Intrebare: In data de 29.02 s-a incheiat un acord cadru pe o perioada de 48 de luni de furnizare a unor echipamente (aparate contactless si routere). In acordul cadru este prevazut ca dupa terminarea perioadei de valabilitate mentionate mai sus, aceste echipamente vor intra in proprietatea cumparatorului. Valoarea contractului cadru este de 80.000 eur. La acest contract cadru s-a incheiat un contract subsecvent pentru primele 12 luni (in fiecare an se va incheia un astfel de contract). Contractul subsecvent mentioneza la obiectul contractului punerea la dispozitia cumparatorului a echipamentelor mentionate anterior, si in plus serviciile de integrare, configurare, instalare si punere in functiune, dar si suport tehnic pe intreaga perioada contractuala de 12 luni. La pretul contractului se specifica plata lunara de catre cumparator a unei sume. Valoarea totala a contractului subsecvent reprezinta o patrime din valoarea totala a acordului cadru, in speta 20000 euro. Este mentionat de asemenea faptul ca societatea noastra va emite factura fiscala ce va reflecta valoarea echipamentelor furnizate (se mentioneaza doar aparatele contactless). De asemenea, entitatea noastra este obligata sa puna in functiune in termen de 20 zile echipamentele care fac obiectul contractului. Prin urmare, contractul subsecvent este o patrime din valoarea totala a acordului cadru. Plata va fi lunara. La sfarsitul perioadei de valabilitate a acordului cadru echipamentele vor intra in proprietatea cumparatorului, pana atunci cumparatorul se poate razgandi in a continua colaborarea. Se mentioneaza facturarea in acordul subsecvent pentru valoarea echipamentelor. Se vor semna procese verbale de instalare si punere in functiune. Cum se va face facturarea si la ce data? Varianta 1: La valoarea intreaga a acodului cadru urmand ca plata sa se faca lunar? Ce inregistrari contabile se vor face? Mentionez ca echipamentele au fost livrate fizic, data livrari 12.03.2024, iar data semnarii PV ului este estimat a fi 31.03. Venitul va fi recunoscut la valoarea intreaga facturata si totodata facuta descarcarea de gestiune, exceptand serviciile suport care se desfasoara pe perioada contractuala? Varianta 2: Se poate factura ca avans, lunar, apoi la finalul acordului cadru sa fie emisa factura finala si stornarile aferente, pentru ca transferul de proprietate se face la finalul acordului cadru? Mentionez ca echipamentele au fost livrate fizic, ce se intampla cu exigibilitatea tva? Cum se inregistreaza in contabilitate iin acest caz echipamentele livrate? Mentionez ca pe toate perioada atat a acordului cadru, implicit a contractului subsecvent, cumparatorul va obtine venituri prin folosirea echipamentelor. Multumesc.
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.