Proiect de modificare a Codului fiscal 2014
23 Ian 2014
Autor: Irina Dumitrescu
La data de 20.01.2014 pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala a fost publicat un proiect de Ordonanta pentru modificare unor acte normative, printre care se regaseste si Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Principalele modificari propuse:
1. Eliminarea din sfera impozabila a veniturilor realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc tip pariuri mutuale, pariuri in cota fixa, pariuri in contrapartida, jocuri de noroc caracteristice cazinourilor, jocuri de noroc caracteristice cluburilor de poker, jocuri de tip slot-machine, videoloterie (VLT), jocuri de tip cazinou on-line, pariuri in cota fixa on-line, pariuri mutuale on-line, pariuri in contrapartida on-line si bingo on-line.
2. Definirea produselor accizabile ce pot fi eliberate pentru consum ca fiind produse accizabile care indeplinesc conditiile legale de comercializare.
3. Se propun urmatoarele prevederi necesare pentru valorificarea produselor accizabile aflate in proprietatea operatorilor economici aflati in procedura falimentului:
La data de 20.01.2014 pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala a fost publicat un proiect de Ordonanta pentru modificare unor acte normative, printre care se regaseste si Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Principalele modificari propuse:
1. Eliminarea din sfera impozabila a veniturilor realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc tip pariuri mutuale, pariuri in cota fixa, pariuri in contrapartida, jocuri de noroc caracteristice cazinourilor, jocuri de noroc caracteristice cluburilor de poker, jocuri de tip slot-machine, videoloterie (VLT), jocuri de tip cazinou on-line, pariuri in cota fixa on-line, pariuri mutuale on-line, pariuri in contrapartida on-line si bingo on-line.
2. Definirea produselor accizabile ce pot fi eliberate pentru consum ca fiind produse accizabile care indeplinesc conditiile legale de comercializare.
3. Se propun urmatoarele prevederi necesare pentru valorificarea produselor accizabile aflate in proprietatea operatorilor economici aflati in procedura falimentului:
- circulatia produselor accizabile aflate in proprietatea operatorilor economici aflati in procedura falimentului prevazuta in Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, nu intra sub incidenta prevederilor privind deplasarea produselor accizabile aflate in regim suspensiv de accize.
- produsele accizabile aflate in proprietatea operatorilor economici aflati in procedura falimentului si care nu indeplinesc conditiile legale de comercializare, pot fi valorificate catre antrepozitarii autorizati si numai in vederea procesarii. In aceasta situatie livrarea acestor produse se face pe baza de factura care trebuie sa respecte prevederile art. 155 din Codul fiscal si sub supraveghere fiscala.
4. Definirea platitorilor de accize care produc bunurile prevazute la art. 207 lit. a) - c) si f) – l), ca fiind operatorii economici care au in proprietate materia prima si care produc aceste bunuri cu mijloace proprii sau le transmit spre prelucrare la terti, indiferent daca prelucrarea are loc in Romania sau in afara Romaniei.
5. Pentru alcool etilic produs de micile distilerii cu o capacitate care nu depaseste 10 hl de alcool pur, nivelul accizei va fi de 500 euro/hl de alcool pur.
6. Noi reglementari privind regimul TVA pentru serviciile furnizate pe cale electronica, serviciile de telecomunicatii si serviciile de radiodifuziune si televiziune, incepand cu 01 ianuarie 2015.
Proiectul prevede ca locul prestarii pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, radiodifuziune si televiziune prestate catre persoane neimpozabile stabilite in Uniunea Europeana se considera a fi in statul membru in care este stabilit beneficiarul. Pentru a evita inregistrarea prestatorilor de servicii in toate statele membre se propune extinderea regimului special pentru servicii electronice, de care beneficiaza in prezent persoanele impozabile nestabilite in Uniunea Europeana, si pentru celelalte servicii, de telecomunicatii, radiodifuziune si televiziune si concomitent, implementarea unui regim similar si pentru persoanele impozabile stabilite in Uniunea Europeana, dar nestabilite in statul membru de consum, respectiv in statul membru in care este stabilit beneficiarul.
In acest sens, serviciile de telecomunicatii sunt serviciile avand ca obiect transmiterea, emiterea si receptia de semnale, inscrisuri, imagini si sunete sau informatii de orice natura, prin cablu, radio, mijloace optice sau alte mijloace electromagnetice, inclusiv cedarea dreptului de utilizare a mijloacelor pentru astfel de transmisii, emiteri sau receptii. Serviciile de telecomunicatii cuprind, de asemenea, si furnizarea accesului la reteaua mondiala de informatii.
Se propun modificari pentru Regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune prestate de catre persoane impozabile nestabilite in Uniunea Europeana si implementarea unui regim special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune prestate de catre persoane impozabile stabilite in Uniunea Europeana, dar intr-un alt stat membru decat statul membru de consum.
Regimul special pentru toate serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune prestate catre persoane neimpozabile care sunt stabilite, au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in statele membre de consum, daca persoana impozabila nu este stabilita in aceste state membre poate fi utilizat de orice persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, sau, in cazul in care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispune de un sediu fix in Romania. Regimul special poate fi utilizat si de catre orice persoana impozabila care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dar dispune de mai multe sedii fixe in Uniunea Europeana, in cazul in care are un sediu fix in Romania si alege Romania ca stat membru de inregistrare.
Inceperea activitatii supuse regimului special, incetarea si modificarile intervenite se notifica organelor fiscale.
