Stingerea obligatiei principale prin darea in plata
valabil la 24 Mai 2024
Intrebare: Va rugam sa ne oferiti o solutie cu privire la tratamentul contabil si fiscal pentru un contract de dare in plata. Ne confruntam pentru prima data cu aceasta situatie si avem perceptii diferite intre departamente (financiar-contabil, juridic, marketing, logistic etc). Pentru o intelegere unitara si corecta avem nevoie de parerea unui specialist, motiv pentru care apelam la ajutorul dvs. Cativa dintre partenerii nostri (avand atat calitate de clienti, cat si calitate de furnizori) ne-au prestat servicii de marketing. Pentru stingerea datoriei s-a agreat in contract/act aditional, darea in plata a produselor comercializate de catre societatea noastra. Mentionam ca produsele care fac obiectul acestui tip de contract, reprezinta livrari suplimentare fata de comenzile efectuate in baza contractului de vanzare-cumparare, incheiat anterior. Va redau mai jos extrase din contract / acte aditional care fac referire la darea in plata. Cazul 1: La articolul privind Pretul contractului se mentioneaza: - partile convin in mod extres ca plata pretului sa se realizeze prin transmiterea proprietatii urmatoarelor produse comercializate de beneficiar, a caror valoare este cel putin egala cu pretul prezentului contract (produs: Metos) Cazul 2: La articolul Obiect (din Actul aditional la contract), se mentioneaza: - in vederea stingerii totale a obligatiei de plata a sumei de X lei rezultat din contractul mai sus mentionat, Beneficiarul da, iar Prestatorul primeste prin dare in plata urmatoarele produse comercializate de beneficiar, in valoare totata de x lei (produs: Los Ovados); Intrebari: 1. Ce documente se intocmesc la livrarea produselor care fac obiectul darii in plata? Aviz de expeditie, factura, etc? 2. In cazul in care se emite factura, valoarea produselor facturate reprezinta venit pentru societatea noastra? 3. Este obligatoriu sa se intocmeasca si proces verbal de compensare pentru stingerea datoriilor reciproce? 4. Exista o varianta in care produsele livrate sa nu fie asimilate unei livrari de bunuri adica sa nu trebuiasca inregistrate venituri in contabilitatea noastra? 5. Orice alte clarificari ne-ar fi utile. Va multumim, toate cele bune!
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Inregistrari contabile
Ian302025
Regimul contabil al costurilor entitatilor non-profit
de
Alexandru Palaghia
valabil la 30 Ian 2025
Intrebare:
Asociatia Salvatorilor Montani Gorj a primit o sponsorizare de la Transelectrica, cu scopul de a reabilita refugiile montane, administrate de Salvamont, din Romania. Asociatia a achizitionat materialele, in functie de cererile celor care administreaza aceste refugii in tara si acum trebuie sa le predea oficial, cu documente, acestor reprezentanti. Va rog sa-mi spuneti ce documente trebuie ...
Ian232025
Exigibilitatea TVA pentru o AIC facturata anterior livrarii propriu-zise
de
Alexandru Palaghia
valabil la 23 Ian 2025
Intrebare:
Un SRL primeste in luna decembrie o factura externa pe care o plateste, dar, marfa - un echipament agricol - nu este livrata. Marfa va fi livrata ulterior facturarii, posibil in ianuarie. In acest caz, cum inregistram la luna decembrie factura externa? Furnizorul este din Uniunea Europeana. Este o achizitie intracomunitara, dar nu am dovada transportului.
O declaram in 390? Cum vom proceda ...
Ian222025
Monografie contabila plata efectuata cu cardul personal
de
Alexandru Palaghia
valabil la 22 Ian 2025
Intrebare:
Asociatul unic si administrator in acelasi timp, cumpara un laptop si echipamentul pentru el, valoare 8000 lei. Are factura pe firma, dar plata o face cu cardul de cumparaturi emis pe numele lui, adica persoana fizica. Face acest lucru, ca sa plateasca in mai multe rate fara dobanda. Care sunt notele contabile? Firma este la impozit pe profit,neplatitoare de TVA.
Ian202025
Declarare achizitii intracomunitare de bunuri
de
Elena Garofil
valabil la 20 Ian 2025
Intrebare:
As avea o intrebare legata de achiziile de bunuri IT, exemplu: modem din Ungaria. Este corect sa declaram in D 300 la rd 5?
Ian172025
Achizitie de pe Emag cu tva 20%
de
Vera Constantin
valabil la 17 Ian 2025
Intrebare:
O societate platitoare de tva in Romania primeste o factura de la o societate din Franta, cod valid TVA, deci platitoare de TVA. Produsele au fost comandate pe platforma EMAG. Pe factura emisa in lei de catre societatea din franta, este trecut tva de 20%. Nu detin dovada ca marfa vine din Franta.
Ce obligatii declarative am si cum contabilizez aceasta factura? Ce se intampla daca noi ...
Ian102025
Refacturare cheltuieli
de
Profeanu Laura
valabil la 10 Ian 2025
Intrebare:
1. Firma platitoare de TVA are un camion inchiriata la o alta firma de transport. Rugam monografia contabila pentru refacturarea cheltuielilor cu acest camion (cheltuielile cu asigurarea, taxele de drum etc.) Daca in refacturare respectam regimul initial.
2: Firma agentie de turism, neplatitoare de tva, monografia contabila pentru factura de cazare in Egipt, achizitie bilete de avion, ...