Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 17 Iunie 2024

Stingerea obligatiei principale prin darea in plata

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
Intrebare: Va rugam sa ne oferiti o solutie cu privire la tratamentul contabil si fiscal pentru un contract de dare in plata. Ne confruntam pentru prima data cu aceasta situatie si avem perceptii diferite intre departamente (financiar-contabil, juridic, marketing, logistic etc). Pentru o intelegere unitara si corecta avem nevoie de parerea unui specialist, motiv pentru care apelam la ajutorul dvs. Cativa dintre partenerii nostri (avand atat calitate de clienti, cat si calitate de furnizori) ne-au prestat servicii de marketing. Pentru stingerea datoriei s-a agreat in contract/act aditional, darea in plata a produselor comercializate de catre societatea noastra. Mentionam ca produsele care fac obiectul acestui tip de contract, reprezinta livrari suplimentare fata de comenzile efectuate in baza contractului de vanzare-cumparare, incheiat anterior. Va redau mai jos extrase din contract / acte aditional care fac referire la darea in plata. Cazul 1: La articolul privind Pretul contractului se mentioneaza: - partile convin in mod extres ca plata pretului sa se realizeze prin transmiterea proprietatii urmatoarelor produse comercializate de beneficiar, a caror valoare este cel putin egala cu pretul prezentului contract (produs: Metos) Cazul 2: La articolul Obiect (din Actul aditional la contract), se mentioneaza: - in vederea stingerii totale a obligatiei de plata a sumei de X lei rezultat din contractul mai sus mentionat, Beneficiarul da, iar Prestatorul primeste prin dare in plata urmatoarele produse comercializate de beneficiar, in valoare totata de x lei (produs: Los Ovados); Intrebari: 1. Ce documente se intocmesc la livrarea produselor care fac obiectul darii in plata? Aviz de expeditie, factura, etc? 2. In cazul in care se emite factura, valoarea produselor facturate reprezinta venit pentru societatea noastra? 3. Este obligatoriu sa se intocmeasca si proces verbal de compensare pentru stingerea datoriilor reciproce? 4. Exista o varianta in care produsele livrate sa nu fie asimilate unei livrari de bunuri adica sa nu trebuiasca inregistrate venituri in contabilitatea noastra? 5. Orice alte clarificari ne-ar fi utile. Va multumim, toate cele bune! 

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 10-49 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4675

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inregistrari contabile

Mai142024

Regimuri speciale pentru bunuri second hand

de Profeanu Laura valabil la 14 Mai 2024
Intrebare: Am achizitionat un produs second-hand de la o firma platitoare de TVA. Firma furnizoare mi-a facut factura cu 0 (zero) TVA si cu mentiunea "regim special bunuri second-hand cod fiscal art 312". Eu cum ar trebui sa inregistrez factura de achizitie: cu sau fara TVA? Acel TVA trebuie evidentiat in D300? Daca da, la ce rand? Multumesc!
Mai102024

Tratamentul contabil si fiscal al diferentelor constatate la titlurile de valoare

de Alexandru Palaghia valabil la 10 Mai 2024
Intrebare: O firma pentru care tin contabilitate e in prag de lichidare. Firma detine inca din 2011 in contul 261 titluri de participare la capitalul unei firme din Ungaria in valoare de 170.000 lei. Despre detinere in fiecare an am primit inventar semnat de administrator. Acum, inainte de lichidare, am intrebat ce se intampla ca aceasta participare. Spre surprindere, am primit de la asociatul din Ungaria ...
Apr292024

Import. TVA achitat de furnizor

de Irina Dumitrescu valabil la 29 Apr 2024
Intrebare: Am achizitionat de pe platforma Fruugo un invertor pentru care am cerut factura. Aceasta este in lei, nr de TVA este IM3720001952, pe factura scrie ca TVA ul este declarat de Fruugo.com Limited Fountain Street House, 13 Fountain St, Ulverston LA12 7EQ, produsul este vandut de VEVOR Shanghai, China. Ma intereseaza sa stiu cum sa tratez din punct de vedere al TVA aceasta factura, cum trebuie ...
Apr202024

Procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara

de Profeanu Laura valabil la 20 Apr 2024
Intrebare: Daca am codul CAEN 1071, principal declarat la ONRC, dar cifra de afaceri realizata din aceasta activitate reprezinta 20% din totalul veniturilor societatii. In aceasta situatie, avand acest cod CAEN principal, toti angajatii trebuie sa aiba salariul minim din agricultura de 3436 lei si nu beneficiaza de facilitati? Multumesc.
Apr102024

Inregistrari contabile pentru gestiunea financiara a campaniilor electorale ale Candidatilor Independenti in Romania

de Profeanu Laura valabil la 10 Apr 2024
Intrebare: Ma intereseaza care sunt inregistrarile ce se utilizeaza de catre un mandatar financiar in contabilitatea unei campanii electorale pentru un candidat independent. Multumesc!
Apr082024

Obligatia ONG de a depune Declaratia privind situatia de trezorerie

de Profeanu Laura valabil la 08 Apr 2024
Intrebare: Un ONG fara activitate economica are ca scop sprijinirea persoanelor cu deficiente de auz in vederea recuperarii, reabilitarii si integrarii in societate. Anual primeste sume din redirectionari de impozit de la persoane fizice. Sumele primite, se utilizeaza, conform statulutui de organizare si functionare, pentru: achizitionare aparate auditive, consumabile pentru acestea, decontarea serviciilor ...