Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Mai 2025

Proiect de OUG. Anularea partiala a obligatiilor fiscale principale pentru persoanele fizice

04 Sep 2024

Pe fondul deficitului bugetar crescut si din necesitatea de a imbunatati colectarea veniturilor la bugetul de stat, Guvernul propune o serie de masuri legislative prin intermediul unui proiect de OUG care vizeaza oferirea unor facilitati fiscale pentru stimularea platii datoriilor fiscale si reducerea volumului de creante bugetare neincasate.

Nota de fundamentare a proiectului evidentiaza o presiune fiscala accentuate, marcata de un volum semnificativ de creante bugetare neincasate, ce reprezinta aproximativ 9,91% din PIB. Proiectul de OUG vine ca o solutie la aceasta problema, urmarind atat imbunatatirea colectarii creantelor, cat si sustinerea contribuabililor cu dificultati financiare.

In acest sens:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
- debitorii, persoane fizice, inclusiv cele care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere si care inregistreaza obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv in cuantum mai mic de 5.000 lei inclusiv, pot beneficia de:

a) anularea unui procent de 50 % din obligatiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, in situatia in care acestea sunt stinse in procent de 50% pana la data depunerii cererii de anulare dar nu mai tarziu de 25 noiembrie 2024;

b) anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv.

- debitorii, persoane fizice, inclusiv cele care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere si care inregistreaza obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv in cuantum mai mare de 5.000 lei, pot beneficia de:

a) anularea unui procent de 25 % din obligatiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, in situatia in care acestea sunt stinse in procent de 75% pana la data depunerii cererii de anulare dar nu mai tarziu de 25 noiembrie 2024;

b) anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv.

Procedura de aplicare. Depunerea cererii de anulare a accesoriilor

Debitorii care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor bugetare accesorii, pot notifica organul fiscal cu privire la intentia lor, pana cel mai tarziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai tarziu de data de 25 noiembrie 2024 sub sanctiunea decaderii. Dupa primirea notificarii,  organul fiscal va verifica daca debitorul si-a indeplinit obligatiile declarative (potrivit vectorului fiscal) pana la data depunerii notificarii, efectueaza stingerile, compensarile si orice alte operatiuni necesare in vederea stabilirii cu certitudine a obligatiilor bugetare ce constituie conditie pentru acordarea facilitatii fiscale.

In cazul debitorilor care au depus notificari, organul fiscal central emite si o decizie de amanare a unui procent de 50%, respectiv 25% dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv.

Pentru debitorii care nu au notificat organul fiscal, sumele reprezentand un procent de 50%, respectiv 25% dupa caz, din obligatiile bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum si dobanzile, penalitatile si toate accesoriile care pot fi anulate si care au fost stinse dupa data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta  propusa, se vor restitui potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

Concluzii

Masurile propuse in proiectul de OUG, ajuta persoanele in dificultate sa isi regleze datoriile fara a fi coplesite de accesoriile accumulate. Astfel, initiativa se dovedeste a fi un pas important spre imbunatatirea conformarii fiscale si alinierii sarcinilor fiscale pentru cei cu obligatii fiscale reduse.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre persoane fizice

05Apr2025

Ajustare TVA vanzare imobil

de Gina Popescu valabil la 05 Apr 2025
Intrebare: Societatea achizitioneaza un spatiu comercial (intr-o stare nefunctionala) in aprilie 2010 in regim de taxare inversa pentru deschiderea unui magazin. In anii urmatori se amenajeaza partial acest spatiu, dar in prezent este intr-o stare avansata de degradare. Acest spatiu nu a fost declarat la registrul comertului ca punct de lucru si in prezent se intocmesc actele pentru vanzarea acestui ...
04Apr2025

Vanzare imobil vechi catre o persoana fizica

de Mariana Prejbeanu valabil la 04 Apr 2025
Intrebare: O persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA a cumparat in anul 2020 un imobil. Pentru buna regula imobilul cumparat a fost construit in anul 1949. Persoana juridica vrea sa vanda imobilul in anul 2025 catre o persoana fizica. Factura emisa de persoana juridica este cu TVA?  
30Mar2025

Aplicare regim de scutire TVA pentru vanzare locuinta care nu mai este noua

de Amelia Dumitras valabil la 30 Mar 2025
Intrebare: O companie, platitoare de TVA, a achizitionat, de la alta persoana juridica, mai multe parcele de teren si case, in diferite stadii de executie, respectiv unele la rosu, altele finalizate. Acest complex de locuinte a fost facut de fostul proprietar pentru a fi dat in folosinta angajatilor, ca locuinte de serviciu, dar fiindca si-a lichidat afacerea, le-a vandut. Unele dintre acestea au fost ...
17Feb2025

Obligatia utilizarii AMEF

de Alexandru Palaghia valabil la 17 Feb 2025
Intrebare: Societatea noastra vinde materiale de constructie cu ridicata, direct din depozitul pe care il detine, in marea majoritate, catre persoane juridice. Rareori se intampla sa vindem si catre persoane fizice (se emit facturi si chitante). In aceste cazuri, considerati ca este nevoie sa detinem casa de marcat? Multumesc frumos!
31Ian2025

Operatiuni scutite de taxa

de Profeanu Laura valabil la 31 Ian 2025
Intrebare: Societate comerciala are in proprietate o cladire construita cu intentia de pensiune turistica. Cladirea a fost intabulata in 2004 si nu a fost folosita in scopul desfasurarii activitatii economice (s-a aflat in conservare), iar in momentul de fata nu poate fi folosita fara investitii substantiale. Societatea intentioneaza sa o vanda unei persoane fizice. Care este regimul tva in acest caz?
24Ian2025

Autofactura achizitii nationale si intracomunitare

de Profeanu Laura valabil la 24 Ian 2025
Intrebare: Pentru un srl platitor de tva si de impozit pe profit, care vinde in regim de marja auto, achizitioneaza de la persoane fizice auto, din Germania si Romania, pe care le revinde in regim de marja. Intrebarea este legata de modalitatea de emitere a autofacturilor pentru aceste achizitii, cum se raporteaza ele in e-factura? Pentru auto achizitionate de la PF din Romania se emite autofacturi, se ...
Vezi toate studiile de caz despre persoane fizice keyboard_double_arrow_right