Tichetele de energie: sprijin lunar de 50 de lei pentru plata facturilor. Cum si unde se pot depune cererile

De la 1 iulie 2025, persoanele cu venituri reduse beneficiaza de mecanismul de sprijin pentru plata facturilor la energie electrica: tichetul de energie, in valoare de 50 de lei pe luna, acordat pana la 31 martie 2026.
Ajutorul se acorda prin platforma electronica EPIDS (epids.mmuncii.ro), dezvoltata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale, iar cererile se pot depune online incepand din aceasta saptamana. Pentru cei fara acces la internet, din 28 august 2025 va fi posibila depunerea cererilor tiparite la primaria de domiciliu sau la oficiile postale.
Cine poate beneficia de tichetele de energie
- persoanele singure cu venit net lunar de cel mult 1.940 lei;
- familiile cu venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.
De asemenea, beneficiarii venitului minim de incluziune sunt inscrisi automat in sistem, fara sa fie nevoie sa depuna cerere. Solicitantul trebuie sa aiba domiciliul in Romania sau sa dovedeasca resedinta legala in tara.
Cum se utilizeaza sprijinul
- Tichetele se folosesc exclusiv pentru plata energiei electrice.
- Nu pot fi transformate in numerar si nu se vireaza in cont bancar.
- Ajutorul este valabil pentru un singur loc de consum, chiar daca titularul contractului de energie nu este solicitantul.
- Plata facturilor se face la oficiile postale, pe baza facturii si a unui act de identitate.
- Suma poate fi utilizata in termen de 12 luni de la ultima incarcare, dar nu mai tarziu de 31 martie 2026.
Procedura de depunere a cererilor
- Online: direct in aplicatia EPIDS, unde pentru facturile din lunile iulie si august 2025, cererile trebuie transmise pana la 27 septembrie 2025.
- Pe hartie: incepand cu 28 august 2025, la primaria de domiciliu sau la Posta Romana.
Este important de retinut ca, in cazul unei schimbari de adresa sau de structura a familiei, beneficiarul trebuie sa depuna o noua cerere.
Pozitia institutiilor implicate
Ministerul Muncii a anuntat ca acest program face parte din politicile de sprijin pentru consumatorii vulnerabili. Totusi, Posta Romana a transmis, intr-un comunicat separat, ca la acest moment nu este pregatita sa preia cererile scrise, intrucat nu a primit instructiunile si formularele necesare de la Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) si nici nu a semnat conventia privind implementarea proiectului.
Institutia a precizat ca angajatii nu au fost instruiti inca si a recomandat cetatenilor sa nu solicite, pentru moment, sprijin in subunitatile postale. Pentru informatii suplimentare, beneficiarii sunt indrumati sa contacteze direct ANPIS si STS.
Informatii utile
Pentru asistenta si clarificari, cetatenii pot apela Call-center-ul ANPIS 021.93.09 sau pot scrie pe adresa sprijinenergie@mmanpis.ro.
Cum vi s-a parut articolul?
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!