Reparatii la un spatiu inchiriat. Cheltuieli curente sau investitii conform politicii contabile. Inregistrari contabile
valabil la 04 Feb 2020
Intrebare: O societate comerciala platitoare de impozit pe profit si TVA are un pct. de lucru in care desfasoara activitate de comert, intr-un spatiu inchiriat; se doreste executarea unor lucrari de reparatii la spatiul respectiv, reparatia acoperisului precum si zugravirea spatiului si alte reparatii la pereti. Cum se inregistreaza corect aceste cheltuieli ? Pot fi incadrate direct pe cheltuili de reparatii si inregistrate in contul 611 in perioada executarii lucrarilor? Daca valoarea acestor lucrari depasesc 20% din valoarea cladirii ar trebui altfel incadrate? Ce inregistrari contabile se fac?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Tratament fiscal operatiuni economice
01Iul2025
Evaluare teren si cladire divizare partiala
de
Gina Popescu
valabil la 01 Iul 2025
Intrebare:
Multumesc pentru raspuns. Totusi, trebuie sau nu efectuarea reevaluarii la cladiri si terenuri la 30.06.2025, daca se hotaraste divizarea societatii prin metoda activului net contabil?
29Iun2025
Persoana fizica tranzactii imobiliare, obligativitate inregistrare in scopuri de TVA
de
Gina Popescu
valabil la 29 Iun 2025
Intrebare:
O persoana fizica a vandut in 2023 un teren construibil cu autorizatie de constructie complex rezidential.
In 2025 doreste sa vanda o cladire formata din 3 apartamente, fiecare cu CF diferit: un apartament folosit ca locuinta proprie iar celelalte doua date in chirie de la data achizitionarii (2021).
Dupa vanzarea terenului din 2023 nu s-a inregistrat ca platitor de TVA, fiind vorba de o ...
22Iun2025
Livrarea de constructii, parti de constructii si a terenurilor pe care sunt construite, precum si a oricaror altor terenuri
de
Profeanu Laura
valabil la 22 Iun 2025
Intrebare:
Detinem urmatoarele imobile: o cladire cu terenul aferent si doua terenuri amenajate, unul ca parcare, iar unul teren de tenis.
Cladirea este mai veche de 2007 si a fost supusa unei modernizari cu mansardare in 2007.
Ce regim de TVA trebuie sa aplicam pentru aceasta tranzactie:
Vanzare Hotel + teren de sub cladire + vanzare terenuri amenajate?
12Iun2025
Achzitii de la un furnizor inactiv
de
Elena Garofil
valabil la 12 Iun 2025
Intrebare:
Achizitie de materiale de la firma declarata inactiv anaf, tva-ul este nedeductibil, dar baza fara tva este nedeductibila? In acest caz inregistarea se face prin includerea tva-ului in suma totala? Se declara in 394?
04Iun2025
Scoaterea din evidenta contabila a bunurilor donate
de
Profeanu Laura
valabil la 04 Iun 2025
Intrebare:
O Societate SRL cu capital majoritar de stat intentioneaza sa doneze doua mijloace de transport (autobuze) amortizate 100% catre un Stat care nu este membru UE, un stoc de piese care se afla in gestiune (pentru autobuze) si carburant care se afla in rezervoarele autobuzelor (trebuie evaluare pentru mijloace fixe de catre un autoevalotor extern pentru a determina valoarea reziduala, aprobare ...
12Mai2025
Pierdere fiscala si contabila. Deductibilitate client in faliment
de
Gina Popescu
valabil la 12 Mai 2025
Intrebare:
1. Societatea platitoare de impozit pe profit prezinta urmatoarele rezultate fiscale, cumulat, la fiecare sfarsit de trimestru:
- pierdere fiscala an 2023, 25.500 lei
- profit impozabil trim.1 2024, 5.651 din care 70% acoperim pierdere din 2023 (3.956 lei) si impozitam 30% adica 1695, impozit 16% = 271 lei
- trim. 2 din 2024 rezulta pierdere fiscala 1.013 lei
- trim 3 din 2024 rezulta ...