Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili

21 Apr 2017
Prin OANAF 1023 din 20.04.2017 a fost aprobata Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili cuprinzand proceduri privind: inregistrarea fiscala, administrarea grupului fiscal unic, obligatiile declarative, solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, solicitarea documentelor de catre marii contribuabili si comunicarea acestora, plata obligatiilor fiscale, compensarea si restituirea obligatiilor bugetare, procedura de control fiscal si activitatea de supraveghere fiscala, monitorizare si autorizare,indrumare si asistenta, activitatea de inspectie economico-financiara precum si dispozitii tranzitorii privind solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA si optiune de rambursare, plata obligatiilor fiscale, procedura de executare silita.
Selectia/Actualizarea marilor contribuabili se realizeaza in functie de criteriile de selectie prevazute la art. 3 si de regulile specifice prevazute la art. 7 din OANAF 3609/2015 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili..
Conform procedurii, marii contribuabili depun declaratiile fiscale la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie a anului in care acestia devin mari contribuabili.
In cazul marilor contribuabili care au infiintate sedii secundare, declararea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, se face la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili.
Plata obligatiilor fiscale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri fiscale, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii aferent activitatii sediilor secundare, se efectueaza de catre persoana juridica mare contribuabil la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.
In situatia in care un mare contribuabil face plata impozitului pe veniturile din salarii datorat de sediul sau secundar, documentele de plata intocmite de contribuabilul mare in acest scop vor cuprinde in mod obligatoriu si urmatoarele informatii:
a) codul de identificare fiscala si denumirea persoanei care face plata, respectiv contribuabilul mare care a infiintat sediul secundar;
b) codul de identificare fiscala al sediului secundar pentru care se face plata.
Indrumarea si asistenta marilor contribuabili in aplicarea prevederilor legislatiei fiscale se asigura de catre Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili. Indrumarea si asistenta se fac fie ca urmare a solicitarii contribuabililor, fie din initiativa organului fiscal central competent. Indrumarea si asistenta ca urmare a solicitarii marilor contribuabili se realizeaza in mod prioritar prin e-mail sau telefonic, potrivit procedurilor specifice. Pentru asistenta prin e-mail contribuabilii mari vor completa formularul de asistenta existent pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Contribuabilii mari pot solicita asistenta telefonic Biroului central asistenta telefonica a contribuabililor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Indrumarea si asistenta din initiativa organului fiscal central competent se asigura atat prin elaborarea si distribuirea de materiale de informare (ghiduri, brosuri, pliante, afise etc.), cat si prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea corespunzatoare a informatiilor si mesajelor.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Studii de caz si articole despre decont
27Iun2025
Inchidere cont 473
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 27 Iun 2025
Intrebare:
Am o intrebare referitoare la un sold debitor (mai vechi, avand in vedere ca eu am revenit dupa o perioada de 4 ani CIC) in contul 473, care nu reusesc sa deslusesc de unde provine si auditorul imi solicita sa il reglez pana la bilantul de 6 luni. Intrebarea mea este cum as putea sa il reglez avand in vedere ca nu ii cunosc provenienta? Multumesc.
O zi buna!
28Iun2025
Vanzare autoturism in UE platitor si neplatitor TVA
de
Gina Popescu
valabil la 28 Iun 2025
Intrebare:
In cazul vanzarii unui autoturism - mijloc fix, proprietatea unei persoane juridice RO:
(daca depinde situatia in functie de cum a achizitionat autoturismul - de la pers fizica /juridica, rog explicitare fiecare caz in parte);
1. platitoare de TVA
2. neplatitoare de TVA
catre:
3. client UE pers juridica cu cod TVA
4. client UE pers fizica din UE
A. se aplica /nu TVA
B. ...
24Iun2025
Drepturi de autor. Depasire plafon 300.000 lei
de
Vera Constantin
valabil la 24 Iun 2025
Intrebare:
Incasez venituri din drepturi de autor. Am depasit plafonul de 300.000 lei si m-am inregistrat ca platitor de TVA. Va trebui sa intocmesc si sa depun Decontul de TVA. Va trebui sa intocmesc jurnale de cumparari si jurnale de vanzari? TVA aferent cheltuielilor deductibile se inregistreaza in jurnalul de cumparari si se deduce din TVA colectat? Trebuie sa mai intocmesc si alte ...
24Iun2025
TVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabila
de
Profeanu Laura
valabil la 24 Iun 2025
Intrebare:
In fisa rol a SC ABC SRL, la capitolul TVA, in data de 23.05.2025 sunt inscrise scaderi de sume din TVA de recuperat aferente anilor 2016-2019, in suma totala de 70.000 lei, evidentiate pe fiecare din acesti ani, in coloana 12 - sume de rambursat/ recuperat si suma de 50000 lei ramasa de recuperate, in coloana 13 - diferenta.
Am solicitat fisa rol completa si am constatat ca o astfel de ...
21Iun2025
Achizitie servicii legate direct de un bun imobil din Romania, tratament contabil si fiscal TVA
de
Amelia Dumitras
valabil la 21 Iun 2025
Intrebare:
Societatea a contractat servicii de reamenajare a locatiei unde isi desfasoara activitatea de la o firma din Croatia, platitoare de TVA.
Firma din Croatia presteaza serviciile in RO in regie proprie si cu ajutorul subcontractorilor romani.
Cum ar trebui sa emita factura firma din Croatia? Cu TVA?
Ce obligatii declarative are firma din RO si cum va inregistra factura?
Multumesc.
21Iun2025
Achizitie intracomunitara de bunuri, furnizor din stat tert
de
Amelia Dumitras
valabil la 21 Iun 2025
Intrebare:
Firma platitoare de tva achizitioneaza bunuri de la o firma B din SUA. Factura este emisa de furnizorul din SUA, dar marfa a fost livrata de la depozitul firmei B din Olanda (am doar dovada de transport).
Cum se declara aceasta achizitie in D 390 si in D 300 - ca achizitie intracomunitara, cu declarare in D390 Vies si D300 la rd 5+5.1 + 20+20.1?
Vezi toate studiile de caz despre decont keyboard_double_arrow_right