Subventii aferente activelor
valabil la 29 Aug 2018
Intrebare: Societatea ALFA SRL a depus un proiect in cadrul Programului START-UP NATION 2017, semnand in luna octombrie 2017 Acordul de finantare, ajutorul de minimin nerambursabil fiind de 200.000 lei.
Din cei 200.000 lei, 176.000 lei sunt pentru achizitia de utilaje, 8.000 lei consultanta si 16.000 lei salarii (pentru o periaoda de 4 luni).
In luna februarie 2018, sociatatea face achizitia si plata utilajelor in suma de 176.000 lei, plateste 8.000 lei consultanta si angajeaza personalul platit din proiect cheltuiala lunara fiind de 4000 lei.
Pentru cele prezentate mai sus as avea urmatoarele intrebarii:
I. Monografia contabila prezentata mai jos este corecta?
1. Februarie: Achizitia si plata utilajelor
2131.1 = 401 176.000 lei
401 = 5121 176.000 lei
2. Februarie: Achizitia si plata consulantei
628 = 401 8.000 lei
401 = 5121 8.000 lei
3. Februarie: Trecerea la subventii a cheltuielilor cu consultant si salariile
4751.01 = 7584.01 12.000 lei (8.000 - consultanta si 4.000 - costul cu salariile)
4. Martie: Trecerea la subventii a cheltuielilor cu salariile
4751.01 = 7584.01 4.000 lei
5. Martie: Trecerea la subventii proportional cu amortizarea a mijloacelor fixe
4751.01 = 7584.01 1.466 lei (176.000 valoare utilajelor/10 ani/12 luni)
6. Martie: Depunerea cererii de plata nr. 1
4451.01 = 4751.01 184.000 lei (176.000 lei-utilajele + 8.000 - consultanta)
7. Aprilie: Trecerea la subventii a cheltuielilor cu salariile
4751.01 = 7584.01 4.000 lei
8. Aprilie: Trecerea la subventii proportional cu amortizarea a mijloacelor fixe
4751.01 = 7584.01 1.466 lei (176.000 valoare utilajelor/10 ani/12 luni)
9. Aprilie: Incasarea cererii de plata nr. 1
5121.01 = 4451.01 184.000 lei (176.000 lei-utilajele + 8.000-consultanta)
10.Mai: Trecerea la subventii a cheltuielilor cu salariile
4751.01 = 7584.01 4.000 lei
11. Mai: Trecerea la subventii proportional cu amortizarea a mijloacelor fixe
4751.01 = 7584.01 1.466 lei (176.000 valoare utilajelor/10 ani/12 luni)
12. Iunie: Trecerea la subventii a cheltuielilor cu salariile
4751.01 = 7584.01 4.000 lei
13. Iunie: Trecerea la subventii proportional cu amortizarea a mijloacelor fixe
4751.01 = 7584.01 1.466 lei (176.000 valoare utilajelor10 ani12 luni)
14.Iunie: Depunerea cererii de plata nr. 2
4451.01 = 4751.01 16.000 lei (4.000 lei-salarii x 4 luni)
15. Iunie: Incasarea cererii de plata nr. 2
5121.01 = 4451.01 16.000 lei (4.000 lei-salarii x 4 luni)
16. Iulie 2018 - Februarie 2028: Trecerea la subventii proportional cu amortizarea a mijloacelor fixe
4751.01 = 7584.01 1.466 lei (176.000 valoare utilajelor 10 ani 12 luni)
II. Daca inregistrarile prezentate mai sus nu sunt corecte as vrea sa stiu care este monografia contabila pentru speta prezentata?
Din cei 200.000 lei, 176.000 lei sunt pentru achizitia de utilaje, 8.000 lei consultanta si 16.000 lei salarii (pentru o periaoda de 4 luni).
In luna februarie 2018, sociatatea face achizitia si plata utilajelor in suma de 176.000 lei, plateste 8.000 lei consultanta si angajeaza personalul platit din proiect cheltuiala lunara fiind de 4000 lei.
Pentru cele prezentate mai sus as avea urmatoarele intrebarii:
