Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Octombrie 2025

Regularizare avans si emitere factura finala dupa modificare cota TVA

Intrebare:

In Iulie 2025 s-a facturat un avans la un client in valoare de 10.000 (cu tva inclus) lei cu tva de 19%. Lucrarea se va finaliza doar in luna Septembrie. Valoarea finala a lucrarii este de 55000 lei (tva inclus). Avand in vedere ca tva-ul va fi de 21%, cum se va face factura finala? Si cum se va stinge avansul, ne referim la tva. Va rugam sa ne ajutati cu inregistrarile contabile si cu sumele aferente tva-ului. Noi pentru avans am facut urmatoarea inregistrare:

4111 = 419 8403,36

4111 = 442.07 1596,64


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-9 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2512

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

24Oct2025

Livrare implanturi dentare

de Vera Constantin valabil la 24 Oct 2025
Intrebare: Societate comerciala cu cod CAEN 3250 executa bonturi dentare pe baza de comanda. Va rugam sa ne precizati daca produsele existente in Declaratiile de conformitate CE atasate, respectiv Scan-Body (Bont de scanare), Surub Scan Body (surub pentru bont de scanare), Bont si surub bont, respectiv Bont personalizat si Surub Bont se incadreaza in prevederile art. 294 alin. (5) lit. ...
23Oct2025

Documente justifiative clienti externi

de Ionut Jinga valabil la 23 Oct 2025
Intrebare: Ce documente justificative trebuie sa contina o factura emisa catre clienti externi din Uniunea Europeana si in afara Uniunii Europene? Multumesc.
20Oct2025

Achizitie lemne de foc. Taxare inversa

de Vera Constantin valabil la 20 Oct 2025
Intrebare: La achizitionarea de lemne de foc necesare societatii de la o societate platitoare de tva, factura va fi cu taxare inversa - masuri simplificate sau cu tva? Multumesc.
20Oct2025

Vanzarea de carti fizice si eBook-uri catre persoane fizice din UE

de Profeanu Laura valabil la 20 Oct 2025
Intrebare: Societatea X factureaza catre persoane fizice din Ungaria si Polonia carti fizice si Ebook. Este inregistrata in sistemul OSS, dar facturarea cu ce cota de TVA va fi pentru carti si servicii (transportul)?
22Oct2025

Refacturare servicii aferente importului de bunuri

de Gina Popescu valabil la 22 Oct 2025
Intrebare: Societatea noastra primeste factura de la furnizor pentru prestari servicii (furnizorul este reprezentant vamal pentru societatea noastra si ne factureaza prestari servicii vamale, manipulare marfa in vama, transport etc. pentru achizitie marfa). Avem urmatoarea situatie: Societatea noastra trebuie sa refactureze aceste costuri catre furrnizorul nostru extern de la care achizitionam marfa, ...
14Oct2025

Exigibilitate avans si faptul generator servicii, regularizare factura avans, baza de impozitare in valuta

de Amelia Dumitras valabil la 14 Oct 2025
Intrebare: Avem un furnizor de prestari servicii, care vine si imi face corectii, dupa cum urmeaza: - factura initiala iulie 2025: 151.286,50 ron+28.744,43=180.030,93 total cu tva (cota tva 19%) - factura corectie cu august partial: - 39.867,44 ron+ - 7.574,81 = - 47.442,25 total cu tva (19%) - factura corectie cu august: 39.827,36 + 8.363,75 = 48.191,11 total cu tva (cota tva ...
x