Tratamentul contabil al costurilor de conservare in perioada suspendarii lucrarilor de constructie
Suntem o organizatie profesionala ONG care isi construieste un sediu in antepriza, in baza unui contract incheiat cu un antreprenor general . Constructia s-a finalizat,costurile au fost inregistrate in contul 231, urmeaza intocmirea procesului verbal de receptie si declararea constructiei la DITL . Pe parcursul derularii contractului de antrepriza, in urma unui control au fost suspendate lucrarile pe o perioada de 1 an. In acest timp, antreprenorul a solicitat costuri de conservare, care costuri au fost imobilizate si inregistrate in contul 231 . Este corecta aceasta abordare sau sumele respective trebuiau trecute direct pe costuri? Facem precizarea ca, pe langa aceste costuri de conservare s-au imobilizat si inregistrat in contul 231 toate costurile legate de constructia cladirii respectiv: cheltuieli de proiectare, cheltuieli cu dirigentia de santier si cu un consultant care a asigurat managementul de proiect, situatiile de lucrari achitate antreprenorului precum si diverse taxe de autorizare achitate. Multumesc !
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!