Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Mai 2025

Suspendare activitate, plata si raportarea TVA pentru achizitii intracomunitare servicii

Intrebare:

O societate s-a inregistrat in intrerupere de activitate la Registrul Comertului si documentele au iesit cu luna martie. Inactivitatea fiscala si anularea codului de TVA au fost emise de ANAF cu 30 aprilie.

Societatea primeste lunar facturi de la Micosoft pentru Microsoft Office, deci servicii intracomunitare. Cel putin la luna mai va exista aceasta factura, poate si in iunie, pana societatea reuseste sa inchida contractul de tip abonament.

Este clar ca incepand cu luna mai factura de la Microsoft trebuie sa fie cu TVA din Irlanda.

Problema e cum declar si cum platesc TVA pentru aceste facturi in Romania. Nu pot cere un cod de TVA intracomunitar daca societatea este in intrerupere de activitate la Registrul Comertului.

Pot declara pe CUI, in formularul 301, bifand neplatitor de TVA si completand la sectiunea 4? Multumesc anticipat pentru raspuns.


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 4120

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Impozit pe constructii 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

22Mai2025

Repartizare cheltuieli de transport. Achizitii intracomunitare

de Vera Constantin valabil la 22 Mai 2025
TVA
Intrebare: Solicitam o clarificare fiscal-contabila privind tratamentul transportului aferent achizitiilor intracomunitare, in contextul in care comercializam produse cu cote de TVA diferite (0% si 19% dispozitive medicale). In cazul nostru, transportul este inclus pe factura emisa de furnizorul intracomunitar, alaturi de bunurile achizitionate. Pe aceeasi factura se regasesc produse atat cu TVA 0%, ...
22Mai2025

Achizitie intracomunitara utilaj agricol

de Gina Popescu valabil la 22 Mai 2025
TVA
Intrebare: O societate din Romania platitoare de tva achizitioneaza un utilaj AGRICOL. Furnizorul este din Romania si a facut un contract in care apar datele de identificare ale societatii din Romania, iar la final scrie ca livrarea o face el din depozitul din Bulgaria, depozit pentru care a trimis un cod valid de tva si ca o considera livrare intracomunitara. Pentru depozit nu a dat nici o adresa. ...
18Mai2025

Persoana fizica. Achizitie auto din Germania

de Vera Constantin valabil la 18 Mai 2025
TVA
Intrebare: O persoana fizica din Romania achizitioneaza un autoturism second hand la o valoare fara TVA de 10.000-15.000 euro de la un dealer din Germania cu cod valid de TVA. Cum factureaza dealerul din Germania aceasta vanzare din punct de vedere al tva-ului? Unde datoreaza persoana fizica tva-ul in Germania sau in Romania? Ce obligatii declarative are persoana fizica? Poate obtine persoana ...
15Mai2025

Livrare din China cu import in alt stat UE: reguli pentru completarea D390

de Profeanu Laura valabil la 15 Mai 2025
TVA
Intrebare: O societate din Romania a comandat anumite bunuri din China. La momentul lansarii comenzii, a comunicat si informatiile necesare pentru generarea codului UIT. Cu toate acestea, societatea a fost pusa in situatia in care am primit bunurile direct la sediu fara a primi DVI pentru importul bunurilor in Romania si fara sa aiba posibilitatea de a genera un cod UIT pe care sa il comunice ...
14Mai2025

Achizitie din Ungaria cu livrare in Romania

de Vera Constantin valabil la 14 Mai 2025
TVA
Intrebare: O companie cu sediul in Austria, dar cu cod de TVA de Romania, achizitioneaza din Ungaria bunuri pe care le livreaza direct catre clienti din Romania. Furnizorul din Ungaria are TVA de Ungaria. Cumparatorul est compania din Austria cu TVA de Romania. Clientul final este din Romania, cu TVA de Romania. In aceste conditii, se poate considera ca achizitia din Ungaria este achizitie ...
13Mai2025

Achizitie intracomunitara. Clinica oftalmologie

de Vera Constantin valabil la 13 Mai 2025
TVA
Intrebare: O clinica de oftalmologie si optometrie (Cod CAEN 8622) care nu este platitoare de TVA doreste sa achizitioneze bunuri din Uniunea Europeana. Este necesar sa solicite un cod special de TVA pentru achizitii intracomunitare? Multumesc!