I. Monografia contabila prezentata mai jos este corecta?
1. Februarie: Achizitia si plata utilajelor
2131.1 = 401 176.000 lei
401 = 5121 176.000 lei
2. Februarie: Achizitia si plata consulantei
628 = 401 8.000 lei
401 = 5121 8.000 lei
3. Februarie: Trecerea la subventii a cheltuielilor cu consultant si salariile
4751.01 = 7584.01 12.000 lei (8.000 - consultanta si 4.000 - costul cu salariile)
4. Martie: Trecerea la subventii a cheltuielilor cu salariile
4751.01 = 7584.01 4.000 lei
5. Martie: Trecerea la subventii proportional cu amortizarea a mijloacelor fixe
4751.01 = 7584.01 1.466 lei (176.000 valoare utilajelor/10 ani/12 luni)
6. Martie: Depunerea cererii de plata nr. 1
4451.01 = 4751.01 184.000 lei (176.000 lei-utilajele + 8.000 - consultanta)
7. Aprilie: Trecerea la subventii a cheltuielilor cu salariile
4751.01 = 7584.01 4.000 lei
8. Aprilie: Trecerea la subventii proportional cu amortizarea a mijloacelor fixe
4751.01 = 7584.01 1.466 lei (176.000 valoare utilajelor/10 ani/12 luni)
9. Aprilie: Incasarea cererii de plata nr. 1
5121.01 = 4451.01 184.000 lei (176.000 lei-utilajele + 8.000-consultanta)
10.Mai: Trecerea la subventii a cheltuielilor cu salariile
4751.01 = 7584.01 4.000 lei
11. Mai: Trecerea la subventii proportional cu amortizarea a mijloacelor fixe
4751.01 = 7584.01 1.466 lei (176.000 valoare utilajelor/10 ani/12 luni)
12. Iunie: Trecerea la subventii a cheltuielilor cu salariile
4751.01 = 7584.01 4.000 lei
13. Iunie: Trecerea la subventii proportional cu amortizarea a mijloacelor fixe
4751.01 = 7584.01 1.466 lei (176.000 valoare utilajelor10 ani12 luni)
14.Iunie: Depunerea cererii de plata nr. 2
4451.01 = 4751.01 16.000 lei (4.000 lei-salarii x 4 luni)
15. Iunie: Incasarea cererii de plata nr. 2
5121.01 = 4451.01 16.000 lei (4.000 lei-salarii x 4 luni)
16. Iulie 2018 - Februarie 2028: Trecerea la subventii proportional cu amortizarea a mijloacelor fixe
4751.01 = 7584.01 1.466 lei (176.000 valoare utilajelor 10 ani 12 luni)
II. Daca inregistrarile prezentate mai sus nu sunt corecte as vrea sa stiu care este monografia contabila pentru speta prezentata?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Monografii contabile
15Iul2023
Investitie nefinalizata scoasa din evidenta.Inregistrari contabile
de
Irina Dumitrescu
valabil la 15 Iul 2023
Intrebare: Revenind la raspunsul dumneavoastra, daca in mod real nu se cunoaste istoricul acestor lucrari, daca s-au finalizat, daca au fost oprite avand in vedere ca inregistrarea lor dateaza din anul 2018, exista o varianta mai rapida ca printr-o hotarare AGA sa se renunte la recunoasterea acestor investitii, mai ales ca firma este cumparata de noii asociati in anul 2021? Cheltuiala din anularea contului ...
17Ian2019
Cheltuieli aferente achizitionarii programelor informatice
de
Dana Hristu
valabil la 17 Ian 2019
Intrebare: Societatea nostra a incheiat un contract de achizitie licente de produse software sistem informatic integrat prin inchiriere (contabilitate-gestiune-salarizare). Pretul de vanzare fiind de 4500 euro TVA, plata pretului se face prin plata de rate lunare egale de 125 euro/luna TVA. In fiecare luna primim factura de chirie programe informatice. Licentele sunt active pe toata perioada contractului de ...
05Nov2018
Persoana fizica cu vanzari pe site-ul Amazon. Stoc de marfa imprumutat firmei. Implicatii contabile si fiscale
de
Constanta Popa
valabil la 05 Nov 2018
Intrebare: Un asociat unic si administrator la un SRL nou infiintat doreste sa imprumute firma cu un stoc de marfa de aproximativ 7000 USD, bani pe care firma ii va restitui dupa ce se vor vinde produsele (Asociatul unic a vandut pe site-ul Amazon US produse ca persoana fizica, iar acum va desfasura activitatea pe firma si a ramas cu un stoc de marfa pe persoana fizica). Stocul de marfa a fost cumparat pe ...
26Iul2018
Eroare intocmire Registrul de casa. Corectii
de
Irina Dumitrescu
valabil la 26 Iul 2018
Intrebare: In cazul in care s-a completat gresit registrul de casa (la total incasari s-a adunat pe masina de calcul 1 euro in plus, documentele justificative-chitantele sunt intocmite corect), casierul a constatat ca avea faptic in monetar lipsa 1 euro fata de soldul scriptic eronat al filei de registru a pus diferenta din buzunarul sau fara sa fie trecuta pe registru si a depus-o in banca comerciala. La ...
20Ian2017
Subventie
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 20 Ian 2017
Intrebare: Asociatia GAL este un ONG, care a semnat in luna Noiembrie 2016 un contract de finantare pe masura 19.4-Sprijin pentru cheltuielile de functionare si animare, in valoare de 1.510.034 lei, pentru perioada Noiembrie 2016 - Decembrie 2019, cofinantarea noastra fiind egala cu 0.
Aceste fonduri o sa fie folosite pentru urmatoarele cheltuielii:
- Cheltuieli cu personsalul;
- Cheltuieli pentru ...
08Feb2016
Achizitie de parti sociale la alte entitati. Inregistrari contabile
de
Elena Garofil
valabil la 08 Feb 2016
Intrebare: O firma din Romania are o datorie catre firma unde lucrez de 180.974 lei. Neavand bani sa-si plateasca datoria, s-a facut un contract de vanzare-cumparare de parti sociale prin transferul a 40 parti sociale din capitalul social al firmei datoare adica 189.124 lei (suma reprezentand 40% parti sociale din capitalul social, depasind datoria cu 8.150 lei. In concluzie, datoria este 180974 lei.
40% ...