Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 30 Octombrie 2025

Transfer din Romania in Austria si Olanda. Livrari pe teritoriul acestor state. Sediu permanent

valabil la 04 Aug 2019
Intrebare:
Societatea noastra este detinuta de o societatea din Austria. Avem doua tipuri de vanzari:
 
a) Vanzare directa (asta inseamna ca facturam si livram direct catre clientul final).
 
b) Vanzare indirecta (facturam catre societatea mama si livram catre client). In cadrul vanzarilor indirecte suntem inregistrati in scop de TVA in Austria si in Olanda. Societatea mama este inregistrata in scopuri de TVA in Romania. In cadrul vanzarilor indirecte avem 3 situatii:
 
1) Vanzarea se face catre societatea mama inregistrata in scopuri de TVA in Romania. Vanzarea este considerata livrare interna si este cu TVA. Ea facand mai departe livrarea intracomunitara direct catre clientul final.
 
2) Vanzare catre societatea mama inregistrata si ea in scopuri de TVA in Olanda cu livrare din depozitul inchiriat in Olanda de noi, direct catre clientii finali. Societatea mama emite factura din Olanda catre clientii finali. Aici noi colectam TVA si il declaram si il platim in Olanda
 
3) Vanzare catre societatea mama inregistrata si ea in scopuri de TVA in Austria cu livrare din depozitul inchiriat in Austria de noi direct catre clientii finali. Societatea mama emite factura din Austria catre clientii finali. Aici noi colectam TVA si il declaram in Austria.
 
Noi livram in prima faza bunurile din Romania, catre cele doua depozite, cu proforme si le declaram in D300 si D390 ca si livrare intracomunitara. In corespondenta avem declaratiile facute atat in AT cat si NL de catre reprezentantii nostri fiscali. Valoarea marfurilor livrate catre depozitele noastre este mai mica decat valoarea vanzarilor catre societatea mama inregistrata in fiecare tara in parte. Aceasta diferenta de pret se observa in compararea veniturilor de exploatare si baza impozabila declarata prin decontul de TVA.
 
Pentru fiecare depozit platim o suma care include chiria lunara si manipularea marfurilor de catre personalul care deserveste depozitul. Noi nu avem angajati in cele doua depozite.
 
Avand in vedere cele mentionate mai sus trebuie sa ne inregistram sediu permanent in cele doua tari?
 
Este in regula diferenta dintre veniturile din exploatare si baza impozabila din decontul de TVA atata timp cat nu avem inregistrat sediu permanent in cele doua tari?
 
Ce alte obligatii fiscale ne revin?
 

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2932

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inregistrarea contribuabililor

24Oct2025

Facturi emise de firme inactive fiscal: ce riscuri are beneficiarul si cum se corecteaza situatia

de Profeanu Laura valabil la 24 Oct 2025
Intrebare: In cazul in care se incheie un contract de prestari servicii cu o firma inactiva fiscal (prestatorul nu declara ca e inactiv si beneficiarul nu verifica), care sunt consecintele: - o firma inactiva fiscal mai poate desfasura activitate economica si emite facturi? - cand beneficiarul constata acest aspect cum trebuie sa procedeze? - ce se intampla cu facturile emise si platite pana la ...
21Oct2025

CIF punct de lucru

de Vera Constantin valabil la 21 Oct 2025
Intrebare: Cum se procedeaza cu declararea unui punct de lucru existent care a avut sub 5 salariati, iar acum are 5 si trebuie declarat prin D60 in vederea obtinerii CIF punct de lucru? Care sunt documentele necesare, cum se transmite declaratia pe SPV?
16Oct2025

Societate nou-infiintata cu sediu temporarpoate opta pentru regimul normal de TVA la inmatriculare?

de Profeanu Laura valabil la 16 Oct 2025
Intrebare: Se doreste infiintarea unui SRL cu, capital 100% privat, persoana fizica romana. Societatea isi va declara la infiintare un sediu social pentru o perioada de 6 luni (sediu social fara activitate lucrativa) insa, doreste sa se declare platitor de TVA la infiintare adica, odata cu procedura de inmatriculare la ONRC. Ulterior celor 6 luni isi va modifica sediul social. Intrebare: este posibil ...
30Sep2025

Spatiu detinut de societate: conditii pentru declararea ca sediu secundar

de Profeanu Laura valabil la 30 Sep 2025
Intrebare: Societatea detine intr-o localitate un spatiu, proprietate dar nu are niciun angajat in acel spatiu. Sediul social al societatii este in Bucuresti, si aici are si salariati. Societatea are obligativitatea de a declara organului fiscal sediul secundar fara atribut fiscal, chiar daca nu exista salariati in acel spatiu? Daca da, ce documente fiscale trebuie depuse? Trebuie intocmita ...
14Mai2025

Inchiriere imobil de catre o societate: obligatia declararii ca punct de lucru si regimul TVA aplicabil

de Profeanu Laura valabil la 14 Mai 2025
Intrebare: O societate comerciala cu activitate de arhitectura achizitioneza un apartament in scopul inchirierii. Avem urmatoarele intrebari: - este necesara depunerea la ANAF a contractului de inchiriere ? - se va declara ca sediu secundar? - factura se va emite cu TVA? Nu stim inca daca chiriasul va fi o persoana fizica sau tot o societate comerciala; apartamentul este achizitionat fara TVA, dar ...
30Apr2025

Radiere sediu secundar. Aspecte fiscale

de Ionut Jinga valabil la 30 Apr 2025
Intrebare: Societatea noastra a avut punct de lucru la Timisoara, care a fost inchis. Ce declaratie trebuie sa faca societatea noastra in ceea ce priveste salariatii de la punctul de lucru Timisoara. In declaratia 112, declaram si platim in continuare separat, impozit salarii punct lucru? Multumesc!  
x