Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Septembrie 2025

Raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice fara scop patrimonial

05 Apr 2024

Pe fondul schimbarilor continue in domeniul fiscal si contabil, Ministerul Finantelor a emis Ordinul nr. 470/2024, o reglementare cheie care aduce in prim-plan necesitatea raportarii amanuntite a finantarilor primite de catre entitatile juridice fara scop patrimonial. Acest ordin reprezinta un pas important in directia transparentizarii si responsabilizarii gestionarii fondurilor, oferind o structura clara pentru declaratia privind situatia de trezorerie.

In vigoare din 20 martie 2024, Ordinul 470/2024 impune persoanelor juridice fara scop patrimonial obligatia de a intocmi si depune o DECLARATIE privind situatia de trezorerie la data de 31 decembrie 2023 (Anexa 1 la ordin). Aceasta obligativitate vine in completarea dispozitiilor art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, referitoare la raportarea sumelor primite sub forma de subventii, sponsorizari, sume redirectionate din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum si alte forme similare de finantare, indiferent de valoarea cumulata a acestora. 

Entitatile juridice fara scop patrimonial, organizatii nonprofit, asociatii, fundatii si alte entitati similare care au beneficiat de aceste finantari, in cadrul exercitiului financiar de raportare, sunt acum obligate sa intocmeasca aceasta declaratie privind situatia de trezorerie, care trebuie sa cuprinda atat informatii despre incasarile realizate (subventii, sponsorizari, donatii etc.), cat si despre platile efectuate (salarii, taxe, achizitii de stocuri, servicii externe etc.). Mai mult, declaratia trebuie sa reflecte soldul de trezorerie la inceputul si sfarsitul perioadei raportate, oferind o imagine completa asupra fluxurilor financiare ale entitatii.

Persoanele juridice fara scop patrimonial care, in cursul exercitiului financiar al anului 2023, au primit astfel de sume in valoare cumulata de maximum 100.000 lei, pot folosi pentru intocmirea Declaratiei privind situatia de trezorerie formatul prevazut in anexa nr. 2 la ordin, in care se inscriu atat operatiunile derulate prin cont bancar, cat si prin casierie:
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

       
      - lei -
  Nr.
rd.
Explicatii Sume
  0 A B
    Trezorerie - sold la 1 ianuarie  
    Cap. I - Incasari  
    Subventii  
    Sponsorizari  
    Sume redirectionate din impozitul pe profit/impozitul pe venitul microintreprinderilor  
    Sume redirectionate din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice  
    Alte sume incasate  
    Total incasari  
    Cap. II - Plati  
    Salarii platite personalului  
    Impozite, taxe si contributii platite  
    Chirii platite  
    Plati pentru servicii executate de terti  
    Plati cu titlu gratuit2: sponsorizari, donatii, mecenat, alte plati de natura similara  
    Avansuri de trezorerie acordate si nedecontate la data de 31 decembrie  
    Alte sume platite  
    Total plati  
    Trezorerie - sold la 31 decembrie  
 
Declaratia trebuie depusa odata cu situatiile financiare anuale, utilizand un program de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor, disponibil pe site-ul ANAF. Fisierele generate (PDF, XML si ZIP) trebuie sa contina toate informatiile relevante, respectand limitele de dimensiune si format specificate in ordin, respective toate sa fie scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care sa fie atasat fisierul zip. Fisierele zip atasate situatiilor financiare anuale nu vor contine parola.

Potrivit art. 5 din ordin, persoanele juridice fara scop patrimonial care, la data intrarii in vigoare a ordinului, au depus deja situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2023 si au primit in cursul anului 2023 sume de natura celor prevazute de art. 34 alin. 3^1 din legea contabilitatii, vor depune declaratia privind situatia de trezorerie in termen de 60 de zile de la incheierea termenului de depunere a situatiilor financiare anuale.

Declaratia se va intocmi si semna de catre persoanele abilitate sa intocmeasca si sa semneze situatiile financiare anuale si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Aceasta reglementare subliniaza importanta transparentei si a responsabilitatii financiare in randul organizatiilor fara scop patrimonial. Prin obligatia de raportare detaliata, Ministerul Finantelor isi propune sa asigure o mai buna monitorizare a modului in care sunt folosite fondurile publice si donatiile, contribuind la prevenirea abuzurilor si la imbunatatirea eficientei alocatiei resurselor.

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre raportare

Raportarile contabile semestriale la 30 iunie 2025. Ce companii au obligatia depunerii si care este termenul-limita

de Profeanu Laura 18 Aug 2025
Ministerul Finantelor a publicat in Monitorul Oficial nr. 730 din 5 august 2025 Ordinul nr. 1.194/2025, prin care a fost aprobat sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2025 pentru operatorii economici. Documentul stabileste in mod clar cine trebuie sa depuna bilanturile semestriale si pana la ce data. Cine are obligatia depunerii Raportarile contabile la 30 iunie 2025 se intocmesc ...

Modificari fiscale 04 - 10 august 2025

de Irina Dumitrescu 11 Aug 2025
O.A.N.A.F. nr. 1.194/2025 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2025 a operatorilor economici Publicat in: M.Of. nr. 730 din  05.08.2025 Ce prevede:  Ordinul aproba sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2025. Sistemul se aplica de catre entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale ...
11Aug2025

Semnare raportare semestriala 2025

de Gina Popescu valabil la 11 Aug 2025
Intrebare: Va rog sa imi spuneti daca la bilantul semestrial trebuie atasate si alte anexe. Nu am gasit posibilitatea de a atasa un fisier. Este corect sa depun raportarea semestriala fara semnatura administratorului avand in vedere ca nu am atasament si nu pot semna bilantul cu 2 semnaturi electronice? Multumesc.

Raportarile contabile semestriale pentru anul 2025: termen strans si publicare intarziata a formularului

de Profeanu Laura 06 Aug 2025
Companiile care au inregistrat in exercitiul financiar precedent o cifra de afaceri neta mai mare de un milion de euro trebuie sa pregateasca si sa transmita raportarile contabile semestriale la 30 iunie 2025, pana cel tarziu la data de 18 august 2025. Obligatia este reglementata de Ordinul Ministerului Finantelor nr. 1.194/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 730 din 5 august 2025, cu ...
31Iul2025

Raport durabilitate

de Gina Popescu valabil la 31 Iul 2025
Intrebare: Suntem Societate pe actiuni avand actionar Primaria Municipiului Pitesti ale carei valori mobiliare nu sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata din UE cu urmatoarele date la bilantul pe anul 2024: - total active 14.717.394 ron - cifra de afaceri 78.238.228 ron - numar mediu de salariati - 244. Intrebarea este daca avem obligatia de intocmire a Raportarii privind ...
30Iul2025

Situatii financiare 30.06.2025

de Gina Popescu valabil la 30 Iul 2025
Intrebare: O societate a depasit la 31.12.2024 cifra de afaceri de 1 milion de euro, iar numarul angajatilor la 31. 12. 2024 este 19. Firma este obligata sa depuna raportarea contabila la 30.06.2025 conform OMFP 1802/2014?
Vezi toate studiile de caz despre raportare keyboard_double_arrow_right
x
Pe fondul schimbarilor continue in domeniul fiscal si contabil, Ministerul Finantelor a emis Ordinul nr. 470/2024, o reglementare cheie care aduce in prim-plan necesitatea raportarii amanuntite a finantarilor primite de catre entitatile juridice fara scop patrimonial. Acest ordin reprezinta un pas important in directia transparentizarii si responsabilizarii gestionarii fondurilor, oferind o structura clara pentru declaratia privind situatia de trezorerie.