Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Iulie 2025

Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor

valabil la 08 Iul 2024
Intrebare:

O societate a incheiat un acord cadru cu o regie de transport pe o perioada de 48 de luni, la care se vor incheia 4 contracte subsecvente a cate 12 luni perioada.



Cateva detalii din continutul acordului cadru:

Acord cadru are ca scop stabilirea elementelor ce vor guverna cele 4 contracte subsecvente aferente acestui acord cadru, fiecare contract subsecvent avend o perioada de 12 luni.

Obiectul contractelor subsecvente ce urmeaza a fi atribuite consta in furnizarea unui numar de 60 echipamente telecom si a 15 routere.

Dupa terminarea perioadei de valabilitate a acordului cadru si a contractelor subsecvente echipamentele care fac obiectul prezentului acord vor intra in proprietatea regiei.

Obligatiile furnizorului: in baza contractelor subsecvente sa furnizeze obiectul acordului cadru, sa nu transfere total sau partial obligatiile asumate prin acord.

Obligatiile regiei: se obliga sa achizitioneze si sa plateasca produsele





Cateva detalii din primul contract subsecvent incheiat pe termen de 12 luni:

Obiectul contractului: furnizorul se obliga sa puna la dispozitia achizitorului un numar de 60 echipamente si 15 routere; furnizorul se obliga sa ofere servicii de integrare a echipamentelor, respectiv servicii de configurare, instalare si punere in functiune, suport tehnic pe intreaga perioada contractuala.

Pretul contractului: achizitorul va plati furnizorului un pret lunar de 3000lei/luna.

Valoarea contractului este de 36000lei.

Durata contractului 12 luni

Perioada de garantie: pe intreaga perioada contractuala furnizorul se obliga sa asigure functionalitatea obiectului contractului.

Obligatii furnizor: furnizorul va asigura instalarea si punerea in functiune a echipamentelor si serviciilor, furnizorul va emite factura fiscala aferenta echipamentelor furnizate.

Produse si servicii facturate: echipamente, routere, servicii de configurare, servicii de instalare si punere in functiune, servicii suport tehnic sub forma de abonament lunar.

Pentru primul contract s-a semnat proces verbal de acceptanta finala - instalare si punere in functiune.



In primul contract subsecvent (si in urmatoarele este agreata aceeasi forma) s-a stabilit facturarea lunara a ce este enumerat mai sus la linia Produse si servicii facturate, timp de 12 luni, cu o valoarea proportionala. In speta,v aloarea celor 4 contracte subsecvente reflecta in fapt valoarea care trebuie facturata pentru a acoperii costurile (produse si servicii de instalare, punere in functiune, configurare). Clientul a cerut facturare lunara pe 12 luni din valoarea totala, urmand ca ulterior in fiecare an sa se incheie cate un contract subsecvent.



Intrebare: Rog opinie facturare si monografie contabila



In opinia mea, sunt anumite elemente contradictorii.

Fie produsele instalate si serviciile aferente ar trebui facturate o singura data la intreaga lor valoare( valoarea acestora a fost gandita sa fie impartita pe 4 ani), dupa semnarea PV ului de acceptanta iar suportul tehnic sa fie facturat lunar, in conditiile in care in momentul de fata echipamentele sunt evidentiate in contabilitate in clasa 3, serviciile sunt prestate (de instalare, punere in functiune, configurare) exceptie facand suportul cu care sunt de acord cu facturarea lunara.



Sau o posibila solutie ar fi reincadrarea echipamentelor in clasa 2 si amortizate si considerata o inchiriere a acestora,putand astfel fi valabila o facturare lunara de inchiriere a echipamentelor iar serviciile care sunt prestate facturate one shot pe intreaga valoare (nu doar cat revine pe 12 luni).

Astfel la sfarsitul celor 48 de luni sa putem vinde, la o valoare reziduala, echipamentele conform cerintei din acordul cadru de a intra in proprietatea achizitorului.

Sau o vanzare cu plata in rate, incheiat custodie cu clientul pentru a evidentia in gestiune miscarea produselor.



