Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 August 2025

Recunoasterea fiscala a cheltuielilor de management

Intrebare:

In contextul proiectului de lege care prevede un regim special pentru contribuabilii care inregistreaza cheltuieli cu afiliatii, va rugam sa ne transmiteti daca exista in legislatie vreo definitia a cheltuielilor de management / criterii care trebuie avute in vedere pentru incadrarea unor servicii ca fiind de management.



Ce reprezinta aceste cheltuieli de management / ce tipuri de servicii se pot califica ca fiind de management? - va rog sa ne indicati exemple de cheltuieli de management care pot fi inregistrate in relatia cu tertii, dar si cu afiliatii.



Va rugam sa ne indicati in ce masura cazurile de mai jos se califica sau nu ca servicii de management:

1. refacturare de costuri (e.g., salariu, contributii, beneficii) aferente unor resurse comune, adica angajati ai unei societati din Romania care lucreaza si in beneficiul unor entitati afiliate (de ex., salariul controlorului regional care acopera activitati pentru Polonia, Europa de Est, dar este angajat in Romania, salariul directorului juridic care acopera activitatile pentru Polonia si Romania, dar este angajat in Romania); astfel spus, cazuri in care afiliatii nu au personal necesar pentru a desfasura singuri aceleasi activitati cu cele de la nivelul societatii din Romania (i.e., angajati experimentati si specializati pe anumite arii).

2. costuri administrative aferente spatiilor de birouri ? chiria si costurile de servicii ale spatiilor comune (spatiile de birouri au doua etaje, iar unele spatii precum salile de sedinte sunt comune).



Va stam la dispozitie pentru orice clarificari / informatii suplimentare necesare pentru solutionarea acestei intrebari.



Multumim frumos

O zi buna!


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4649

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Profit

20Aug2025

Punct de lucru, salariati, cheltuieli deductibile

de Elena Ionescu valabil la 20 Aug 2025
Intrebare: O entitate platitoare de impozit pe profit, TVA, organizata ca SRL, a achizitionat bunuri, obiecte de inventar, pe care le a plasat in spatiul pe care il detine, declarat ca punct de lucru, in alta localitate decat cea unde are sediul social. 5 salariati cu contracte de munca inregistrate in judetul unde este sediul social al entitatii, unde isi desfasoara activitatea in mod curent, s-au ...
16Aug2025

Inregistrarea impozitului pe profit suplimentar si a accesoriilor stabilite prin decizie de impunere in urma inspectiei fiscale, petru anul curent

de Profeanu Laura valabil la 16 Aug 2025
Intrebare: In urma inspectiei fiscale s-a constatat ca trecerea la impozit profit trebuia sa se realizeze cu un trimestru anterior. Va rog ce nc trebuie inregistrate pentru impozitului pe profit calculat conform deciziei, plata acestuia si penalitatiile? Ex: impozit profit = 9000 lei si penalitati 7500lei.
11Aug2025

Regimul fiscal al despagubirilor si penalitatilor comerciale

de Alexandru Palaghia valabil la 11 Aug 2025
Intrebare: 1. Va rugam sa ne spuneti daca sumele inregistrate in cont 7581 sunt neimpozabile la calculul impozitului pe profit (ex. despagubiri primite de la Emag pentru produse deteriorate). 2. In ce situatie subventiile primite de firma pentru imobilizari corporale (donatie apartament) inregistrate in 7584 sunt neimpozabile la calculul impozitului de profit?
06Aug2025

Revenire la impozitare ca microintreprindere

de Vera Constantin valabil la 06 Aug 2025
Intrebare: O societate, infiintata in 2017, microintreprindere de la inceputul activitatii, a fost trecuta incepand cu 01.04.2025, din oficiu, de la microintrepriondere la impozit pe profit, pentru ca nu a depus situatiile financiare la termen. Mai poate reveni la microintreprindere in 2026? Cand poate reveni la microintreprindere? Multumesc!
28Iul2025

Comparatie impozit pe profit si IMCA

de Gina Popescu valabil la 28 Iul 2025
Intrebare: Societatate platitoare de impozit profit si cu cifra de afaceri mai mare de 50 mil euro, cu urmatoarea speta: - trim 1 2025 - conform calcul impozit profit, reiese de plata impozit profit (> imca) - 3500000 lei - 01.05.2025 - fuzioneaza cu o alta societate, careia ii preia piederea fiscala, provenita din anii anteriori 30.06.2025 - calcul impozit astfel: impozit profit inainte de ...
24Iul2025

Acordare apa si cafea pacientilor unei unitati spitalicesti

de Elena Ionescu valabil la 24 Iul 2025
Intrebare: Spital acorda apa si cafea pacientilor. Cheltuielile cu apa si cafeaua sunt inregistrate in contul 623 iar la calculul impozitului pe profit tin cont daca aceste cheltuilei depasesc 2% si la fac nedeductibile. Intrebare: Trebuie sa am un document justificativ pentru inregistrarea apei si cafelei pe protocol in afara de factura de la furnizor? Este corect modul de tratare a acestor cheltuieli?
x