Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 22 August 2025

Tichetele de energie: sprijin lunar de 50 de lei pentru plata facturilor. Cum si unde se pot depune cererile

21 Aug 2025

De la 1 iulie 2025, persoanele cu venituri reduse beneficiaza de mecanismul de sprijin pentru plata facturilor la energie electrica: tichetul de energie, in valoare de 50 de lei pe luna, acordat pana la 31 martie 2026.

Ajutorul se acorda prin platforma electronica EPIDS (epids.mmuncii.ro), dezvoltata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale, iar cererile se pot depune online incepand din aceasta saptamana. Pentru cei fara acces la internet, din 28 august 2025 va fi posibila depunerea cererilor tiparite la primaria de domiciliu sau la oficiile postale.

Cine poate beneficia de tichetele de energie

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Pot solicita sprijinul:

  • persoanele singure cu venit net lunar de cel mult 1.940 lei;
  • familiile cu venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.

De asemenea, beneficiarii venitului minim de incluziune sunt inscrisi automat in sistem, fara sa fie nevoie sa depuna cerere. Solicitantul trebuie sa aiba domiciliul in Romania sau sa dovedeasca resedinta legala in tara.

Cum se utilizeaza sprijinul

  • Tichetele se folosesc exclusiv pentru plata energiei electrice.
  • Nu pot fi transformate in numerar si nu se vireaza in cont bancar.
  • Ajutorul este valabil pentru un singur loc de consum, chiar daca titularul contractului de energie nu este solicitantul.
  • Plata facturilor se face la oficiile postale, pe baza facturii si a unui act de identitate.
  • Suma poate fi utilizata in termen de 12 luni de la ultima incarcare, dar nu mai tarziu de 31 martie 2026.

Procedura de depunere a cererilor

  • Online: direct in aplicatia EPIDS, unde pentru facturile din lunile iulie si august 2025, cererile trebuie transmise pana la 27 septembrie 2025.
  • Pe hartie: incepand cu 28 august 2025, la primaria de domiciliu sau la Posta Romana.

Este important de retinut ca, in cazul unei schimbari de adresa sau de structura a familiei, beneficiarul trebuie sa depuna o noua cerere.

Pozitia institutiilor implicate

Ministerul Muncii a anuntat ca acest program face parte din politicile de sprijin pentru consumatorii vulnerabili. Totusi, Posta Romana a transmis, intr-un comunicat separat, ca la acest moment nu este pregatita sa preia cererile scrise, intrucat nu a primit instructiunile si formularele necesare de la Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) si nici nu a semnat conventia privind implementarea proiectului.

Institutia a precizat ca angajatii nu au fost instruiti inca si a recomandat cetatenilor sa nu solicite, pentru moment, sprijin in subunitatile postale. Pentru informatii suplimentare, beneficiarii sunt indrumati sa contacteze direct ANPIS si STS.

Informatii utile

Pentru asistenta si clarificari, cetatenii pot apela Call-center-ul ANPIS 021.93.09 sau pot scrie pe adresa sprijinenergie@mmanpis.ro.

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre sprijin financiar

21Oct2022

Obligatii fiscale. Restituirea indemnizatiei pentru reducerea timpului de lucru

de Rodica Mantescu valabil la 21 Oct 2022
Intrebare: In ipotetica situatie in care in urma unei inspectii fiscale se fac ajustari pe dosarul preturilor de transfer si/sau pe TVA, unei societati comerciale care a primit sprijin financiar de la stat pentru reducerea timpului de munca "Kurzarbeit", i se poate cere sa returneze statului acest ajutor? Multumesc.
03Sep2021

Sprijin financiar pentru telesalariat

de Cristina Cret valabil la 03 Sep 2021
Intrebare: Societatea ABC SRL a achizitionat laptopuri pentru angajatii aflati in regim de telemunca, beneficiind de facilitatea de 2.500 lei/angajat, in conformitate cu OUG 132/2020. In cursul anului 2021, activitatea Societatii s-a restrans, iar Societatea intentioneaza sa valorifice, prin vanzarea catre terti, a laptopurilor achizitionate din subventie. Este posibila vanzarea acestor echipamente, ...

Modificari fiscale - saptamana 12 - 18 iulie 2021

de Irina Dumitrescu 26 Iul 2021
1. O.M.E.A.T. nr. 1.127/2021 pentru modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, ...

Modificari fiscale - saptamana 21 - 27 iunie 2021

de Irina Dumitrescu 28 Iun 2021
1. O.M.M.P.S. nr. 540/2021 privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei ...
00000000

Sprijin financiar telemunca. Activitate prestata in stare de alerta

de Rodica Mantescu valabil la 00 00 0000
Intrebare: As dori sa stiu, va rog daca facilitatea acordata cu cei 2500 ron pentru angajatii din telemunca se considera intrunita chiar daca societatea a avut angajatii in telemunca in perioada starii de alerta, avand in vedere ca in lege scrie sa aiba 15 zile consecutiv in telemunca in perioada starii de urgenta. Va multumesc.
00000000

Valoare achizitie pachete de bunuri si servicii tehnologice pentru telesalariati

de Gabriela Dita valabil la 00 00 0000
Intrebare: Bunurile acordate salariatilor pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca (OUG 132/2020 art. 6), trebuie sa fie in valoare de 2.500 lei/salariat sau salariatii pot primi bunuri de valori diferite? De exemplu, o firma care solicita 5.000 lei pentru doi salariati, poate achizitiona pentru un salariat un laptop de 3.000 lei iar pentru alt salariat un laptop de 2.000 lei?
Vezi toate studiile de caz despre sprijin financiar keyboard_double_arrow_right
x