Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 August 2025

Tratament TVA cladiri vechi

Intrebare:

Societate platitoare de TVA si impozit profit a achizitionat in anul 2015 un teren de 495 mp pe care a construit:

- o cladire (magazin) receptionata in iulie 2017 si inregistrata in contabilitate la valoarea de 324.000 lei, incadrata in cod 1.5.2, perioada amortizare 384 luni

- o platforma betonata receptionata in iulie 2017 si inregistrata in contabilitate la valoarea de 70.000 lei, incadrata in cod 1.1.5.1, perioada amortizare 288 luni

Manopera a fost realizata de o societate de constructii, materialele fiind cumparate de societatea beneficiara. Dupa efectuarea receptiei s-a cerut rambursare TVA, suma continand atat TVA dedus aferent investitiei, cat si TVA dedus anterior inceperii investitiei.TVA-ul s-a rambursat aproape integral.

Cladirea a fost inchiriata unei firme careia i se factureaza chiria la care se adauga tva (s-a depus notificare la ANAF).

In anul 2023 au fost montate pe magazin panouri fotovoltaice in valoare de 48.000 lei, incadrate in grupa 2.1.16.6, amortizare pe 144 luni.

Se doreste vanzarea cladirii catre o societate afiliata platitoare de TVA si impozit micro (fiul detine societatea cumparatoare).

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele:

1) societatea vanzatoare trebuie sa faca raport de evaluare bunuri (teren, cladire, platforma)?

2) factura de vanzare va cuprinde toate cele trei bunuri care sunt legate unele de altele (teren, cladire, platforma)?

3) din punct de vedere al TVA cum va fi tratata aceasta vanzare, tinand cont de faptul ca s-a primit o rambursare tva aferent investitiei?

4) sistemul fotovoltaic aflat pe magazin cum va fi facturat catre societatea cumparatoare?

5) ce tratament contabil exista din punct de vedere al TVA si impozit pe profit va fi pentru societatea vanzatoare daca va efectua aceeasi vanzare catre persoana fizica afiliata (fiul ).

Multumesc


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-9 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4619

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inregistrari contabile

22Aug2025

Acordarea mesei calde salariatilor prin cantina proprie - monografie contabila si tratament fiscal

de Profeanu Laura valabil la 22 Aug 2025
Intrebare: O societate comerciala cu profil cresterea si abatorizarea pasarilor, ofera salariatilor o masa calda zilnic, obtinuta in cantina proprie. O parte din materiile prime sunt productie proprie si o parte se cumpara de la terti. Care este monografia contabila?
21Aug2025

Regimul contabil investitii dezvoltate prin proiecte cu fonduri europene

de Alexandru Palaghia valabil la 21 Aug 2025
Intrebare: Am rugamintea sa ma ajutati cu inregistrarile contabile aferente unui proiect de investitii cu ajutor regional si ajutor de minimis, contractat luna trecuta. Pentru simplificare, am atasat acte in acest sens. Asa cum vad eu, nu toate cheltuielile sunt direct atribuibile investitiei (consultanta, marketing, internationalizare produs, etc) si atunci nu vor merge pe constructii sau echipamente, ...
18Aug2025

Tratamentul fiscal-contabil al sumelor achitate cu titlu de arenda

de Alexandru Palaghia valabil la 18 Aug 2025
Intrebare: ABC SRL are contracte de arenda cu persoane fizice. In contracte se stipuleaza ca proprietarii doresc fie bani, fie doar produse, fie si bani si produse. Pentru fiecare tip de plata - produse, bani, bani si produse - care sunt inregistrarile contabile, care dintre sumele aferente se declara in D 112, cum procedam cand se intocmeste factura (tinand cont ca persoana juridica ar face factura si ...
12Aug2025

Regimul fiscal-contabil al veniturilor din asocierea in participatiune

de Alexandru Palaghia valabil la 12 Aug 2025
Intrebare: Societate din Romania platitor de tva si impozit profit doreste sa dezvolte un joc online. Exista un contract de asociere in participatiune intre firma care realizeaza jocul si o persoana juridica din Romania, prin care persoana juridica vine cu o suma. La o anumita perioada din incasari aceasta persoana juridica va primi procentual o suma. Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila si ...
05Aug2025

Inregistrare achizitie in baza unui bon fiscal

de Vera Constantin valabil la 05 Aug 2025
Intrebare: Intrebarea este cum se inregistreaza un bon fiscal, fara factura, in valoare de 555 lei?
05Aug2025

Bunurile obtinute cu titlu gratuit. Tratamentul contabil si fiscal al unui bun degradat constatat in gestiune

de Profeanu Laura valabil la 05 Aug 2025
Intrebare: Multumesc de raspuns, dar bateriile cu titlu gratuit au fost facturate pe aceeasi factura cu cele 20 baterii achizitionate, nu s-a facut factura separat.
x