Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 10 Mai 2024

Regimul fiscal al asigurarilor voluntare de sanatate

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Asigurarile voluntare de sanatate se regasesc tot mai mult in pachetele salariale oferite de angajatori.

Asigurarile voluntare de sanatate reprezinta un sistem facultativ prin care un asigurator constituie, pe principiul mutualitatii, un fond de asigurare, prin contributia unui numar de asigurati expusi la producerea riscului de imbolnavire, si ii indemnizeaza, in conformitate cu clauzele stipulate in contractul de asigurare, pe cei care sufera un prejudiciu, din fondul alcatuit din primele incasate, precum si din celelalte venituri rezultate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurator si fac parte din gama asigurarilor facultative conform Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.
Asiguratii pot primi indemnizatii atat pentru acea parte a cheltuielilor cu serviciile medicale care excedeaza pachetului de servicii medicale de baza acoperite de sistemul de asigurari sociale de sanatate, cat si pentru coplati, daca acest lucru este prevazut in contractul de asigurare voluntara de sanatate.

Asigurarile voluntare de sanatate pot fi:
  • asigurari de tip complementar si
  • asigurari de tip suplimentar.
Asigurarile voluntare de sanatate de tip complementar suporta coplata datorata de asigurat, in conditiile legii.
Asigurarile voluntare de sanatate de tip suplimentar suporta total sau partial plata pentru orice tip de servicii necuprinse in pachetul de servicii medicale de baza, optiunea pentru un anumit personal medical, solicitarea unei a doua opinii medicale, conditii hoteliere superioare, alte servicii medicale specificate in polita de asigurare.

Vom vedea in continuare care este regimul fiscal al asigurarilor voluntare de sanatate conform Legii 95/2006 suportate de angajator atat pentru angajatii proprii cat si pentru membrii familiei angajatilor.

Asigurari voluntare suportate de angajator pentru angajatii proprii

Primele de asigurare voluntara de sanatate conform Legii nr. 95/2006, republicata, suportate de angajator pentru angajatii proprii, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca 400 euro anual nu intra in baza de calcul a impozitului pe veniturile din salarii si a contributiilor sociale obligatorii conform art. 76 alin. (4) lit. t) si art. 142 lit.s) din Codul fiscal.
Astfel, pentru fiecare salariat se tine o evidenta a primelor de asigurare astfel incat sa se urmareasca incadrarea in plafonul de 400 de euro. Pana la atingerea plafomului aceste sume nu se iau in calcul la determinarea impozitului pe salarii si a contributiilor sociale obligatorii. Din momentul in care plafonul este atins sumele care depasesc limita de 400 de euro reprezinta avantaje de natura salariala si se includ in baza de calcul a impozitului pe veniturile din salarii si a contributiilor sociale obligatorii. Aceste sume nu se inregistreaza distinct in contabilitate ci se includ in statul de salarii in vederea impunerii.

Asigurari voluntare suportate de angajator pentru membrii familiei angajatilor

Asigurarile facultative de sanatate pentru membrii familiei salariatilor nu se incadreaza in preevederile de mai sus, fiind considerate avantaje in natura si supuse impozitului pe venit si contributiilor sociale obligatorii.

Indiferent de valoarea primelor de asigurare cheltuielile sunt deductibile la determinarea impozitului pe profit conform art. 25 alin. (2) din Codul fiscal.

Asigurari voluntare suportate de angajati

In situatia in care salariatii suporta o parte din primele de asigurare,  aceste prime de asigurare voluntara de sanatate suportate de angajati se deduc din venitul brut din salarii la locul unde se afla functia de baza, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro. Pentru verificarea incadrarii in plafonul anual, cursul de schimb utilizat pentru determinarea echivalentului in euro este cursul leu/euro comunicat de Banca Nationala a Romaniei, in vigoare in ultima zi a lunii pentru care se platesc drepturile salariale.

Incepand cu veniturile aferente lunii februarie 2017, pe langa asigurarile voluntare de sanatate, persoanele fizice care obtin venituri din salarii la locul unde se afla functia de baza vor putea sa deduca la plata impozitului pe salarii si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament, suportate de acestia, astfel incat la nivelul anului, impreuna cu valoarea primeloe de asigurare sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro. Atentie! Doar pentru serviciile medicale suportate de angajati se aplica deducerea la determinarea impozitului pe salarii. In situatia in care angajatorul suporta contravaloarea serviciilor medicale pentru salariatii sai aceasta reprezinta avantaj de natura salariala si intra in baza de calcul a impozitului pe veniturile din salarii si a contributiilor sociale obligatorii.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai092024

Impozit suplimentar pentru institutiile de credit - impozitul pe cifra de afaceri

de Profeanu Laura 09 Mai 2024
Legea 296/2023 a introdus in Codul fiscal la art. Art. 18^2, un impozit suplimentar pentru institutiile de credit - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit - persoane juridice straine. Masura vizeaza cresterea veniturilor bugetare prin impunerea unei taxari mai agresive asupra sectorului bancar, recunoscut pentru generarea de venituri ...
Mai022024

Regimul special pentru aurul de investitii

de Profeanu Laura 02 Mai 2024
Aurul de investitii este definit la art. 313 din Codul Fiscal, ca: - aur, sub forma de lingouri sau plachete, cu o puritate minima de 995 la mie, care sunt tranzactionate pe pietele de metale pretioase; - monedele de aur care indeplinesc anumite conditii de puritate si istoric, si care sunt vandute la un pret care nu depaseste cu mai mult de 80% valoarea de piata a aurului continut. Criterii ...
Mai072024

Amanarea termenului pentru declararea si plata impozitului pe bunurile de valoare mare

de Profeanu Laura 07 Mai 2024
Prin OUG nr. 43/2024, publicata la data de 30 aprilie 2024, Guvernul a decis sa amane termenul pentru declararea si plata impozitului special destinat proprietatilor imobiliare de valoare mare, pana la data de 30 septembrie 2024. Modificarea a fost justificata, intrucat: - baza de impozitare pentru impozitul pe cladiri nu s-a prevazut in cuprinsul deciziei de impunere; - in prezent, aceasta ...
Apr272024

Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii. Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...
Apr272024

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...
Apr282024

Stabilirea bazei de impozitare prin estimare

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...