Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 18 Septembrie 2025

Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor

valabil la 05 Iul 2024
Intrebare:

O societate a incheiat un acord cadru cu o regie de transport pe o perioada de 48 de luni, la care se vor incheia 4 contracte subsecvente a cate 12 luni perioada.



Cateva detalii din continutul acordului cadru:

Acord cadru are ca scop stabilirea elementelor ce vor guverna cele 4 contracte subsecvente aferente acestui acord cadru, fiecare contract subsecvent avend o perioada de 12 luni.

Obiectul contractelor subsecvente ce urmeaza a fi atribuite consta in furnizarea unui numar de 60 echipamente telecom si a 15 routere.

Dupa terminarea perioadei de valabilitate a acordului cadru si a contractelor subsecvente echipamentele care fac obiectul prezentului acord vor intra in proprietatea regiei.

Obligatiile furnizorului: in baza contractelor subsecvente sa furnizeze obiectul acordului cadru, sa nu transfere total sau partial obligatiile asumate prin acord.

Obligatiile regiei: se obliga sa achizitioneze si sa plateasca produsele





Cateva detalii din primul contract subsecvent incheiat pe termen de 12 luni:

Obiectul contractului: furnizorul se obliga sa puna la dispozitia achizitorului un numar de 60 echipamente si 15 routere; furnizorul se obliga sa ofere servicii de integrare a echipamentelor, respectiv servicii de configurare, instalare si punere in functiune, suport tehnic pe intreaga perioada contractuala.

Pretul contractului: achizitorul va plati furnizorului un pret lunar de 3000lei/luna.

Valoarea contractului este de 36000lei.

Durata contractului 12 luni

Perioada de garantie: pe intreaga perioada contractuala furnizorul se obliga sa asigure functionalitatea obiectului contractului.

Obligatii furnizor: furnizorul va asigura instalarea si punerea in functiune a echipamentelor si serviciilor, furnizorul va emite factura fiscala aferenta echipamentelor furnizate.

Produse si servicii facturate: echipamente, routere, servicii de configurare, servicii de instalare si punere in functiune, servicii suport tehnic sub forma de abonament lunar.

Pentru primul contract s-a semnat proces verbal de acceptanta finala - instalare si punere in functiune.



In primul contract subsecvent (si in urmatoarele este agreata aceeasi forma) s-a stabilit facturarea lunara a ce este enumerat mai sus la linia Produse si servicii facturate, timp de 12 luni, cu o valoarea proportionala. In speta,v aloarea celor 4 contracte subsecvente reflecta in fapt valoarea care trebuie facturata pentru a acoperii costurile (produse si servicii de instalare, punere in functiune, configurare). Clientul a cerut facturare lunara pe 12 luni din valoarea totala, urmand ca ulterior in fiecare an sa se incheie cate un contract subsecvent.



Intrebare: Rog opinie facturare si monografie contabila



In opinia mea, sunt anumite elemente contradictorii.

Fie produsele instalate si serviciile aferente ar trebui facturate o singura data la intreaga lor valoare( valoarea acestora a fost gandita sa fie impartita pe 4 ani), dupa semnarea PV ului de acceptanta iar suportul tehnic sa fie facturat lunar, in conditiile in care in momentul de fata echipamentele sunt evidentiate in contabilitate in clasa 3, serviciile sunt prestate (de instalare, punere in functiune, configurare) exceptie facand suportul cu care sunt de acord cu facturarea lunara.



Sau o posibila solutie ar fi reincadrarea echipamentelor in clasa 2 si amortizate si considerata o inchiriere a acestora,putand astfel fi valabila o facturare lunara de inchiriere a echipamentelor iar serviciile care sunt prestate facturate one shot pe intreaga valoare (nu doar cat revine pe 12 luni).

Astfel la sfarsitul celor 48 de luni sa putem vinde, la o valoare reziduala, echipamentele conform cerintei din acordul cadru de a intra in proprietatea achizitorului.

Sau o vanzare cu plata in rate, incheiat custodie cu clientul pentru a evidentia in gestiune miscarea produselor.



Dar este de mentionat ca dreptul de proprietate asupra produselor furnizate intervine la sfarsitul acordului cadru, dupa 48 de luni. De asemenea, furnizorul doreste sa fie pastrat dreptul de proprietate asupra produselor (aspect subliniat consider si de obligatia garantiei privind functionalitatea acestora), este stipulat in contractul subsecvent ca furnizorul - pune la dispozitia clientului - produsele dar in acelasi timp in acordul cadrul se face referire la termenul de "furnizare" si in plus mentiune privind facturarea echipamentelor din contractul subsecvent.





Multumesc

 


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

17Sep2025

Marfa livrata in decembrie 2023, nefacturata, cota de TVA

de Elena Garofil valabil la 17 Sep 2025
Intrebare: Am primit notificare de plata de la un furnizor cu privire la o factura de marfuri (licente electronice) emisa in decembrie 2023, dar care nu ne-a fost trimisa la momentul respectiv. Licentele au fost vandute, respectiv puse la dispozitia clientului nostru in decembrie 2023, dar nefacturate din cauza faptului ca nu am avut factura de intrare. Vom emite si noi factura catre client acum. ...
13Sep2025

Livrare energie electrica catre client din Croatia. Regim TVA

de Constanta Popa valabil la 13 Sep 2025
Intrebare: Societatea X livreaza energie catre societatea Y din Croatia. Cum se emit facturile in acest caz? Este posibil sa emitem factura in RON? Se aplica mecanismul de taxare inversa pentru aceasta tranzactie? Va rugam sa ne ajutati cu intocmirea unei monografii contabile si cu incadrarea corecta in decontul 300. Apreciem orice informatii suplimentare sau exemple care ne-ar putea fi utile.
09Sep2025

Vanzare marfa in consignatie

de Gina Popescu valabil la 09 Sep 2025
Intrebare: Firma doreste sa predea in consignatie marfa catre magazine si va incasa pretul marfurilor pe masura vanzarii. Ce documente se intocmesc la predare marfa si la incasare marfa si care este monografia contabila? Multumesc.
19Aug2025

Facturare produse livrate in iulie 2025

de Vera Constantin valabil la 19 Aug 2025
Intrebare: Ce cota de TVA trebuie aplicata la o factura de livrare oua incubatie in luna august?. Mentionez ca factura stinge avize de livrare din luna iulie, cand cota era 19%. Multumesc.
14Aug2025

Cota TVA livrare seminte rapita

de Alexandru Palaghia valabil la 14 Aug 2025
Intrebare: Va rugam sa ne spuneti ce cota de tva se aplica pentru samanta de rapita destinata insamintarii (cod NC 1205 10 10) avand in vedere hotararea 602/31.07.2025.
03Aug2025

Conditie de livrare DDP, fapt generator

de Elena Garofil valabil la 03 Aug 2025
Intrebare: In cazul unei livrari de bunuri catre un client din Romania, in care marfa este expediata direct din Germania de catre furnizorul nostru (firma mama), cu conditia de livrare DDP, iar bunurile pleaca fizic din Germania in data de 31 Iulie, dar ajunge la client si sunt facturate in luna August 2025, care este cota de TVA aplicabila in factura si care este momentul considerat ca fapt generator al ...
x