5. Pentru alcool etilic produs de micile distilerii cu o capacitate care nu depaseste 10 hl de alcool pur, nivelul accizei va fi de 500 euro/hl de alcool pur.
6. Noi reglementari privind regimul TVA pentru serviciile furnizate pe cale electronica, serviciile de telecomunicatii si serviciile de radiodifuziune si televiziune, incepand cu 01 ianuarie 2015.
Proiectul prevede ca locul prestarii pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, radiodifuziune si televiziune prestate catre persoane neimpozabile stabilite in Uniunea Europeana se considera a fi in statul membru in care este stabilit beneficiarul. Pentru a evita inregistrarea prestatorilor de servicii in toate statele membre se propune extinderea regimului special pentru servicii electronice, de care beneficiaza in prezent persoanele impozabile nestabilite in Uniunea Europeana, si pentru celelalte servicii, de telecomunicatii, radiodifuziune si televiziune si concomitent, implementarea unui regim similar si pentru persoanele impozabile stabilite in Uniunea Europeana, dar nestabilite in statul membru de consum, respectiv in statul membru in care este stabilit beneficiarul.
In acest sens, serviciile de telecomunicatii sunt serviciile avand ca obiect transmiterea, emiterea si receptia de semnale, inscrisuri, imagini si sunete sau informatii de orice natura, prin cablu, radio, mijloace optice sau alte mijloace electromagnetice, inclusiv cedarea dreptului de utilizare a mijloacelor pentru astfel de transmisii, emiteri sau receptii. Serviciile de telecomunicatii cuprind, de asemenea, si furnizarea accesului la reteaua mondiala de informatii.
Se propun modificari pentru Regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune prestate de catre persoane impozabile nestabilite in Uniunea Europeana si implementarea unui regim special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune prestate de catre persoane impozabile stabilite in Uniunea Europeana, dar intr-un alt stat membru decat statul membru de consum.
Regimul special pentru toate serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune prestate catre persoane neimpozabile care sunt stabilite, au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in statele membre de consum, daca persoana impozabila nu este stabilita in aceste state membre poate fi utilizat de orice persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, sau, in cazul in care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispune de un sediu fix in Romania. Regimul special poate fi utilizat si de catre orice persoana impozabila care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dar dispune de mai multe sedii fixe in Uniunea Europeana, in cazul in care are un sediu fix in Romania si alege Romania ca stat membru de inregistrare.
Inceperea activitatii supuse regimului special, incetarea si modificarile intervenite se notifica organelor fiscale.
Nu uita: Abonamentul include si consultanta telefonica.
Daca doresti sa discuti direct cu un consultant, te poti programa oricand, AICI.
Daca doresti sa discuti direct cu un consultant, te poti programa oricand, AICI.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Intrebari similare din categoria Codul Fiscal
12Aug2025
CODUL DE PROCEDURA FISCALA - Actualizat August
de
Portal Codul Fiscal
12 Aug 2025
CODUL DE PROCEDURA FISCALA din 20 iulie 2015
(Legea nr. 207 din 20 iulie 2015)
EMITENT:
Parlamentul
PUBLICAT IN:
Monitorul Oficial nr. 547 din 23 iulie 2015
Data Intrarii in vigoare: 27 Iulie 2025
-------------------------------------------------------------------------
Prezenta forma consolidata este valabila incepand cu data de 27 Iulie 2025 pana ...
12Aug2025
TITLUL I - Dispozitii generale
de
Portal Codul Fiscal
12 Aug 2025
TITLUL I
Dispozitii generale
ART. 1
Definitii
In intelesul prezentului cod, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
1. actul administrativ fiscal - actul emis de organul fiscal in exercitarea atributiilor de administrare a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale, ...
12Aug2025
TITLUL II - Raportul juridic fiscal
de
Portal Codul Fiscal
12 Aug 2025
TITLUL II
Raportul juridic fiscal
CAP. I
Dispozitii privind raportul juridic fiscal
ART. 16
Continutul raportului juridic fiscal
(1) Raportul juridic fiscal cuprinde raportul de drept material fiscal si raportul de drept procedural fiscal.
(2) Raportul de drept ...
12Aug2025
TITLUL III - Dispozitii procedurale generale
de
Portal Codul Fiscal
12 Aug 2025
TITLUL III
Dispozitii procedurale generale
CAP. I
Competenta organului fiscal central
ART. 29
Competenta generala a organului fiscal central
(1) Administrarea creantelor fiscale datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului Fondului national ...
12Aug2025
TITLUL IV - Inregistrarea fiscala
de
Portal Codul Fiscal
12 Aug 2025
TITLUL IV
Inregistrarea fiscala
ART. 81
Sfera activitatii de inregistrare fiscala
(1) Inregistrarea fiscala reprezinta activitatea de atribuire a codului de identificare fiscala, de organizare a registrului contribuabililor/platitorilor si de eliberare a certificatului de inregistrare fiscala.
...
12Aug2025
TITLUL V - Stabilirea creantelor fiscale
de
Portal Codul Fiscal
12 Aug 2025
TITLUL V
Stabilirea creantelor fiscale
CAP. I
Dispozitii generale
ART. 93
Sfera si actele de stabilire a creantelor fiscale
(1) Stabilirea creantelor fiscale reprezinta activitatea de determinare a materiei impozabile, de calculare a bazei de impozitare si a creantelor ...