (27 = 28 + 29 + 30) din care: lei  
28 principal lei  
29 dobanzi lei  
30 penalitati lei  
31 Alti creditori (31 = 32 + 33) din care: lei  
32 curente (32 = 32a + 32b + 32c + 32d), din care: lei  
32a companii de stat lei  
32b companii private lei  
32c banci lei  
32d altii lei  
33 plati restante (33 = 34 + 34a + 35 + 35a + 36 + 37 + 38 + 39a + 39b), din care: lei  
34 companii de stat doar principal lei  
34a companii de stat doar penalitati lei  
35 companii private doar principal lei  
35a companii private doar penalitati lei  
36 banci doar principal lei  
37 banci doar dobanzi lei  
38 banci doar penalitati lei  
39a altii principal lei  
39b altii penalitati lei  
40 Creante totale din care: lei  
40a creante restante lei  

Datorii curente - sume datorate si neachitate care sunt in termenul de plata prevazut de acte normative, contract/factura sau alt temei.
Plati restante - sume datorate si neachitate de operatorii economici care au depasit termenul de plata prevazut de actele normative, de contract/Factura sau termenul prevazut de alt temei.
Creante totale - total sume de incasat conform documentelor comerciale si/sau actelor normative.
Creante restante - total sume neincasate la termenele prevazute in documentele comerciale si/sau in actele normative.

ANEXA nr. 7: MONITORIZARE FMI - VENITURI SI CHELTUIELI
 1.Operatorul economic

Nr. crt. Denumirea indicatorului economic U.M. Valoarea
2 CHELTUIELI CU PERSONALUL 2=(3+4+5+6+7+8) din care: lei  
3 SALARII DE BAZA lei  
4 CRESTERI SALARIALE lei  
5 BONIFICATII (conform contractului colectiv de munca, de exemplu, sporuri, prime) lei  
6 BONUSURI ACORDATE (participare la profit, tichete de masa, tichete de vacanta, tichete de cresa etc.) lei  
7 REMUNERATIE DIRECTOR GENERAL/DIRECTOR (cf. contract de mandat) lei  
8 INDEMNIZATII AGA, CA CENZORI lei  
9 NUMAR MEDIU LUNAR DE PERSONAL persoane  
9a NUMAR EFECTIV DE PERSONAL la sfarsitul perioadei de raportare persoane  
10 CASTIG MEDIU BRUT LUNAR PE PERSOANA lei/pers.  
11 CASTIG MEDIU NET LUNAR PE PERSOANA lei/pers.  
12 INVESTITII TOTALE 12=(13+14+15+18) din care: lei  
13 INVESTITII DIN SURSE PROPRII lei  
14 INVESTITII DIN SURSE BUGETARE lei  
15 CREDITE BANCARE 15=(16+17) din care: lei  
16 CREDITE BANCARE INTERNE lei  
17 CREDITE BANCARE EXTERNE lei  
18 INVESTITII DIN ALTE SURSE lei  
19 TOTAL VENITURI, din care: lei  
20 VENITURI DIN EXPLOATARE (fara subventii si transferuri) lei  
21 SUBVENTII SI TRANSFERURI lei  
22 TOTAL CHELTUIELI, din care: lei  
23 CHELTUIELI DE EXPLOATARE lei  
24 REZULTAT BRUT (profit/pierdere +/-) 24=(19-22) lei  
25 Rezultat brut operational 25=(24-21) lei  

Salarii de baza - salariile aferente personalului angajat pe baza de contract individual de munca, neinfluentate cu alte cresteri salariale, bonificatii sau bonusuri.
Cresteri salariale - cresteri de salarii acordate in baza unor acte normative si/sau administrative.
Bonificatii - drepturi banesti, de natura salariala, acordate personalului angajat potrivit prevederilor din Contractul colectiv de munca si in baza prevederilor legale in vigoare, respectiv: sporuri, prime, alte sume de natura acestora etc.
Bonusuri acordate - avantaje materiale acordate personalului angajat, potrivit prevederilor Contractului colectiv de munca, respectiv: cheltuieli sociale prevazute prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (tichete de cresa, tichete cadou), contravaloarea tichetelor de masa si tichetelor de vacanta, stabilite si acordate potrivit prevederilor legale in vigoare; participarea salariatilor la profit.
Remuneratie director general, director - remuneratia directorului general/director conform Contractului de mandat - drepturile banesti cuvenite conducatorului operatorului economic pe baza Contractului de mandat incheiat in baza art. 152 din Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Indemnizatii AGA, CA, cenzori-drepturile banesti cuvenite membrilor AGA, CA, comisiilor de cenzori, stabilite si acordate in baza prevederilor legale in vigoare.
Numar mediu tunar de personal - numarul mediu calculat la sfarsitul fiecarei perioade de raportare pentru intregul personal, incluzand: personalul angajat cu contract individual de munca, directorul general, directorul.
Investitie - cheltuiala care duce la o crestere a valorii activelor, care nu sunt consumate imediat, ci care sunt folosite ulterior pentru productia viitoare a bunurilor si serviciilor.
Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 40 din data de 17 ianuarie 2014
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Codul Fiscal

Mar192014

ORDIN nr. 353 din 28 februarie 2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.156/2009 privind legitimatiile de inspectie fiscala

de Portal Codul Fiscal 19 Mar 2014
ORDIN nr. 353 din 28 februarie 2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.156/2009 privind legitimatiile de inspectie fiscala Avand in vedere art. 105 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea ...
Mar192014

ORDIN nr. 380 din 6 martie 2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.289/2010

de Portal Codul Fiscal 19 Mar 2014
ORDIN nr. 380 din 6 martie 2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.289/2010 pentru aprobarea Procedurii privind emiterea si comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita In temeiul prevederilor art. 1201 alin. (1) si (2) si ale art. 178 alin. (2) din Ordonanta ...
Mar122014

ORDIN nr. 295 din 25 februarie 2014 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.595/2011

de Portal Codul Fiscal 12 Mar 2014
ORDIN nr. 295 din 25 februarie 2014 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.595/2011 pentru aprobarea Normelor privind modul de constituire, administrare si utilizare a fondului de risc pentru Programul Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, precum si reflectarea acestuia in contabilitatea Trezoreriei Statului In temeiul ...
Mar122014

ORDIN nr. 251 din 18 februarie 2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2009

de Portal Codul Fiscal 12 Mar 2014
ORDIN nr. 251 din 18 februarie 2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si locuintei, al ministrului finantelor publice si al viceprim-ministrului, ministrul administratiei si internelor, nr. ...
Mar122014

ORDIN nr. 319 din 28 februarie 2014 privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor

de Portal Codul Fiscal 12 Mar 2014
ORDIN nr. 319 din 28 februarie 2014 privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor In temeiul prevederilor art. 15 alin. (31) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu ...
Mar052014

ORDIN nr. 225 din 10 februarie 2014

de Portal Codul Fiscal 05 Mar 2014
ORDIN nr. 225 din 10 februarie 2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea ...