Punct de lucru gradinita
valabil la 13 Apr 2017
Intrebare: Gradinita infiintata de catre un SRL
Subiectul care ma intereseaza este legat de tot ceea ce inseamna infiintarea, functionarea, contabilitatea si fiscalitatea unei gradinite infiintate de catre un SRL in baza Ordinului Ministrului Invatamantului, care prevede urmatoarele:
Art. 1. Se acorda acreditarea pentru unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X, pentru nivelul de invatamant prescolar, limba de predare romana, program normal si prelungit.
Art. 2. Unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X, este persoana juridica de drept privat si de interes public, parte a sistemului national de invatamant, si beneficiaza de toate drepturile si obligatiile prevazute de lege, incepand cu anul scolar 2014-2015.
Art. 3. -(1) Unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X , dispune de patrimoniu propriu, care nu poate fi instrainat sau diminuat si va fi utilizat numai in interesul invatamantului.
(2) In cazul desfiintarii, dizolvarii sau lichidarii, patrimoniul unitatii de invatamant preuniversitar particular Gradinita X revine fondatorilor.
Fac precizarea ca pana la aparitia acestui ordin gradinita a functionat ca si SRL iar dupa aparitia ordinului gradinita a primit de la ANAF cod fiscal separat.
In data de 10.03.2016 aveti un raspuns in ceea ce priveste acest aspect insa nu ne sunt clare urmatoarele aspecte:
- Cum se comporta noua entitate ce a primit cod fiscal in baza Ordinului Ministrului Invatamantului, ca si SRL, ca un ONG?
- Suntem obligati sa ne inregistram la registrul comertului?
- Cum tratam si pe care entitate inregistram (pe SRL sau pe noua entitate care a primit cod fiscal), veniturile lunare provenite din subventia primita de la bugetul de stat pentru nr. de copii inscrisi la gradinita si veniturile din taxele incasate de la parinti pentru masa servita si pentru pregatirea educationala?
- Cum tratam si pe care entitate inregistram (pe SRL sau pe noua entitate care a primit cod fiscal), cheltuielile cu salariile, chiria, masa servita copiilor, transportul copiilor?
- Ce rol are SRL in aceasta situatie?
- Tinand cont ca gradinita este particulara si a fost infiintata inainte de 2014 ca si afacere, respectiv obtinerea de profit si apoi repartizarea acestuia ca si dividende, in acest caz dupa 2014 unde mai este regasit scopul propus?
- Ce alte aspecte sunt necesare pentru buna functionare a gradinitei atat din punct de vedere juridic, fiscal si contabil?
Subiectul care ma intereseaza este legat de tot ceea ce inseamna infiintarea, functionarea, contabilitatea si fiscalitatea unei gradinite infiintate de catre un SRL in baza Ordinului Ministrului Invatamantului, care prevede urmatoarele:
Art. 1. Se acorda acreditarea pentru unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X, pentru nivelul de invatamant prescolar, limba de predare romana, program normal si prelungit.
Art. 2. Unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X, este persoana juridica de drept privat si de interes public, parte a sistemului national de invatamant, si beneficiaza de toate drepturile si obligatiile prevazute de lege, incepand cu anul scolar 2014-2015.
Art. 3. -(1) Unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X , dispune de patrimoniu propriu, care nu poate fi instrainat sau diminuat si va fi utilizat numai in interesul invatamantului.
(2) In cazul desfiintarii, dizolvarii sau lichidarii, patrimoniul unitatii de invatamant preuniversitar particular Gradinita X revine fondatorilor.
Fac precizarea ca pana la aparitia acestui ordin gradinita a functionat ca si SRL iar dupa aparitia ordinului gradinita a primit de la ANAF cod fiscal separat.
In data de 10.03.2016 aveti un raspuns in ceea ce priveste acest aspect insa nu ne sunt clare urmatoarele aspecte:
- Cum se comporta noua entitate ce a primit cod fiscal in baza Ordinului Ministrului Invatamantului, ca si SRL, ca un ONG?
- Suntem obligati sa ne inregistram la registrul comertului?
- Cum tratam si pe care entitate inregistram (pe SRL sau pe noua entitate care a primit cod fiscal), veniturile lunare provenite din subventia primita de la bugetul de stat pentru nr. de copii inscrisi la gradinita si veniturile din taxele incasate de la parinti pentru masa servita si pentru pregatirea educationala?
