Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat

20 Mar 2018
Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala urmatoarele date prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Este vorba de urmatoarele informatii:
a) datele din bonul fiscal, structurate dupa cum urmeaza:
1. valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
b) datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;
c) informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului;
In cazul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar de catre entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in transportul persoanelor in regim de taxi, precum si aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale comunica se transmit urmatoarele informatii:
a) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar:
1. suma si moneda incasate de la client;
2. suma si moneda platite clientului;
3. comisionul practicat si nivelul cotei de taxa pe valoarea adaugata;
4. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
5. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
6. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
7. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
b) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de transport de persoane in regim de taxi:
1. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
2. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
3. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
4. numarul cursei;
5. valoarea totala a serviciului;
6. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
c) aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale:
1. valoarea totala a bonului fiscal;
2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
5. numarul cursei aeriene;
6. valoarea taxei pe valoarea adaugata defalcata pe cote.
Prin OANAF 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a acestor date. Potrivit acesteia, in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern. Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica) in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele de raportare.
In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate in nicio zi din perioada de raportare utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate". Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.
Pentru transmiterea fisierelor sau a declaratiei privind aparatele neutilizate utilizatorul ori imputernicitul acestuia trebuie sa detina un certificat calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.
Cum vi s-a parut articolul?
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Studii de caz si articole despre casa de marcat
12Aug2025
Declaratii neutilizare casa de marcat
de
Gina Popescu
valabil la 12 Aug 2025
Intrebare:
Avem un punct de lucru unde avem casa de marcat. Acest punct de lucru momentan nu are activitate, deci nu se incaseaza nimic pe casa de marcat. Intrebarea este, in acest caz trebuie depusa la ANAF ceva declaratie lunara? Este obligatoriu se se scoata Z in fiecare zi, chiar daca este pe zero? Multumim.
08Aug2025
Emitere raport Z in perioada concediului
de
Gina Popescu
valabil la 08 Aug 2025
Intrebare:
Daca avem un magazin, la care vanzatoarea va fi in concediu de odihna o saptamana, cum procedam cu "z-ul" zilnic ce ar trebui scos cu 0 pentru aceasta perioada? Multumesc!
01Aug2025
F4109. Suspendare activitate
de
Vera Constantin
valabil la 01 Aug 2025
Intrebare:
Din 25.07.2025, la casa de marcat a unui magazin X, nu se mai elibereaza niciun raport Z, deoarece marfa a fost predata altei gestiuni, conform inventarului. Trebuie sa intocmesc F4109 "Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate".
In luna iulie 2025, casa de marcat nu a eliberat raport Z pentru 26.07.2025-31.07.2025, magazinul fiind inchis, asa va ...
31Iul2025
Modificare cota TVA casa de marcat
de
Gina Popescu
valabil la 31 Iul 2025
Intrebare:
Domnul de la casa de marcat nu va putea ajunge la noi in seara pentru a modifica procentele de TVA. Are peste 170 de clienti si nu are cum sa ajunga la toti intr-o noapte.
Ce facem? Putem vinde cu vechile procente? Sau inchidem magazinul?
31Iul2025
Facturi emise inainte de 01.08.2025 si incasate cu numerar dupa 01.08.2025
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 31 Iul 2025
Intrebare:
Daca avem facturi emise si neincasate pana la 01.08.2025 cu TVA 19%, cum le vom incasa dupa 01.08.2025?
Mai putem incasa pe casa de marcat daca lasam si cota de 19%?
Care ar fi modalitatea de a incasa facturile emise si neincasate inainte de 01.08.2025?
Multumesc!
16Iul2025
Notariat, utilizare casa de marcat
de
Elena Garofil
valabil la 16 Iul 2025
Intrebare:
Un birou notarial are casa de marcat si aparat pos de la banca pentru plata cu cardul.
Intrebarea este daca legislatia permite ca in cazul in care clientul plateste cu cardul este obligatoriu ca tranzactia sa fie trecuta prin casa de marcat sau este corect sa se emita numai factura +chitanta de la card?
Vezi toate studiile de caz despre casa de marcat keyboard_double_arrow_right