Salariati part time, in concediu medical, cifra de afaceri. Facilitati aplicabile in constructii
Raspuns oferit deVera Constantin
Expert contabil
valabil la 11 Aug 2019
Intrebare:
A) O societate cu activitate de lucrari de tamplarie si dulgherie are urmatoarea activitate: - achizitioneaza geamuri termopan, suruburi, spuma si alte materiale de la diversi furnizori, pe care le monteaza diferitilor clienti(persoane fizice si juridice). Pe factura se mentioneaza lucrari conform deviz nr. din data de.... Pe deviz apar detaliate astfel: - geam termopan 2000 lei, suruburi 10 lei, spuma - 30 lei, manopera 50 lei (manopera reprezinta maxim 10%, din valoarea lucrarilor,nu se depaseste niciodata acest procent). Total deviz 2090 lei.
Toti salariatii au venituri salariale intre 3000 lei si 4000 lei.
Toti salariatii au venituri salariale intre 3000 lei si 4000 lei.
1. Cifra de afaceri este considerata a fi din domeniul constructiilor, pentru suma de 2090 lei (total deviz) sau doar pentru suma de 50 lei (manopera), iar diferenta de 2040 lei reprezinta cifra de afaceri din comert?
2. Beneficiaza in acest caz de facilitatile prevazute de OUG 114/2018 din 28 decembrie 2018?
B) O alta societate,cu activitate lucrari de constructii in procent de 100% din cifra de afaceri, are un salariat cu un program de 8h/zi, si un SALARIU DE BAZA in contractul de munca de 3000 lei, dar fiind in concediu medical realizeaza un VENIT BRUT SALARIAL in suma de 2800 lei.
1. Acest salariat aflat in concediu medical, beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2018?
2. Salariatul cu o norma de 2h/zi, avand SALARIU DE BAZA in contractul de munca de 3000 lei,repectiv VENIT BRUT LUNAR in suma de 3000 lei,beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2018?
C) O alta societate care desfasoara activitati de comert cu amanuntul,cod CAEN -4711 in proportie de 100% din cifra de afaceri,care are inregistrat in actul constitutiv si autorizat in certificatul constatator si activitati de constructii,societatea nedesfasurand niciodata activitati de constructii,are obligatia acordarii salariului minim in suma de 3000 lei pentru salariatii sai, avand in vedere ca firma a desfasurat si desfasoara doar activitati de comert cu amanuntul,cod CAEN -4711?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Impozit pe Venit, Salarii Contributii
Apr292024
Drepturi salariale cuvenite fostilor salariati
de
Profeanu Laura
valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: Practic cum se realizeaza plata bonusului pentru fosti salariati? Se declara in revisal? Apar in declaratia 112 daca ei nu mai sunt salariati? Cum se procedeaza?
Mai072024
Obligatii fiscale si contabile privind beneficiile acordate salariatilor
de
Dani Cucu
valabil la 07 Mai 2024
Intrebare: In situatia in care se acorda abonamente de sanatate doar angajatilor proprii, in valoare de 300 euro/an/angajat si se incadreaza in plafonul de 33%, inregistrarea in evidenta contabila a facturii primita de la prestator (Regina Maria in acest caz) se poate inregistra in contul 6458 Cheltuieli sociale? (observ ca avem si contul 6457 dar se refera la asigurari de sanatate). Daca da, aceste sume ...
Apr222024
Obligatii fiscale si contabile privind beneficiile acordate salariatilor
de
Dani Cucu
valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: Cum se inregistreaza in evidenta contabila abonamentul de sanatate pentru angajati in sistemul Regina Maria? Mentionez ca acest abonament se incadreaza in plafonul deductibil de 400 euro/angajat/an. Trebuie inregistrat lunar pe fiecare salariat in programul de salarizare. Factura de la Regina Maria se primeste trimestrial.
Apr132024
Bonusuri acordate fostilor salariati
de
Profeanu Laura
valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Suntem o societate din Romania, parte al unui lant multinational. In luna aprilie a fiecarui an se acorda fiecarui angajat un bonus de profit sharing stabilit de group. Angajatii plecati in perioada ianuarie - martie beneficiaza si ei de acest bonus, care este modalitatea legala de a le acorda acest bonus in luna aprilie daca ei nu mai sunt angajatii societatii in luna aprilie?
Apr092024
Obligatii sediu secundar cu peste 5 salariati
de
Florentina Buzea
valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: O firma cu sediul central in Bucuresti, incepand cu 01.04.2024 la punctul de lucru din Baia Mare va avea peste 5 salariati. Mentionez ca acest punct de lucru exista de cativa ani, dar pana acum a avut sub 5 angajati. 1. Se depune Declaratia 700? Daca da, la ce capitol se completeaza aceasta modificare? Trebuie atasate documente justificative: contract de inchiriere spatiu, extras ONRC cu punctul ...
Apr042024
Absentare nemotivata de la serviciu
de
Florentina Buzea
valabil la 04 Apr 2024
Intrebare: Avem angajati la hala care lipsesc si ne trezim ca apar dupa 2-3 zile (nu raspund la telefon, nu comunica motivul pentru care nu se prezinta la serviciu, nu vin cu concediu medical si nici zile de concediu nu mai au pentru compensare). Ce solutii exista pentru retinerea zilelor absentate nemotivat, in contextul in care de multe ori nici nu mai raspund la telefon si care este procedura de ...