Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Octombrie 2025

Recunoasterea veniturilor

valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: In data de 29.02 s-a incheiat un acord cadru pe o perioada de 48 de luni de furnizare a unor echipamente (aparate contactless si routere). In acordul cadru este prevazut ca dupa terminarea perioadei de valabilitate mentionate mai sus, aceste echipamente vor intra in proprietatea cumparatorului. Valoarea contractului cadru este de 80.000 eur. La acest contract cadru s-a incheiat un contract subsecvent pentru primele 12 luni (in fiecare an se va incheia un astfel de contract). Contractul subsecvent mentioneza la obiectul contractului punerea la dispozitia cumparatorului a echipamentelor mentionate anterior, si in plus serviciile de integrare, configurare, instalare si punere in functiune, dar si suport tehnic pe intreaga perioada contractuala de 12 luni. La pretul contractului se specifica plata lunara de catre cumparator a unei sume. Valoarea totala a contractului subsecvent reprezinta o patrime din valoarea totala a acordului cadru, in speta 20000 euro. Este mentionat de asemenea faptul ca societatea noastra va emite factura fiscala ce va reflecta valoarea echipamentelor furnizate (se mentioneaza doar aparatele contactless). De asemenea, entitatea noastra este obligata sa puna in functiune in termen de 20 zile echipamentele care fac obiectul contractului. Prin urmare, contractul subsecvent este o patrime din valoarea totala a acordului cadru. Plata va fi lunara. La sfarsitul perioadei de valabilitate a acordului cadru echipamentele vor intra in proprietatea cumparatorului, pana atunci cumparatorul se poate razgandi in a continua colaborarea. Se mentioneaza facturarea in acordul subsecvent pentru valoarea echipamentelor. Se vor semna procese verbale de instalare si punere in functiune. Cum se va face facturarea si la ce data? Varianta 1: La valoarea intreaga a acodului cadru urmand ca plata sa se faca lunar? Ce inregistrari contabile se vor face? Mentionez ca echipamentele au fost livrate fizic, data livrari 12.03.2024, iar data semnarii PV ului este estimat a fi 31.03. Venitul va fi recunoscut la valoarea intreaga facturata si totodata facuta descarcarea de gestiune, exceptand serviciile suport care se desfasoara pe perioada contractuala? Varianta 2: Se poate factura ca avans, lunar, apoi la finalul acordului cadru sa fie emisa factura finala si stornarile aferente, pentru ca transferul de proprietate se face la finalul acordului cadru? Mentionez ca echipamentele au fost livrate fizic, ce se intampla cu exigibilitatea tva? Cum se inregistreaza in contabilitate iin acest caz echipamentele livrate? Mentionez ca pe toate perioada atat a acordului cadru, implicit a contractului subsecvent, cumparatorul va obtine venituri prin folosirea echipamentelor. Multumesc.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

24Oct2025

Livrare implanturi dentare

de Vera Constantin valabil la 24 Oct 2025
Intrebare: Societate comerciala cu cod CAEN 3250 executa bonturi dentare pe baza de comanda. Va rugam sa ne precizati daca produsele existente in Declaratiile de conformitate CE atasate, respectiv Scan-Body (Bont de scanare), Surub Scan Body (surub pentru bont de scanare), Bont si surub bont, respectiv Bont personalizat si Surub Bont se incadreaza in prevederile art. 294 alin. (5) lit. ...
22Oct2025

Refacturare combustibil

de Vera Constantin valabil la 22 Oct 2025
Intrebare: O societate X care are ca obiect de activitate transport rutier de marfuri, colaboreaza, pe baza de comanda, si cu alti transportatori (adica alte societati cu acelasi obiect de activitate ca si societatea X). Adica societatea X cumpara servicii de transport si de la alte societati. Exista cazuri in care acesti alti transportatori alimenteaza cu combustibil, folosind cardurile societatii X, ...
22Oct2025

Refacturare cheltuieli catre partener din afara UE

de Gina Popescu valabil la 22 Oct 2025
Intrebare: Multumesc pentru raspuns, dar va rog sa mai lamurim aspectul prezentat mai jos: Revin totusi cu o clarificare suplimentara. Serviciile refacturate nu sunt acoperite de DVI. Societatea noastra trebuie sa refactureze catre furnizorul extern din Turcia, cheltuieli de la furnizorul nostru intern care ne-a facturat prestari servicii + tva (depozitare, manipulare, transport), nu costuri ...
21Oct2025

Facturare servicii curatenie. Cod CAEN

de Vera Constantin valabil la 21 Oct 2025
Intrebare: Imobilul detinut de catre societate are 2 nivele si fiecare nivel este inchiriat unei alte persoane juridice. Doamna care face curatenie in intregul imobil este angajata la societatea care este proprietara imobilului. Proprietara poate factura servicii de curatenie catre chiriasi chiar daca nu are CAEN 8121 autorizat pentru acest serviciu? Multumesc.
23Oct2025

Documente justifiative clienti externi

de Ionut Jinga valabil la 23 Oct 2025
Intrebare: Ce documente justificative trebuie sa contina o factura emisa catre clienti externi din Uniunea Europeana si in afara Uniunii Europene? Multumesc.
20Oct2025

Achizitie lemne de foc. Taxare inversa

de Vera Constantin valabil la 20 Oct 2025
Intrebare: La achizitionarea de lemne de foc necesare societatii de la o societate platitoare de tva, factura va fi cu taxare inversa - masuri simplificate sau cu tva? Multumesc.
x