Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024

Transfer din Romania in Austria si Olanda. Livrari pe teritoriul acestor state. Sediu permanent

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
valabil la 04 Aug 2019

Intrebare:
Societatea noastra este detinuta de o societatea din Austria. Avem doua tipuri de vanzari:
 
a) Vanzare directa (asta inseamna ca facturam si livram direct catre clientul final).
 
b) Vanzare indirecta (facturam catre societatea mama si livram catre client). In cadrul vanzarilor indirecte suntem inregistrati in scop de TVA in Austria si in Olanda. Societatea mama este inregistrata in scopuri de TVA in Romania. In cadrul vanzarilor indirecte avem 3 situatii:
 
1) Vanzarea se face catre societatea mama inregistrata in scopuri de TVA in Romania. Vanzarea este considerata livrare interna si este cu TVA. Ea facand mai departe livrarea intracomunitara direct catre clientul final.
 
2) Vanzare catre societatea mama inregistrata si ea in scopuri de TVA in Olanda cu livrare din depozitul inchiriat in Olanda de noi, direct catre clientii finali. Societatea mama emite factura din Olanda catre clientii finali. Aici noi colectam TVA si il declaram si il platim in Olanda
 
3) Vanzare catre societatea mama inregistrata si ea in scopuri de TVA in Austria cu livrare din depozitul inchiriat in Austria de noi direct catre clientii finali. Societatea mama emite factura din Austria catre clientii finali. Aici noi colectam TVA si il declaram in Austria.
 
Noi livram in prima faza bunurile din Romania, catre cele doua depozite, cu proforme si le declaram in D300 si D390 ca si livrare intracomunitara. In corespondenta avem declaratiile facute atat in AT cat si NL de catre reprezentantii nostri fiscali. Valoarea marfurilor livrate catre depozitele noastre este mai mica decat valoarea vanzarilor catre societatea mama inregistrata in fiecare tara in parte. Aceasta diferenta de pret se observa in compararea veniturilor de exploatare si baza impozabila declarata prin decontul de TVA.
 
Pentru fiecare depozit platim o suma care include chiria lunara si manipularea marfurilor de catre personalul care deserveste depozitul. Noi nu avem angajati in cele doua depozite.
 
Avand in vedere cele mentionate mai sus trebuie sa ne inregistram sediu permanent in cele doua tari?
 
Este in regula diferenta dintre veniturile din exploatare si baza impozabila din decontul de TVA atata timp cat nu avem inregistrat sediu permanent in cele doua tari?
 
Ce alte obligatii fiscale ne revin?
 

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2932

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inregistrarea contribuabililor

Mar052024

Declararea sediilor secundare

de Profeanu Laura valabil la 05 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra are sediu social la o anumita adresa, unde este spatiul de productie si un mic spatiu administrativ. Deoarece numarul persoanelor pe administrativ a crescut, am inchiriat un apartament in care vor lucra 3-4 persoane.Trebuie sa declaram acest spatiu inchiriat ca sediu secundar/punct de lucru, pentru a fi deductibila chiria sau nu? De la ONRC ni s-a spus ca acest spatiu unde vor ...
Feb182024

Obligatii fiscale si declarative punct de lucru cu un salariat

de Amelia Dumitras valabil la 18 Feb 2024
Intrebare: Societatea noastra are deschis un punct de lucru din anul 2020 in alt judet, fara salariati, este declarat la Registrul Comertului, am depus declaratia 061 la momentul respectiv la administratia fiscala, fara cod de indentificare fiscala. Incepand cu 12 februarie anul curent, avem 1 salariat angajat la acest punct de lucru. Ce obligatii fiscale si declarative vom avea? Multumesc.
Ian062024

Schimbare sediu social. Infiintare punct de lucru

de Vera Constantin valabil la 06 Ian 2024
Intrebare: Va rog sa ne comunicati ce demersuri (declaratii, acte) trebuie intocmite pentru: 1. schimbarea sediului social - adresa unde vor lucra 20 persoane; 2. infiintarea unui punct de lucru in judetul Giurgiu unde vor lucra 20 salariati. Suntem contribuabil mare din Bucuresti si ne mutam cu sediul social in acelasi sector (4), dar la alta adresa. Am depus la Registrul Comertului cererea de inregistrare ...
Nov242023

Operatiuni scutite de taxa

de Profeanu Laura valabil la 24 Nov 2023
Intrebare: Cabinet Individual de Psihologie, prestator de servicii scutite fara drept de deducere conform art. 292, hotaraste trecerea unui imobil de pe PFA in patrimoniul personal al persoanei fizice. Daca prin aceasta vanzare PFA depaseste plafonul de 300.000 lei intervine obligativitatea inregistrarii acesteia in scopuri de TVA? Multumim!
Aug122023

Declarare sedii secundare

de Ionut Jinga valabil la 12 Aug 2023
Intrebare: Intentionam sa construim cladiri pe o firma nou-infiintata cu sediul social in Campina. Terenul insa il avem pe o alta firma. O sa existe antecontract de vanzare teren intre societati. Intrebarea este daca pe firma noua trebuie sa declaram punct de lucru acolo unde se vor contrui cladirile si inca un punct de lucru in Bucuresti, unde avem contabilitatea si birou administrator. Multumim.
Iun302023

Inregistrare fiscala a contribuabilor nerezidenti care NU au sediu permanent in Romania

de Profeanu Laura valabil la 30 Iun 2023
Intrebare: O societate din UE sau non-UE care doreste sa achizitioneze un bun imobil este obligata sa se inregistreze fiscal in Romania. Care este procedura prin care se inregistreaza fiscal in Romania in acest scop? Multumesc!