Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Iulie 2024

Recunoasterea veniturilor

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
valabil la 14 Mar 2024

Intrebare: In data de 29.02 s-a incheiat un acord cadru pe o perioada de 48 de luni de furnizare a unor echipamente (aparate contactless si routere). In acordul cadru este prevazut ca dupa terminarea perioadei de valabilitate mentionate mai sus, aceste echipamente vor intra in proprietatea cumparatorului. Valoarea contractului cadru este de 80.000 eur. La acest contract cadru s-a incheiat un contract subsecvent pentru primele 12 luni (in fiecare an se va incheia un astfel de contract). Contractul subsecvent mentioneza la obiectul contractului punerea la dispozitia cumparatorului a echipamentelor mentionate anterior, si in plus serviciile de integrare, configurare, instalare si punere in functiune, dar si suport tehnic pe intreaga perioada contractuala de 12 luni. La pretul contractului se specifica plata lunara de catre cumparator a unei sume. Valoarea totala a contractului subsecvent reprezinta o patrime din valoarea totala a acordului cadru, in speta 20000 euro. Este mentionat de asemenea faptul ca societatea noastra va emite factura fiscala ce va reflecta valoarea echipamentelor furnizate (se mentioneaza doar aparatele contactless). De asemenea, entitatea noastra este obligata sa puna in functiune in termen de 20 zile echipamentele care fac obiectul contractului. Prin urmare, contractul subsecvent este o patrime din valoarea totala a acordului cadru. Plata va fi lunara. La sfarsitul perioadei de valabilitate a acordului cadru echipamentele vor intra in proprietatea cumparatorului, pana atunci cumparatorul se poate razgandi in a continua colaborarea. Se mentioneaza facturarea in acordul subsecvent pentru valoarea echipamentelor. Se vor semna procese verbale de instalare si punere in functiune. Cum se va face facturarea si la ce data? Varianta 1: La valoarea intreaga a acodului cadru urmand ca plata sa se faca lunar? Ce inregistrari contabile se vor face? Mentionez ca echipamentele au fost livrate fizic, data livrari 12.03.2024, iar data semnarii PV ului este estimat a fi 31.03. Venitul va fi recunoscut la valoarea intreaga facturata si totodata facuta descarcarea de gestiune, exceptand serviciile suport care se desfasoara pe perioada contractuala? Varianta 2: Se poate factura ca avans, lunar, apoi la finalul acordului cadru sa fie emisa factura finala si stornarile aferente, pentru ca transferul de proprietate se face la finalul acordului cadru? Mentionez ca echipamentele au fost livrate fizic, ce se intampla cu exigibilitatea tva? Cum se inregistreaza in contabilitate iin acest caz echipamentele livrate? Mentionez ca pe toate perioada atat a acordului cadru, implicit a contractului subsecvent, cumparatorul va obtine venituri prin folosirea echipamentelor. Multumesc.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

Iul192024

Primire factura cu intarziere in SPV

de Vera Constantin valabil la 19 Iul 2024
Intrebare: Suntem un institut national de cercetare si aplicam pro-rata la calcul TVA. Un furnizor a incarcat in SPV la data de 17.07.2024 o factura emisa in data de 8.07.2024. Intrucat el a depasit cele 5 zile de la emitere la incarcarea facturii in SPV, exista sanctiuni legislative privind inregistrarea la primitor a facturii?
Iul192024

Cashback program affiliate marketing

de Profeanu Laura valabil la 19 Iul 2024
Intrebare: Sociatatea, platitoare de TVA, are in lucru un program de "affiliate marketing", in care ofera cashback/comision partenerilor care ii recomanda. Beneficiarii care vor primi cashback de la firma noastra vor fi companii din RO, UE si extra UE, persoane fizice din RO, UE si extra UE. 1. Cum poate firma sa faca aceste plati catre parteneri? 2. E nevoie sa emita facturi (cu minus) ...
Iul172024

Ambalaje care circula intre furnizori si clienti, prin schimb, fara facturare

de Profeanu Laura valabil la 17 Iul 2024
Intrebare: Un client doreste sa-si trimita propriile lazi pentru livrarea marfurilor de la noi furnizor - la el - client, avand in vedere ca ambalajele circula insotite de avize de expeditie in ambele sensuri- primire -restituire: cu valoare zero. Ce formula contabila este corecta?
Iul102024

Transfer partial de active sau vanzare stoc de marfa

de Amelia Dumitras valabil la 10 Iul 2024
Intrebare: Societatea are deschis un magazin cu piese agricole, comert cu amanuntul si doreste inchiderea magazinului. Are posibilitatea sa inchirieze spatiul unei alte societati care doreste continuarea activitatii de comert cu amanuntul si preluarea intregului stoc de marfa existent, cu posibilitatea platii acestui stoc in decurs de 1 an, in 4 transe. Gestiunea magazinului este cantitativ valorica, ...
Iul102024

Asigurare cazare gratuita pentru angajatii straini

de Vera Constantin valabil la 10 Iul 2024
Intrebare: Societatea A inchiriaza un spatiu de locuit Societatii B, in vederea cazarii angajatilor straini (locuinta de serviciu). Valoarea lunara neta a chiriei e de 2400 lei, valoare ce include si utilitatile. Va rog sa imi spuneti daca TVA-ul este deductibil, iar in caz contrar daca se face ajustare sau autofactura. Care este tratamentul fiscal al chiriei? Utilitatile intra in plafonul neimpozabil de ...
Iul082024

Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor

de Profeanu Laura valabil la 08 Iul 2024
Intrebare: O societate a incheiat un acord cadru cu o regie de transport pe o perioada de 48 de luni, la care se vor incheia 4 contracte subsecvente a cate 12 luni perioada. Cateva detalii din continutul acordului cadru: Acord cadru are ca scop stabilirea elementelor ce vor guverna cele 4 contracte subsecvente aferente acestui acord cadru, fiecare contract subsecvent avend o perioada de 12 luni. ...