Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 18 Septembrie 2025

Recunoasterea veniturilor

valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: In data de 29.02 s-a incheiat un acord cadru pe o perioada de 48 de luni de furnizare a unor echipamente (aparate contactless si routere). In acordul cadru este prevazut ca dupa terminarea perioadei de valabilitate mentionate mai sus, aceste echipamente vor intra in proprietatea cumparatorului. Valoarea contractului cadru este de 80.000 eur. La acest contract cadru s-a incheiat un contract subsecvent pentru primele 12 luni (in fiecare an se va incheia un astfel de contract). Contractul subsecvent mentioneza la obiectul contractului punerea la dispozitia cumparatorului a echipamentelor mentionate anterior, si in plus serviciile de integrare, configurare, instalare si punere in functiune, dar si suport tehnic pe intreaga perioada contractuala de 12 luni. La pretul contractului se specifica plata lunara de catre cumparator a unei sume. Valoarea totala a contractului subsecvent reprezinta o patrime din valoarea totala a acordului cadru, in speta 20000 euro. Este mentionat de asemenea faptul ca societatea noastra va emite factura fiscala ce va reflecta valoarea echipamentelor furnizate (se mentioneaza doar aparatele contactless). De asemenea, entitatea noastra este obligata sa puna in functiune in termen de 20 zile echipamentele care fac obiectul contractului. Prin urmare, contractul subsecvent este o patrime din valoarea totala a acordului cadru. Plata va fi lunara. La sfarsitul perioadei de valabilitate a acordului cadru echipamentele vor intra in proprietatea cumparatorului, pana atunci cumparatorul se poate razgandi in a continua colaborarea. Se mentioneaza facturarea in acordul subsecvent pentru valoarea echipamentelor. Se vor semna procese verbale de instalare si punere in functiune. Cum se va face facturarea si la ce data? Varianta 1: La valoarea intreaga a acodului cadru urmand ca plata sa se faca lunar? Ce inregistrari contabile se vor face? Mentionez ca echipamentele au fost livrate fizic, data livrari 12.03.2024, iar data semnarii PV ului este estimat a fi 31.03. Venitul va fi recunoscut la valoarea intreaga facturata si totodata facuta descarcarea de gestiune, exceptand serviciile suport care se desfasoara pe perioada contractuala? Varianta 2: Se poate factura ca avans, lunar, apoi la finalul acordului cadru sa fie emisa factura finala si stornarile aferente, pentru ca transferul de proprietate se face la finalul acordului cadru? Mentionez ca echipamentele au fost livrate fizic, ce se intampla cu exigibilitatea tva? Cum se inregistreaza in contabilitate iin acest caz echipamentele livrate? Mentionez ca pe toate perioada atat a acordului cadru, implicit a contractului subsecvent, cumparatorul va obtine venituri prin folosirea echipamentelor. Multumesc.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

17Sep2025

Marfa livrata in decembrie 2023, nefacturata, cota de TVA

de Elena Garofil valabil la 17 Sep 2025
Intrebare: Am primit notificare de plata de la un furnizor cu privire la o factura de marfuri (licente electronice) emisa in decembrie 2023, dar care nu ne-a fost trimisa la momentul respectiv. Licentele au fost vandute, respectiv puse la dispozitia clientului nostru in decembrie 2023, dar nefacturate din cauza faptului ca nu am avut factura de intrare. Vom emite si noi factura catre client acum. ...
10Sep2025

Date beneficiar inregistrate eronat pe factura

de Elena Garofil valabil la 10 Sep 2025
Intrebare: Care sunt implicatiile in cazul in care din eroare s-a inregistrat si platit o factura emisa de un constructor in care, din eroare, s- a trecut la datele de identificare a autoritatii contractante forma veche a numerului unic de inregistrare de la Registrul Comertului ?
13Sep2025

Livrare energie electrica catre client din Croatia. Regim TVA

de Constanta Popa valabil la 13 Sep 2025
Intrebare: Societatea X livreaza energie catre societatea Y din Croatia. Cum se emit facturile in acest caz? Este posibil sa emitem factura in RON? Se aplica mecanismul de taxare inversa pentru aceasta tranzactie? Va rugam sa ne ajutati cu intocmirea unei monografii contabile si cu incadrarea corecta in decontul 300. Apreciem orice informatii suplimentare sau exemple care ne-ar putea fi utile.
10Sep2025

Regimul TVA al prestarilor de servicii in Grecia

de Alexandru Palaghia valabil la 10 Sep 2025
Intrebare: O societate inregistrata in Romania, neplatitoare de TVA, fara angajati, presteaza servicii de intretinere corporala in Grecia. Nu doreste sa isi faca firma in Grecia. Poate factura serviciile din Romania la persoanele fizice de acolo? Daca da, in ce conditii? Factureaza cu sau fara TVA avand in vedere ca veniturile anuale pe acest CAEN nu depasesc 10.000 EUR. Locul prestarii este in Grecia, ...
09Sep2025

Vanzare marfa in consignatie

de Gina Popescu valabil la 09 Sep 2025
Intrebare: Firma doreste sa predea in consignatie marfa catre magazine si va incasa pretul marfurilor pe masura vanzarii. Ce documente se intocmesc la predare marfa si la incasare marfa si care este monografia contabila? Multumesc.
07Sep2025

Agricultor in regim special TVA: ce documente justificative trebuie emise la vanzarea produselor

de Profeanu Laura valabil la 07 Sep 2025
Intrebare: Va multumesc frumos pentru raspunsul prompt si profesionist la intrebarea mea anterioara. Totusi, a aparut o noua intrebare: Daca producatorul agricol trebuie sa emita atat file de carnete comercializate, cat si factura, atunci in cazul facturii, conform art. h din Legea 319, trebuie din nou sa fie mentionat denumirea si cantitatea produsului, precum si cota de TVA aplicata. Insa, in acest ...
x