Regimul fiscal al cheltuielilor aferente activitatii de telemunca

20 Sep 2018
Telemunca reprezinta o forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.
Telesalariat este orice Salariatul care desfasoara activitatea in conditiile de telemunca este numit telesalariat.
Modalitatea de desfasurare a activitatii de catre salariat in regim de telemunca este reglementata de Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
Activitatea de telemunca se bazeaza pe acordul de vointa al partilor si se prevede in mod expres in contractul individual de munca odata cu incheierea acestuia pentru personalul nou-angajat sau prin act aditional la contractul individual de munca existent.
Prevederile ce trebuie inserate in contractele de munca in cazul desfasurarii activitatii de telemunca, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se regasesc la art. 5 din lege. Printre elementele specifice activitatii de telemunca ce trebuie inserate in contractul individual de munca se regasesc conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca. Spre exemplu, aceste cheltuieli aferente activitatii in regim de telemunca pot fi cheltuielile pentru electricitate ce sunt efectuate pentru activitatea de telemunca la domiciliu salariatului. Aceste cheltuieli sunt cheltuieli aferente activitatii de telenca pe care le suporta angajatorul nu sunt venituri pentru salariat. In aceste conditii, aceste cheltuieli nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat. Pentru societate aceste costuri sunt cheltuieli deductibile fiind efectuate in scopul desfasurarii activitatii sale economice.
De asemenea, art. 7 din Legea 81/2018 instituie in sarcina angajatorului urmatoarele obligatii specifice privind securitatea si sanatatea in munca a telesalariatului:
a) sa asigure mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
b) sa instaleze, sa verifice si sa intretina echipamentul de munca necesar, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
c) sa asigure conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de desfasurare a activitatii de telemunca si utilizarii echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la schimbarea locului de desfasurare a activitatii de telemunca, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru.
Toate aceste costuri sunt deductibile la determinarea rezultatului fiscal.
Cum vi s-a parut articolul?
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Studii de caz si articole despre deductibil
31Oct2025
Lichidare societate
de
Gina Popescu
valabil la 31 Oct 2025
Intrebare:
Am societate platita de tva la incasare pe care asociatii decid sa o radieze.
Intrebari:
- Sumele de incasat de la clienti sunt din perioada 2022-2023 si au fost emise cu tva la incasare.Aceste sume nu sunt contestate de clienti.
- Cum tratez sumele din 4111 si cele din 4428?
- La inchidere cheltuiala este deductibila?
Tot legat de radiere /lichidare care este impozitul care se ...
29Oct2025
Vanzare actiuni. Profit impozabil
de
Vera Constantin
valabil la 29 Oct 2025
Intrebare:
Societatea A detine actlunl sub 10% din actiunlle societatii B. Dupa 1 an societatea A doreste sa vanda actunlle detinute in B catre societatea C la mat mare decat cel de cumparare.
1. Pentru diferenta dintre valoarea de achiztie a actiunilor in B si valoarea de vanzare catre C se achita impozit pe profit 16% ?
2. Sunt alte aspecte care trebuie avute in vedere in aceasta situatie?
01Nov2025
Tratament fiscal si contabil investitie panouri fotovoltaice
de
Costin A. Istrate
valabil la 01 Nov 2025
Intrebare:
In anul 2022 o societate comerciala, platitoare de impozit pe veniturile micro la acel moment, a efectuat o investitie ce a constat in achizitia si montarea unor panouri fotovoltaice pe cladirea in care este sediul social (demisol - birou; parter si mansarda - locuinta). Mentionez ca investitia a majorat valoarea imobilului si a fost recalculata si amortizarea, mai exact valoarea rezultata a ...
28Oct2025
Regim fiscal penalitati comerciale
de
Alexandru Palaghia
valabil la 28 Oct 2025
Intrebare:
Societatea noastra nu a achitat 2 facturi de la furnizor din 29.11. 20218 in valoare de 87.932,32 si din 30.12.2019 in valoare de 428.400 lei. Furnizorul a dat in judecata societatea noastra prin care pretinde plata sumei totale de 516.332 lei plus plus penalitati contractuale pentru neplata facturi in valoare de 300.000 lei, conform contract de prestari servicii.
Prin hotarare ...
28Oct2025
Inregistrare achizitie cladire care urmeaza a fi demolata
de
Gina Popescu
valabil la 28 Oct 2025
Intrebare:
In cazul in care societatea noastra a achizitionat un imobil format din mai multe constructii (hala de fabricatie, cladire administrativa, magazin, post trafo, cabina poarta si teren), imi puteti spune va rog frumos la ce cod clasa intra hala de fabricatie, cladirea administrativa, magazinul si postul trafo, si alt aspect este ca managementul firmei isi doreste ca aceste cladiri sa fie ...
27Oct2025
Contract de comodat. Cheltuiala cu impozitul pe cladire
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 27 Oct 2025
Intrebare:
Firma are contract comodat incheiat cu proprietari persoane fizice din care unul este subsemnata.
In contract comodat autentificat notar scrie ca eu ca firma imi asum plata impozit cladire. Este deductibila aceasta cheltuiala pt firma mea?
Vezi toate studiile de caz despre deductibil keyboard_double_arrow_right



Un produs marca 