Salariul minim ar putea creste la 2.050 lei de la 01 ianuarie 2019
Raspuns oferit dePortal Codul Fiscal
05 Oct 2018
Salariul minim ar putea creste la 2.050 lei de la 01 ianuarie 2019
Conform unui proiect de H.G. publicat pe site-ul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale salariul minim ar putea creste de la 01 ianuarie 2019 cu 150 lei. Astfel, proiectul propune ca incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, suma stabilita in bani care nu include sporuri si alte adaosuri, sa se stabileasca la 2.050 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 167,333 ore,in medie, pe luna, in anul 2019, reprezentand 12,251 lei/ora.
Pentru angajatori aceasta majorare presupune o crestere a costurilor lunare cu salariile cu 153 lei.
An Salariu brut CAM 2,25% Total
2018 1.900 43 1.943
2019 2.050 46 2.096
Pentru salariati cresterea se reflecta intr-un castig net de 85 lei pentru veniturile realizate la functia de baza, respectiv 88 lei pentru veniturile realizate in afara functiei de baza.
Alte influente ale cresterii salariului minim:
- cresterea contributiei pentru persoane cu handicap neincadrate - modificarea salariului de baza minim brut pe tara determina cresterea contributiei pentru persoane cu handicap neincadrate intrucat acest calcul se raporteaza la salariul minim.
- modificarea bazei anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente/drepturi de proprietate intelectuala - modificarea salariului de baza minim brut determina modificarea bazei anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente/drepturi de proprietate intelectuala intrucat venitul ales de contribuabil nu poate fi mai mic decat decât nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaraţiei unice privind veniturile estimate.
- majorarea plafonului in functie de care persoanelor fizice ce obtin venituri non-salariale le poate reveni obligatia de a plati contributii de asigurari sociale si asigurari sociale de sanatate. Modificarea salariului de baza minim brut determina majorarea plafonului in functie de care persoanelor fizice ce obtin venituri non-salariale le poate reveni obligatia de a plati contributii de asigurari sociale si asigurari sociale de sanatate intrucat aceste plafoane se determina in functie de nivelul salariului de baza minim brut pe tara in vigoare la termenul de depunere a declaratiei unice pentru veniturile estimate.
- majorarea normelor de venit pentru veniturile din activitati independente impuse pe baza normelor de venit. Norma de venit pentru fiecare activitate desfasurata de contribuabil nu poate fi mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la momentul stabilirii acesteia, inmultit cu 12.
- calculul elementelor salariului raportate la salariul de baza. In cazul salariatilor care beneficiaza de salariul de baza minim brut pe tara se va modifica cuantumul sporurilor, indemnizatiilor si adaosurile al caror calcul se raporteaza la salariul de baza.
Conform unui proiect de H.G. publicat pe site-ul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale salariul minim ar putea creste de la 01 ianuarie 2019 cu 150 lei. Astfel, proiectul propune ca incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, suma stabilita in bani care nu include sporuri si alte adaosuri, sa se stabileasca la 2.050 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 167,333 ore,in medie, pe luna, in anul 2019, reprezentand 12,251 lei/ora.
Pentru angajatori aceasta majorare presupune o crestere a costurilor lunare cu salariile cu 153 lei.
An Salariu brut CAM 2,25% Total
2018 1.900 43 1.943
2019 2.050 46 2.096
Pentru salariati cresterea se reflecta intr-un castig net de 85 lei pentru veniturile realizate la functia de baza, respectiv 88 lei pentru veniturile realizate in afara functiei de baza.
Alte influente ale cresterii salariului minim:
- cresterea contributiei pentru persoane cu handicap neincadrate - modificarea salariului de baza minim brut pe tara determina cresterea contributiei pentru persoane cu handicap neincadrate intrucat acest calcul se raporteaza la salariul minim.
- modificarea bazei anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente/drepturi de proprietate intelectuala - modificarea salariului de baza minim brut determina modificarea bazei anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente/drepturi de proprietate intelectuala intrucat venitul ales de contribuabil nu poate fi mai mic decat decât nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaraţiei unice privind veniturile estimate.
