Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 16 Iulie 2024

Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
valabil la 08 Iul 2024

Intrebare:


O societate a incheiat un acord cadru cu o regie de transport pe o perioada de 48 de luni, la care se vor incheia 4 contracte subsecvente a cate 12 luni perioada.



Cateva detalii din continutul acordului cadru:

Acord cadru are ca scop stabilirea elementelor ce vor guverna cele 4 contracte subsecvente aferente acestui acord cadru, fiecare contract subsecvent avend o perioada de 12 luni.

Obiectul contractelor subsecvente ce urmeaza a fi atribuite consta in furnizarea unui numar de 60 echipamente telecom si a 15 routere.

Dupa terminarea perioadei de valabilitate a acordului cadru si a contractelor subsecvente echipamentele care fac obiectul prezentului acord vor intra in proprietatea regiei.

Obligatiile furnizorului: in baza contractelor subsecvente sa furnizeze obiectul acordului cadru, sa nu transfere total sau partial obligatiile asumate prin acord.

Obligatiile regiei: se obliga sa achizitioneze si sa plateasca produsele





Cateva detalii din primul contract subsecvent incheiat pe termen de 12 luni:

Obiectul contractului: furnizorul se obliga sa puna la dispozitia achizitorului un numar de 60 echipamente si 15 routere; furnizorul se obliga sa ofere servicii de integrare a echipamentelor, respectiv servicii de configurare, instalare si punere in functiune, suport tehnic pe intreaga perioada contractuala.

Pretul contractului: achizitorul va plati furnizorului un pret lunar de 3000lei/luna.

Valoarea contractului este de 36000lei.

Durata contractului 12 luni

Perioada de garantie: pe intreaga perioada contractuala furnizorul se obliga sa asigure functionalitatea obiectului contractului.

Obligatii furnizor: furnizorul va asigura instalarea si punerea in functiune a echipamentelor si serviciilor, furnizorul va emite factura fiscala aferenta echipamentelor furnizate.

Produse si servicii facturate: echipamente, routere, servicii de configurare, servicii de instalare si punere in functiune, servicii suport tehnic sub forma de abonament lunar.

Pentru primul contract s-a semnat proces verbal de acceptanta finala - instalare si punere in functiune.



In primul contract subsecvent (si in urmatoarele este agreata aceeasi forma) s-a stabilit facturarea lunara a ce este enumerat mai sus la linia Produse si servicii facturate, timp de 12 luni, cu o valoarea proportionala. In speta,v aloarea celor 4 contracte subsecvente reflecta in fapt valoarea care trebuie facturata pentru a acoperii costurile (produse si servicii de instalare, punere in functiune, configurare). Clientul a cerut facturare lunara pe 12 luni din valoarea totala, urmand ca ulterior in fiecare an sa se incheie cate un contract subsecvent.



Intrebare: Rog opinie facturare si monografie contabila



In opinia mea, sunt anumite elemente contradictorii.

Fie produsele instalate si serviciile aferente ar trebui facturate o singura data la intreaga lor valoare( valoarea acestora a fost gandita sa fie impartita pe 4 ani), dupa semnarea PV ului de acceptanta iar suportul tehnic sa fie facturat lunar, in conditiile in care in momentul de fata echipamentele sunt evidentiate in contabilitate in clasa 3, serviciile sunt prestate (de instalare, punere in functiune, configurare) exceptie facand suportul cu care sunt de acord cu facturarea lunara.



Sau o posibila solutie ar fi reincadrarea echipamentelor in clasa 2 si amortizate si considerata o inchiriere a acestora,putand astfel fi valabila o facturare lunara de inchiriere a echipamentelor iar serviciile care sunt prestate facturate one shot pe intreaga valoare (nu doar cat revine pe 12 luni).

Astfel la sfarsitul celor 48 de luni sa putem vinde, la o valoare reziduala, echipamentele conform cerintei din acordul cadru de a intra in proprietatea achizitorului.

Sau o vanzare cu plata in rate, incheiat custodie cu clientul pentru a evidentia in gestiune miscarea produselor.



Dar este de mentionat ca dreptul de proprietate asupra produselor furnizate intervine la sfarsitul acordului cadru, dupa 48 de luni. De asemenea, furnizorul doreste sa fie pastrat dreptul de proprietate asupra produselor (aspect subliniat consider si de obligatia garantiei privind functionalitatea acestora), este stipulat in contractul subsecvent ca furnizorul - pune la dispozitia clientului - produsele dar in acelasi timp in acordul cadrul se face referire la termenul de "furnizare" si in plus mentiune privind facturarea echipamentelor din contractul subsecvent.





Multumesc

 


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

Iun272024

Curs valutar emitere facturi catre clienti din Romania

de Vera Constantin valabil la 27 Iun 2024
Intrebare: Societatea X SRL emite facturi de marfa pentru parteneri rezidenti in Romania. Preturile sunt negociate cu partenerul in euro/USD. Facturile se emit in lei, dar sumele reprezinta contravaloarea in euro/USD in functie de cursul valutar RON/EUR / RON/USD de la data emiterii facturii. 1. Luand in considerare ca intre parteneri rezidenti nu sunt posibile incasari/plati in valuta (nu se incadreaza la ...
Iun062024

Subinchiriere spatii. Prorata. D700 sediu secundar

de Mariana Prejbeanu valabil la 06 Iun 2024
Intrebare: Firma A, platitoare de TVA, obiect de activitate, subinchiriaza (cu acordul proprietarului), parte din salon pentru inca trei persoane juridice. Va rog sa imi spuneti daca poate factura subinchiriere, fara TVA (exista un plafon. Chiriasii nu mai platesc utilitatile sau alte cheltuieli, sunt incluse in factura emisa de firma A.) si in ce conditii se calculeaza PRO-RATA. Unul dintre cei trei ...
Mai152024

Stocuri in custodie. Facturare

de Mariana Prejbeanu valabil la 15 Mai 2024
Intrebare: Societatea livreaza catre unii dintre clientii sai marfuri in regim de custodie. Marfa este transmisa clientului insotita de aviz de expeditie. La sfarsitul lunii in baza consumului facut, marfa se factureaza. Clientul isi doreste ca pe factura sa apara o singura linie respectiv "Consum luna xx" reprezentand totalul bunuilor consumate si nu produsele linie cu linie. Este legal acest ...
Mar272024

TVA livrare pe teritoriul Romaniei catre client persoana fizica din stat tert

de Amelia Dumitras valabil la 27 Mar 2024
Intrebare: Cum facturez marfa ridicata de la sediul nostru, catre o persoana fizica din Moldova? In ce declaratii o inregistrez? Multumesc.
Mar142024

Recunoasterea veniturilor

de Profeanu Laura valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: In data de 29.02 s-a incheiat un acord cadru pe o perioada de 48 de luni de furnizare a unor echipamente (aparate contactless si routere). In acordul cadru este prevazut ca dupa terminarea perioadei de valabilitate mentionate mai sus, aceste echipamente vor intra in proprietatea cumparatorului. Valoarea contractului cadru este de 80.000 eur. La acest contract cadru s-a incheiat un contract ...
Feb012024

Achizitii si livrari intracomunitare

de Profeanu Laura valabil la 01 Feb 2024
Intrebare: Noi achizitionam marfa din Italia de origine din Brazilia. Furnizorul nostru este din Italia, marfa este nevamuita, marfa se vinde tot in Italia la client italian, fara a ajunge in Romania, actele doar circula. Factura de achizitie din Italia am considerat-o import si factura de vanzare catre clientul italian am facut-o de export, marfa va fi vamuita de clientul final. Este corect modul de ...