Dar este de mentionat ca dreptul de proprietate asupra produselor furnizate intervine la sfarsitul acordului cadru, dupa 48 de luni. De asemenea, furnizorul doreste sa fie pastrat dreptul de proprietate asupra produselor (aspect subliniat consider si de obligatia garantiei privind functionalitatea acestora), este stipulat in contractul subsecvent ca furnizorul - pune la dispozitia clientului - produsele dar in acelasi timp in acordul cadrul se face referire la termenul de "furnizare" si in plus mentiune privind facturarea echipamentelor din contractul subsecvent.





Multumesc

 


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

03Iun2025

RO e-Factura. Reprezentant fiscal

de Vera Constantin valabil la 03 Iun 2025
Intrebare: Societatea X din Italia are reprezentant fiscal in Romania, o societate XRF. O societate Y din Romania, factureaza catre societatea X din Italia, prin reprezentantul fiscal XRF. Facturile emise de catre societatea Y din Romania, trebuie transmise in RO e-factura? Avem in vederea ca reprezentantul fiscal in Romania, are sediul in Romania si cod fiscal emis de autoritatile romane, dar ...
29Mai2025

Regim TVA pentru livrare bun imobil catre cumparator intreprindere individuala

de Amelia Dumitras valabil la 29 Mai 2025
Intrebare: Am o neclaritate referitor la entitatea caruia ii facturez bunuri imobile, pentru care s-a semnat contract de vanzare cumparare, vanzatorul fiind persoana juridica si cumparator persoana fizica. In contract este mentionata declaratia peroanei fizice, conform careia imobilele achizitionate in baza acestui contract, sunt afectate desfasurarii activitatii unei intreprinderii individuale. In ...
28Mai2025

Comercializare produse agroalimentare. Vanzare produse sub costul de achizitie

de Vera Constantin valabil la 28 Mai 2025
Intrebare: As dori sa va adresez o intrebare legata de politica de preturi si implicatiile fiscale. In cadrul activitatii desfasurate de firma noastra, comercializam produse agroalimentare, in special legume precum cartofi si ceapa. In anumite situatii, din motive comerciale (lichidare stoc, calitate scazuta etc.), ne-am dori sa putem vinde aceste produse sub pretul de achizitie. Intrebarea mea este: ...
26Mai2025

Livrare intracomunitara. Scutire tva

de Vera Constantin valabil la 26 Mai 2025
Intrebare: Avem frecvent clienti care au firme in strainatate, ne prezinta un CUI valabil pentru tva intracomunitar, ne solicita factura de export, dar noi stim ca marfa ramane in tara. Intrebarea este: cum putem proceda in astfel de situatii? Cum emitem factura, cu tva avand in vedere ca marfa ramane in tara, sau taxare inversa avand in vedere ca avem CUI valid intracomunitar? In ce declaratii trebuie ...
20Mai2025

Regim TVA livrare intracomunitara bunuri cu sau fara cost transport inclus in pretul de facturare

de Amelia Dumitras valabil la 20 Mai 2025
Intrebare: Compania din Romania efectueaza o vanzare de bunuri catre o companie din UE (cu cod VIES valid - livrare intracomunitara scutita cu drept de deducere). Transportul este efectuat de catre o companie de transport din Romania care emite factura cu TVA catre compania noastra. Noi refacturam costul transportului catre cumparatorul bunurilor, colectand TVA. Putem include costul transportului in ...
20Mai2025

Panouri fotovoltaice. Monografie prosumator

de Gina Popescu valabil la 20 Mai 2025
Intrebare: Suntem un srl care are pe cladire panouri fotovoltaice. Producem curent pentru consumul propriu si daca producem mai mult vindem la electrica. 1. Prima factura primita de la Electrica, ca factura prosumator, cuprinde: cantitatea de energie produsa, adica 1391 kwh (nu are valoare). Factura mai cuprinde si energie electrica produsa din surse regenerabile si livrata in reteaua electrica de 688 ...
x