- Cum tratam si pe care entitate inregistram (pe SRL sau pe noua entitate care a primit cod fiscal), cheltuielile cu salariile, chiria, masa servita copiilor, transportul copiilor?
- Ce rol are SRL in aceasta situatie?
- Tinand cont ca gradinita este particulara si a fost infiintata inainte de 2014 ca si afacere, respectiv obtinerea de profit si apoi repartizarea acestuia ca si dividende, in acest caz dupa 2014 unde mai este regasit scopul propus?
- Ce alte aspecte sunt necesare pentru buna functionare a gradinitei atat din punct de vedere juridic, fiscal si contabil?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Impozit pe constructii 2025"!
Intrebari similare din categoria Tratament fiscal operatiuni economice
30Apr2025
Operatiuni de asigurare
de
Profeanu Laura
valabil la 30 Apr 2025
Intrebare:
Conform Codului Fiscal, operatiunile de asigurari sunt scutite de la TVA, fara drept de deducere. Acest lucru inseamna ca serviciile de asigurari nu sunt supuse taxei pe valoare adaugata (TVA), deoarece sunt considerate servicii de interes public si nu intra in sfera de aplicare a TVA-ului.
Va rugam sa ne spuneti daca aceste operatiuni se inregistreaza in D 300, la 'LIVRARI " ...
01Apr2025
Asociatie crescatori se animale
de
Gina Popescu
valabil la 01 Apr 2025
Intrebare:
Puteti sa-mi spuneti va rog ce implicatii fiscale si contabile prezinta o asociatie a crescatorilor de animale, CAEN privind activitatile economice sau financiare Activitati auxiliare pentru cresterea animalelor, care incaseaza subventii APIA pentru serviciile de determinare a calitatii genetice a raselor de animale? Asociatia are 5 angajati, este platitoare de tva si impozit pe profit. Ce ...
20Feb2025
Achizitie intracomunitara bunuri comandate pe platforma Ebay
de
Amelia Dumitras
valabil la 20 Feb 2025
Intrebare:
Am achizitionat un produs de pe platforma ebay. Am primit factura pe care avem urmatoarele mentiuni:
Invoice Number IOSS-407163-RO
Date of Invoice Feb 4, 2025
Date of Supply Feb 4, 2025
Order Purchase
Date Feb 4, 2025
Order No. 10-12671-06752
Ship From Country China
From: eBay GmbH Albert-Einstein-Ring 2-6 14532 Kleinmachnow Germany
Registered Court: District Court ...
28Ian2025
Obligatii declarative inchiriere autoturisme de la persoane fizice
de
Gina Popescu
valabil la 28 Ian 2025
Intrebare:
Societatea are incheiate cu salariatii contracte pentru cedarea folosintei bunurilor pentru masinile personale ale salariatilor utilizate de acestia in scopul desfasurarii activitatii pentru care firma plateste un pret pe kilometrii parcurs in scopul activitatii. Salariatii au inregistrat contractele la Finante si societatea va retine si va plati impozit la sursa pentru venituri din cedarea ...
28Ian2025
Declarare contracte de chirie cu persoane fizice in D394, D300 si SAF-T
de
Gina Popescu
valabil la 28 Ian 2025
Intrebare:
Societatea are incheiate cu persoane fizice contracte pentru inchirierea de spatii de lucru. Societatea va retine si va plati impozit la sursa pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor pentru persoanele respective. Impozitul retinut la sursa se declara lunar in D100, cod 628. Tranzactiile aferente acestor contracte au loc lunar, prin urmare:
1. Societatea trebuie sa declare aceste ...
21Ian2025
Achizitii intracomunitare de bunuri
de
Profeanu Laura
valabil la 21 Ian 2025
Intrebare:
Am o achizitie de la o firma din o tara din UE cu CUI de Romania.
Factura are TVA trecut pe factura. Din punctul meu de vedere este o achizitie din Romania in Romania lucru mentionat expres pe factura si TVA deductibil nu cu taxare inversa. Dar pentru ca la CUI-ul de Romania are adresa din UE se duce pe taxare inversa. Gresesc eu undeva? Cum este corect? Multumesc!