- majorarea plafonului in functie de care persoanelor fizice ce obtin venituri non-salariale le poate reveni obligatia de a plati contributii de asigurari sociale si asigurari sociale de sanatate. Modificarea salariului de baza minim brut determina majorarea plafonului in functie de care persoanelor fizice ce obtin venituri non-salariale le poate reveni obligatia de a plati contributii de asigurari sociale si asigurari sociale de sanatate intrucat aceste plafoane se determina in functie de nivelul salariului de baza minim brut pe tara in vigoare la termenul de depunere a declaratiei unice pentru veniturile estimate.
- majorarea normelor de venit pentru veniturile din activitati independente impuse pe baza normelor de venit. Norma de venit pentru fiecare activitate desfasurata de contribuabil nu poate fi mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la momentul stabilirii acesteia, inmultit cu 12.
- calculul elementelor salariului raportate la salariul de baza. In cazul salariatilor care beneficiaza de salariul de baza minim brut pe tara se va modifica cuantumul sporurilor, indemnizatiilor si adaosurile al caror calcul se raporteaza la salariul de baza.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare
Apr122024
Decontarea abonamentului la sala de sport in cadrul unei societati platitoare de impozit pe profit
de
Profeanu Laura
12 Apr 2024
Pentru societatile din Romania, decontarea abonamentelor la sala de sport pentru angajati este o practica din ce in ce mai comuna, reprezentand un beneficiu aditional acordat de angajatori pentru imbunatatirea starii de sanatate si a productivitatii angajatilor. Este important de inteles modalitatea de decontare si tratamentul fiscal al acestor beneficii, intrucat acestea pot avea implicatii ...
Apr082024
Principiul continuitatii activitatii in contextul reglementarilor contabile
de
Profeanu Laura
08 Apr 2024
Principiul continuitatii activitatii reprezinta o piatra de temelie in elaborarea si interpretarea situatiilor financiare. Acest principiu, reglementat de OMFP 1802/2014 privind reglementarile contabile pentru situatiile financiare anuale individuale si consolidate, la punctul 49, joaca un rol decisiv in asigurarea unei intelegeri corecte si realiste a pozitiei financiare a ...
Apr052024
Raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice fara scop patrimonial
de
Profeanu Laura
05 Apr 2024
Pe fondul schimbarilor continue in domeniul fiscal si contabil, Ministerul Finantelor a emis Ordinul nr. 470/2024, o reglementare cheie care aduce in prim-plan necesitatea raportarii amanuntite a finantarilor primite de catre entitatile juridice fara scop patrimonial. Acest ordin reprezinta un pas important in directia transparentizarii si responsabilizarii gestionarii fondurilor, oferind o ...
Mar172024
Abonamentele sportive obtinute prin intermediari reprezinta venit impozabil, daca acestia nu realizeaza servicii corespunzatoare codurilor CAEN 9311, 9312, 9313
de
Profeanu Laura
17 Mar 2024
Pentru a beneficia de prevederile art. 76 alin. (4^1) lit. h) din Codul fiscal, care prevede:
(4^1)Urmatoarele venituri cumulate lunar nu reprezinta venit impozabil in intelesul impozitului pe venit, in limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat sau din solda lunara/salariul lunar acordata/acordat potrivit ...
Mar122024
Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024
de
Profeanu Laura
12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE.
Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Ian082024
Reguli de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii pentru microintreprinderea care se afla in inactivitate temporara
de
Profeanu Laura
08 Ian 2024
Incepand cu data de 01.01.2024, potrivit OUG nr. 115/2023, care a modificat Codul fiscal, persoanele juridice romane pot opta sa aplice impozitul pe veniturile microintreprinderilor, incepand cu anul fiscal urmator celui in care indeplinesc conditiile de microintreprindere prevazute la art. 47 alin. (1) din Codul fiscal si daca nu au mai fost platitoare de impozit pe veniturile ...