Plafoane si cursuri de schimb valutar 2020
Raspuns oferit dePortal Codul Fiscal
08 Ian 2020
Cursuri de schimb
Depasirea acestui plafon implica obligatia de a solicita inregistrarea in scopuri de TVA.
Prin urmare, s-a folosit cursul de la data aderarii (3,3817 lei/eur), suma obtinuta rotunjindu-se la urmatoare mie, ajungandu-se la plafonul de 300.000 lei.
Echivalentul in lei al plafonului pentru achizitii intracomunitare de bunuri de 10.000 euro se determina pe baza cursului valutar de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la cifra miilor. Rotunjirea se face prin majorare cand cifra sutelor este egala sau mai mare decat 5 si prin reducere cand cifra sutelor este mai mica de 5. (art 268 alin 4 lit b CF si pct 3 alin 5 din norme)
Prin urmare plafonul pentru achizitii intracomunitare de bunuri este de 34.000 lei
( 10.000 euro x 3.3817 lei/eur)
De retinut: trecerea la sistemul de TVA la incasare este optionala.
Cursul de schimb mediu anual /2019 = 4.7452 lei/eur
Rezulta un plafon de 474.520 lei
In cazul in care acest plafon a fost depasit sau in cazul in care au fost efectuate una sau mai multe achizitii intracomunitare de bunuri, este obligatorie trecerea la perioada fiscala –luna calendaristica.
Echivalentul in lei al plafonului de 100.000 euro se determina pe baza cursului de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru data de 31 decembrie a anului 2019 (art. 322 alin. (2) CF si pct. 103 alin. (2) din Norme)
Rezulta un plafon pentru anul 2019 de 477.850 lei.
(C.S = 4,7785 lei/eur)
Conditia de baza a unei firme pentru a fi platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor in anul 2020 este aceea ca la 31.12.2019 sa fi realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 1.000.000 euro
Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile (art 47 alin 1 lit c din CF)
Norme metodologice: (pct. 1 alin. (1) ): Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel de la inchiderea exercitiului financiar.
Rezulta: plafonul = 4.779.300 lei. (c.s =4.7793 lei/eur)
Daca se depaseste acest plafon si furnizorul a optat in statul membru din care se transporta bunurile pentru considerarea vanzarilor sale - la distanta, in cazul unei vanzari la distanta care se efectueaza dintr-un stat membru spre Romania, locul livrarii se considera in Romania.
Echivalentul in lei al plafonului de 35.000 de euro pentru vanzarile la distanta se stabileste pe baza cursului valutar de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la cifra miilor. Rotunjirea se face prin majorare cand cifra sutelor este egala cu sau mai mare decat 5, si prin reducere, cand cifra sutelor este mai mica decat 5
Prin urmare plafonul pentru vanzari la distanta este de 118.000 lei (35.000 eur x 3.3817 lei/eur) (art. 275 alin. (2) lit. a) CF, pct. 12 alin. (1) din norme)
- Cursul valutar publicat la 31.12.2019 pentru euro = 4,7793 lei/eur
- Cursul valutar valabil pentru 31.12.2019 = 4,7785 lei/eur
- Curs valutar mediu anual 2019 = 4,7452 lei/eur
- Plafonul pentru obligatia inregistrarii in scopuri de TVA
Depasirea acestui plafon implica obligatia de a solicita inregistrarea in scopuri de TVA.
Prin urmare, s-a folosit cursul de la data aderarii (3,3817 lei/eur), suma obtinuta rotunjindu-se la urmatoare mie, ajungandu-se la plafonul de 300.000 lei.
- Plafonul pentru achizitii intracomunitare de bunuri
Echivalentul in lei al plafonului pentru achizitii intracomunitare de bunuri de 10.000 euro se determina pe baza cursului valutar de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la cifra miilor. Rotunjirea se face prin majorare cand cifra sutelor este egala sau mai mare decat 5 si prin reducere cand cifra sutelor este mai mica de 5. (art 268 alin 4 lit b CF si pct 3 alin 5 din norme)
Prin urmare plafonul pentru achizitii intracomunitare de bunuri este de 34.000 lei
( 10.000 euro x 3.3817 lei/eur)
- Plafonul pentru trecere la sistemul de TVA la incasare
De retinut: trecerea la sistemul de TVA la incasare este optionala.
- Plafonul pentru trecerea la sistemul real de catre persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit si care in anul 2019 au inregistrat un venit brut anual mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro.
Cursul de schimb mediu anual /2019 = 4.7452 lei/eur
Rezulta un plafon de 474.520 lei
- Plafonul pentru trecerea de la platitor de TVA trimestrial la platitor lunar
In cazul in care acest plafon a fost depasit sau in cazul in care au fost efectuate una sau mai multe achizitii intracomunitare de bunuri, este obligatorie trecerea la perioada fiscala –luna calendaristica.
Echivalentul in lei al plafonului de 100.000 euro se determina pe baza cursului de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru data de 31 decembrie a anului 2019 (art. 322 alin. (2) CF si pct. 103 alin. (2) din Norme)
Rezulta un plafon pentru anul 2019 de 477.850 lei.
(C.S = 4,7785 lei/eur)
- Plafonul pentru incadrarea la platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor - cifra de afaceri sub 1.000.000 euro
Conditia de baza a unei firme pentru a fi platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor in anul 2020 este aceea ca la 31.12.2019 sa fi realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 1.000.000 euro
Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile (art 47 alin 1 lit c din CF)
Norme metodologice: (pct. 1 alin. (1) ): Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel de la inchiderea exercitiului financiar.
Rezulta: plafonul = 4.779.300 lei. (c.s =4.7793 lei/eur)
- Plafonul pentru vanzari la distanta
Daca se depaseste acest plafon si furnizorul a optat in statul membru din care se transporta bunurile pentru considerarea vanzarilor sale - la distanta, in cazul unei vanzari la distanta care se efectueaza dintr-un stat membru spre Romania, locul livrarii se considera in Romania.
Echivalentul in lei al plafonului de 35.000 de euro pentru vanzarile la distanta se stabileste pe baza cursului valutar de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la cifra miilor. Rotunjirea se face prin majorare cand cifra sutelor este egala cu sau mai mare decat 5, si prin reducere, cand cifra sutelor este mai mica decat 5
Prin urmare plafonul pentru vanzari la distanta este de 118.000 lei (35.000 eur x 3.3817 lei/eur) (art. 275 alin. (2) lit. a) CF, pct. 12 alin. (1) din norme)
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare
Apr262024
Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA
de
Profeanu Laura
26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile.
Motive de anulare
1. Inactivitatea fiscala
O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024
Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat
de
Profeanu Laura
26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat.
Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024
Modificari in Declaratia 112
de
Profeanu Laura
25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024.
Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024
Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF
de
Profeanu Laura
23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024
Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit
de
Profeanu Laura
21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse.
Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...
Apr222024
Dobanzile si penalitatile de intarziere
de
Profeanu Laura
22 Apr 2024
Aplicarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere este un subiect de mare interes pentru contribuabili si profesionistii din domeniul fiscal. Acestea sunt masuri punitive aplicate pentru a asigura conformitatea fiscala si pentru a descuraja intarzierile sau omisiunile in plata datoriilor fiscale. Art. 173, 174 si 176 din Codul de Procedura Fiscala, ofera un cadru detaliat privind modul de ...