Stoc greu vandabil, vanzare sub cost. Regim fiscal
valabil la 30 Aug 2019
Intrebare: SRL, microintreprindere de la data de 01.02.2013, platitoare de TVA, avand 4 persoane angajate cu CM, are in stoc din 2004, fara miscare din ianuarie 2007 pana in prezent, produse finite - cont 345 (polite de lemn pentru etajere, ladite de lemn, picioare rafturi de lemn, traverse speciale de fag (impregnate ca si stalpi)) in suma de 40.000 lei. Nu s-a facut nici o ajustare de depreciere asupra acestui stoc, deoarece preturile pe unitate de masura sunt foarte mici (intre 0.18 bani pana la 4,8 lei/buc pentru polite si rafturi, in schimb, stalpii au un pret mult mai mare decat cel de piata actual) dar sunt cateva mii de produse. Aceste produse sunt practic niste semifabricate, sa le spun asa, nu sunt produse finite finalizate, (sunt elemente pentru mai multe produse), sunt dezasamblate (ex. nu este anasamblat un raft intreg - polite picioare) si din elementele aferente stocului pe care il detinem nu se pot asambla rafturi intregi, deoarece sunt desperecheate, nu sunt suficiente picioare etc. Anul acesta am dat anunturi pe site-uri de vanzari pentru a valorifica acest stoc en-gross, la pretul de productie fara a aduce alte imbunatatiri (montaj, suplimentare picioare de lemn) deoarece implicau alte costuri (manopera, achizitie si prelucrare lemn etc.) Am sperat ca le putem vinde la firmele de profil (prelucrare lemn), care sa finalizeze ele produsele finite.
Avand in vedere urmatoarele:
- pana la acest moment nu am primit nici o oferta de cumparare,
- deoarece consideram ca stocul este greu vandabil (nu deteriorat) si uzat din punct de vedere moral (nu mai sunt la moda)
- s-a desfiintat (demolat) locul de depozitare al acestora, neavand alt loc de depozitare, (gradul de ocupare si cantitatea de produse fiind consistenta),
- nu am detinut niciodata si nu detinem magazine de desfacere, societatea avand pana in decembrie 2006 obiect de activitate prelucrarea lemnului si dupa aceasta data inchirierea imobilelor,
- sa nu fim nevoiti sa vindem acest stoc mult sub pretul de achizitie, chiar si sub pret, nu am gasit cumparatori, manipularea, incarcarea si transportul lor intr-o alta locatie ar implica costuri foarte mari;
- nu am detinut si nu detinem casa de marcat, persoanele fizice fiind interesate en detail (1- 2 rafturi) doar de 1 -2 produse finalizate si nu de elemente dezasamblate,
- dorim si suntem nevoiti sa scoatem din gestiune acest stoc.
Am hotarat in luna august predarea acestui stoc ca deseu lemn in intregime, prin valorificarea lui la o firma autorizata si specializata de preluare deseuri de lemn. Valoarea facturii pentru intreaga cantitate catre firma de preluare deseuri este de 2000 lei.
Atentie, nu dorim sa facem casare cu valorificare produse reziduale (ar rezulta tot lemn si in plus holsuruburi), dorim sa valorificam acest stoc asa cum este, ca deseu lemn efectuandu-se astfel retragerea lui de pe piata.
Inregistrarile contabile ar fi: 711 = 345 40.000 lei 4111 = % 2380 lei 703 2000 4427 380
Avand in vedere: art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal alin (3) la norme, art. 304 alin. (2) lit. a Codul fiscal alin (10) la norme si avand in vedere ca totusi stocul nu este degradat calitativ, dar fac dovada predarii catre unitati specializate, care sunt implicatiile fiscale? Cheltuielile sunt deductibile/nedeductibile? (nu influenteaza fiind micro), nu exista riscul de a se reconsidera tranzactia altfel la un control fiscal? Se ajusteaza TVA aferent stocului? Din punct de vedere contabil si fiscal, procedam corect? Ar fi si alte implicatii fiscale?
Avand in vedere urmatoarele:
- pana la acest moment nu am primit nici o oferta de cumparare,
- deoarece consideram ca stocul este greu vandabil (nu deteriorat) si uzat din punct de vedere moral (nu mai sunt la moda)
- s-a desfiintat (demolat) locul de depozitare al acestora, neavand alt loc de depozitare, (gradul de ocupare si cantitatea de produse fiind consistenta),
- nu am detinut niciodata si nu detinem magazine de desfacere, societatea avand pana in decembrie 2006 obiect de activitate prelucrarea lemnului si dupa aceasta data inchirierea imobilelor,
- sa nu fim nevoiti sa vindem acest stoc mult sub pretul de achizitie, chiar si sub pret, nu am gasit cumparatori, manipularea, incarcarea si transportul lor intr-o alta locatie ar implica costuri foarte mari;
- nu am detinut si nu detinem casa de marcat, persoanele fizice fiind interesate en detail (1- 2 rafturi) doar de 1 -2 produse finalizate si nu de elemente dezasamblate,
- dorim si suntem nevoiti sa scoatem din gestiune acest stoc.
