Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 15 Iunie 2025

Tratament contabil si fiscal refacturare costuri servicii consultanta

Intrebare:

Actionarii au decis achizitionarea unor servicii de consultanta privitoarea la GDPR pentru cele 3 companii la care detin pachetul majoritar (inregistrate in RO si platitoare de impozit pe profit si TVA).

Factura a fost emisa de catre furnizorul de servicii pe compania cea mai mare dintre cele 3. In contractul cu furnizorul s-a specificat ca documentatie se va realiza pentru cele 3 firme. Se doreste refacturarea a cota parte din cheltuielile de implementare GDPR catre celelalte 2 societati.

Ca si cheie de alocare s-a stabilit ca si criteriu ponderea numarului de angajati al fiecarei societati in total numar de angajati.

Va rog sa ma sprijiniti cu urmatoarele aspecte:

- refacturarea acestor costuri presupune existenta unui contract intre firma principala si celelalte 2 firme mai mici?

- societatea care refactureaza are nevoie de un anume CAEN inclus in actul constitutiv si autorizat?

- care este trantamentul fiscal si contabil al tranzactiei si unde se declara in decontul de TVA?

Multumesc!


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2511

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

03Iun2025

Decontare servicii medicale pentru salariat

de Mariana Prejbeanu valabil la 03 Iun 2025
Intrebare: Un angajat a beneficiat de servicii medicale de la o clinica privata. Clinica a emis factura pentru serviciile medicale pe persoana fizica, plata facandu-se cu cardul firmei. In acest caz cum pot considera cheltuiala deductibila (incadrandu-ma in cei 400 euro), daca factura a fost emisa pe persoana fizica nu pe persoana juridica? Multumesc.
02Iun2025

Obligatia organizatiilor non-profit din Romania de a se inregistra in scopuri de TVA pentru prestari de servicii intracomunitare

de Profeanu Laura valabil la 02 Iun 2025
Intrebare: O organizatie non-profit urmeaza sa presteze servicii de promovare pentru o societate din Luxemburg si implicit sa emita o factura de 5.000 euro. Rog a preciza daca este necesar a obtine cod special de TVA inainte de emiterea facturii. Daca este necesar a se obtine cod special de TVA, ce pasi trebuie facuti pentru inregistrare? Multumesc.  
29Mai2025

Regim TVA pentru livrare bun imobil catre cumparator intreprindere individuala

de Amelia Dumitras valabil la 29 Mai 2025
Intrebare: Am o neclaritate referitor la entitatea caruia ii facturez bunuri imobile, pentru care s-a semnat contract de vanzare cumparare, vanzatorul fiind persoana juridica si cumparator persoana fizica. In contract este mentionata declaratia peroanei fizice, conform careia imobilele achizitionate in baza acestui contract, sunt afectate desfasurarii activitatii unei intreprinderii individuale. In ...
04Iun2025

Cesiune creanta. TVA. Inregistrari contabile

de Irina Dumitrescu valabil la 04 Iun 2025
Intrebare: Un S.R.L. preia de la alta societate o cesionare de creanta. Este vorba de un bloc construit in care cativa debitori (proprietari) nu au achitat apartamentele. S.r.l.-ul care preia aceste creante factureaza aceste creante fara TVA catre cedant. Intrebarea mea: este ok ca factureaza aceasta cesiune? In ce cont contabil voi inregistra aceasta factura?
24Mai2025

Inchiriere imobil. Regim TVA

de Mariana Prejbeanu valabil la 24 Mai 2025
Intrebare: Cum se poate factura inchirierea la un imobil (construit recent) catre o alta societate platitoare de TVA, cu TVA =0, taxare inversa si cu TVA si efectele asupra TVA in fiecare caz?
20Mai2025

Regim TVA livrare intracomunitara bunuri cu sau fara cost transport inclus in pretul de facturare

de Amelia Dumitras valabil la 20 Mai 2025
Intrebare: Compania din Romania efectueaza o vanzare de bunuri catre o companie din UE (cu cod VIES valid - livrare intracomunitara scutita cu drept de deducere). Transportul este efectuat de catre o companie de transport din Romania care emite factura cu TVA catre compania noastra. Noi refacturam costul transportului catre cumparatorul bunurilor, colectand TVA. Putem include costul transportului in ...
x