Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat

20 Mar 2018
Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala urmatoarele date prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Este vorba de urmatoarele informatii:
a) datele din bonul fiscal, structurate dupa cum urmeaza:
1. valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
b) datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;
c) informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului;
In cazul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar de catre entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in transportul persoanelor in regim de taxi, precum si aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale comunica se transmit urmatoarele informatii:
a) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar:
1. suma si moneda incasate de la client;
2. suma si moneda platite clientului;
3. comisionul practicat si nivelul cotei de taxa pe valoarea adaugata;
4. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
5. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
6. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
7. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
b) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de transport de persoane in regim de taxi:
1. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
2. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
3. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
4. numarul cursei;
5. valoarea totala a serviciului;
6. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
c) aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale:
1. valoarea totala a bonului fiscal;
2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
5. numarul cursei aeriene;
6. valoarea taxei pe valoarea adaugata defalcata pe cote.
Prin OANAF 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a acestor date. Potrivit acesteia, in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern. Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica) in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele de raportare.
In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate in nicio zi din perioada de raportare utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate". Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.
Pentru transmiterea fisierelor sau a declaratiei privind aparatele neutilizate utilizatorul ori imputernicitul acestuia trebuie sa detina un certificat calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Studii de caz si articole despre casa de marcat
15Iun2025
Dublarea sumelor in e-TVA din cauza facturilor tip 751 si a rapoartelor Z transmise simultan
de
Profeanu Laura
valabil la 15 Iun 2025
Intrebare:
O societate emite facturi fiscale pentru toate incasarile realizate prin casele de marcat, iar in acest context, rapoartele Z nu mai sunt inregistrate separat, pentru a evita dublarea sumelor. Mentionez ca avem in jur de 8 case de marcat.
Cu toate acestea, in fiecare luna apar diferente in Predecontul de TVA (emis de ANAF), diferente ce par a fi generate de dublarea sumelor, intrucat se ...
11Iun2025
Vanzare catre persoane fizice, incasare in numerar, card bancar, casa de marcat
de
Elena Garofil
valabil la 11 Iun 2025
Intrebare:
Ce variante sunt pentru o societate, care are ca activitate productia de prajituri, sa preia comenzi si de la persoane fizice fara a utiliza casa de marcat? Incasarile se vor face cu card bancar la sediul societatii, locul de unde se ridica si comanda. Se poate emite factura pentru persoane fizice cu plata prin card? Este obligatorie gestiunea cu amanuntul?
03Iun2025
Facturare in scop contabil dupa emitere bon fiscal
de
Vera Constantin
valabil la 03 Iun 2025
Intrebare:
In luna mai 2025 s-a facturat catre o persoana fizica marfa livrata in suma de 4.500 lei. Factura s-a transmis prin SPV catre persoana fizica.
In luna iunie 2025 clientul doreste sa plateasca marfa cu numerar. Putem storna factura initiala si emitem o noua factura identica, pe care sa o incasam prin casa de marcat?
Daca procedem ca in situatia prezentata, care sunt sanctiunile?
15Mai2025
Servicii de asistenta rutiera. Casa de marcat
de
Vera Constantin
valabil la 15 Mai 2025
Intrebare:
Este o societate care presteaza servicii de asistenta rutiera (tractare auto) obligata conform legislatiei in vigoare, sa detina aparat de marcat electronic fiscal (casa de marcat)?
08Mai2025
Diferente semnificative RO e-TVA
de
Profeanu Laura
valabil la 08 Mai 2025
Intrebare:
De cand a aparut E-TVA, firma noastra primeste Notificare de confIrmare, cu diferente semnificative, motivul fiind ca societatea noastra emite facturi catre persoane fizice, incasate prin casa de marcat, astfel ca suma se dubleaza in Z-ul casei de marcat. Am crezut ca incepand cu 01 ianuarie 2025, de cand se transmit in SPV, si aceste facturi catre persoane fizice, diferentele o sa dispara. ...
07Mai2025
Cota de TVA pentru accesul la muzee
de
Profeanu Laura
valabil la 07 Mai 2025
Intrebare:
Un ONG (Castel medieval) platitor de tva trebuie sa foloseasca casa de marcat si sa emita bon fiscal la vizitatori sau este suficient biletul de intrare? Si ce cota de tva trebuie sa aplice pentru vizitarea castelului? In castel sunt expozitii de haine medievale, tablouri, unelte medievale.
Vezi toate studiile de caz despre casa de marcat keyboard_double_arrow_right