Am hotarat in luna august predarea acestui stoc ca deseu lemn in intregime, prin valorificarea lui la o firma autorizata si specializata de preluare deseuri de lemn. Valoarea facturii pentru intreaga cantitate catre firma de preluare deseuri este de 2000 lei.
Atentie, nu dorim sa facem casare cu valorificare produse reziduale (ar rezulta tot lemn si in plus holsuruburi), dorim sa valorificam acest stoc asa cum este, ca deseu lemn efectuandu-se astfel retragerea lui de pe piata.
Inregistrarile contabile ar fi: 711 = 345 40.000 lei 4111 = % 2380 lei 703 2000 4427 380
Avand in vedere: art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal alin (3) la norme, art. 304 alin. (2) lit. a Codul fiscal alin (10) la norme si avand in vedere ca totusi stocul nu este degradat calitativ, dar fac dovada predarii catre unitati specializate, care sunt implicatiile fiscale? Cheltuielile sunt deductibile/nedeductibile? (nu influenteaza fiind micro), nu exista riscul de a se reconsidera tranzactia altfel la un control fiscal? Se ajusteaza TVA aferent stocului? Din punct de vedere contabil si fiscal, procedam corect? Ar fi si alte implicatii fiscale?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Impozit pe constructii 2025"!
Intrebari similare din categoria Stocuri
19Apr2025
Corectarea erorii privind TVA inregistrata eronat la stoc de marfa intr-o gestiune global-valorica
de
Profeanu Laura
valabil la 19 Apr 2025
Intrebare:
La un inventar s-a constatat ca exista un stoc de marfa, cu 2700 lei valoarea, inregistrat cu TVA 9%. TVA ul corect al acestor marfuri este de 19%. Gestiunea este global valorica. Va rog sa ma ajutati cu indicatii asupra modului in care trebuie facuta corect reglarea.
Multumesc!
Sarbatori Pascale binecuvantate!
26Mar2025
Deductibilitate cheltuieli si TVA marfa expirata
de
Gina Popescu
valabil la 26 Mar 2025
Intrebare:
In cazul in care marfa expirata, cosmetice, se preda cu documente justificative, unei firme specializate pentru colectarea deseurilor de acest tip, la descarcarea gestiunii se ajusteaza tva? Care sunt inregistrarile contabile?
28Ian2025
Evidenta productiei, gestiunea si contabilitatea societatii farmaceutice
de
Profeanu Laura
valabil la 28 Ian 2025
Intrebare:
O societate care produce produse farmaceutice, medicamente, suplimente alimentare etc.
Am urmatoarele intrebari:
1. Cum se tine evidenta productiei?
2. Trebuie sa existe un retetar-ingrediente-compozitie omologate si inregistrate la OSIM sau alt organism?
3. Cum se descarca gestiunea?
4. Cum se formeaza pretul de vanzare?
5. Monografia contabila a productiei, scaderii din gestiune ...
23Dec2024
Pierderi tehnologice. Tratament contabil si fiscal
de
Ionut Jinga
valabil la 23 Dec 2024
Intrebare:
In urma analizei stocurilor de materii prime am constatat la materiile prime doua situatii in care inregistram pierderi:
1. Pentru materiile prime destinate nutritiei si igienei animale, produsele sunt aduse in cisterne vrac sub forma de pulberi, se descarca si se depoziteaza in silozuri metalice sau in saci; ca urmare a temperaturilor ridicate, pe timpul verii, produsele se usuca foarte ...
22Dec2024
Pierderile tehnologice cuprinse in norma de consum proprie
de
Profeanu Laura
valabil la 22 Dec 2024
Intrebare:
In urma analizei procesului de productie, s-a constatat ca pe parcursul derularii procesului tehnologic se inregistreaza pierderi tehnologice in procesul de dozaj al materiilor prime, precum si la ambalarea produselor finite.
Materiile prime sunt sub forma de pulberi fine aerate, care se pot dispersa foarte usor.
Am stabilit valoarea acestor pierderi tehnologice la nivelul de 0,53%.
In ...
16Dec2024
Minus de inventar gestiune de marfa cu doua cote de TVA
de
Profeanu Laura
valabil la 16 Dec 2024
Intrebare:
Multumesc pentru raspuns.
Analiticele la 371 le am pe magazine (avem 10 magazine), nu pe cote de TVA. Deci in contul 371 este si 9% si 19%, in 4428 la fel 9% si 19%. In acest caz cum pot sa descarc minusul de inventar. Multumesc.