Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 2 Iulie 2025

Recunoasterea veniturilor

valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: In data de 29.02 s-a incheiat un acord cadru pe o perioada de 48 de luni de furnizare a unor echipamente (aparate contactless si routere). In acordul cadru este prevazut ca dupa terminarea perioadei de valabilitate mentionate mai sus, aceste echipamente vor intra in proprietatea cumparatorului. Valoarea contractului cadru este de 80.000 eur. La acest contract cadru s-a incheiat un contract subsecvent pentru primele 12 luni (in fiecare an se va incheia un astfel de contract). Contractul subsecvent mentioneza la obiectul contractului punerea la dispozitia cumparatorului a echipamentelor mentionate anterior, si in plus serviciile de integrare, configurare, instalare si punere in functiune, dar si suport tehnic pe intreaga perioada contractuala de 12 luni. La pretul contractului se specifica plata lunara de catre cumparator a unei sume. Valoarea totala a contractului subsecvent reprezinta o patrime din valoarea totala a acordului cadru, in speta 20000 euro. Este mentionat de asemenea faptul ca societatea noastra va emite factura fiscala ce va reflecta valoarea echipamentelor furnizate (se mentioneaza doar aparatele contactless). De asemenea, entitatea noastra este obligata sa puna in functiune in termen de 20 zile echipamentele care fac obiectul contractului. Prin urmare, contractul subsecvent este o patrime din valoarea totala a acordului cadru. Plata va fi lunara. La sfarsitul perioadei de valabilitate a acordului cadru echipamentele vor intra in proprietatea cumparatorului, pana atunci cumparatorul se poate razgandi in a continua colaborarea. Se mentioneaza facturarea in acordul subsecvent pentru valoarea echipamentelor. Se vor semna procese verbale de instalare si punere in functiune. Cum se va face facturarea si la ce data? Varianta 1: La valoarea intreaga a acodului cadru urmand ca plata sa se faca lunar? Ce inregistrari contabile se vor face? Mentionez ca echipamentele au fost livrate fizic, data livrari 12.03.2024, iar data semnarii PV ului este estimat a fi 31.03. Venitul va fi recunoscut la valoarea intreaga facturata si totodata facuta descarcarea de gestiune, exceptand serviciile suport care se desfasoara pe perioada contractuala? Varianta 2: Se poate factura ca avans, lunar, apoi la finalul acordului cadru sa fie emisa factura finala si stornarile aferente, pentru ca transferul de proprietate se face la finalul acordului cadru? Mentionez ca echipamentele au fost livrate fizic, ce se intampla cu exigibilitatea tva? Cum se inregistreaza in contabilitate iin acest caz echipamentele livrate? Mentionez ca pe toate perioada atat a acordului cadru, implicit a contractului subsecvent, cumparatorul va obtine venituri prin folosirea echipamentelor. Multumesc.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

27Iun2025

Regim TVA vanzare apartament care nu mai este nou

de Amelia Dumitras valabil la 27 Iun 2025
Intrebare: Societate platitoare de TVA vinde un apartament (din 2022) achizitionat cu taxare inversa catre o persoana fizica. Avand in vedere ca nu este o constructie noua, se aplica prevederile art.292 lit.f) vanzare scutita de TVA (fara drept de deducere?) iar terenul se va vinde cu tva 19% neputandu-se aplica taxarea inversa? In acest caz, cum se emite factura si cum se declara in D300 si SPV si ...
17Iun2025

Plafon incasari numerar persoane fizice

de Gina Popescu valabil la 17 Iun 2025
Intrebare: O societate furnizoare de gaz emite facturi catre persoane fizice cu valori peste 10.000 ron. Va rugam sa ne indrumati daca aceste facturi pot fi incasate integral in numerar.
13Iun2025

Producator agricol. E-Factura

de Mariana Prejbeanu valabil la 13 Iun 2025
Intrebare: O asociatie platitior TVA centru de colectare lapte cumpara de la membrii, persoane fizice (producator agricole) lapte pe baza de carnet de producator + factura cu cota 8%. Dupa 1 iulie 2025 persoane producator trebuie sa factureze produsele cu e-factura prin SPV?
06Iun2025

RO e-Factura. File carnet comercializare

de Vera Constantin valabil la 06 Iun 2025
Intrebare: Achizitionam polen proaspat de la agricultori, apicultori persoane fizice. Unii dintre ei nu sunt inscrisi in registrul agricultorilor si nu intocmesc factura, ci file carnete de comercializare. Intrebarea este daca trebuie sa mai acceptam de la 1 iulie 2025 acest document File carnete de comercializare ca document de inregistrare in contabilitate a intrarilor de polen... sau trebuie ...
03Iun2025

Facturare in scop contabil dupa emitere bon fiscal

de Vera Constantin valabil la 03 Iun 2025
Intrebare: In luna mai 2025 s-a facturat catre o persoana fizica marfa livrata in suma de 4.500 lei. Factura s-a transmis prin SPV catre persoana fizica. In luna iunie 2025 clientul doreste sa plateasca marfa cu numerar. Putem storna factura initiala si emitem o noua factura identica, pe care sa o incasam prin casa de marcat? Daca procedem ca in situatia prezentata, care sunt sanctiunile?
02Iun2025

Obligatia organizatiilor non-profit din Romania de a se inregistra in scopuri de TVA pentru prestari de servicii intracomunitare

de Profeanu Laura valabil la 02 Iun 2025
Intrebare: O organizatie non-profit urmeaza sa presteze servicii de promovare pentru o societate din Luxemburg si implicit sa emita o factura de 5.000 euro. Rog a preciza daca este necesar a obtine cod special de TVA inainte de emiterea facturii. Daca este necesar a se obtine cod special de TVA, ce pasi trebuie facuti pentru inregistrare? Multumesc.  
x