Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 17 Mai 2024

Tratamentul fiscal al cadourilor de 8 Martie acordate salariatelor

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Anual, la data de 8 Martie este sarbatorita Ziua internationala a femeii. In unele tari aceasta zi este declarata prin lege zi libera. In Romania aceasta zi nu este o zi libera. Codul fiscal  permite angajatorilor sa acorde salariatelor, cu aceasta ocazie,  cadouri scutite de taxe si deductibile in limita de 5% din fondul de salarii. Dar sa vedem in ce conditii, cadourile sunt scutite de taxele salariale.
 
In privinta impozitului pe venit, art. 76 alin. 4 lit. a) din Codul fiscal prevede ca nu sunt venituri impozabile cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie astfel cum este prevazut in contractul de munca, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte nu depaseste 150 lei.
Astfel, angajatorul poate acorda salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie, neimpozabile, in limita de 150 de lei:
-         Tichete cadou;
-         Cadouri in bani;
-         Cadouri constand in bunuri.
 
De remarcat este faptul ca, intre tichetele cadou si cadourile in bani sau in natura nu exista nicio diferenta din punct de vedere fiscal, in sensul ca, si unele si altele sunt venituri neimpozabile daca sunt acordate salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie in limita de 150 de lei. In aceste conditii, devine inutila achizitionarea tichetelor cadou devreme ce angajatorul are la indemana posibilitatea mult mai usoara de acordare a cadourilor in bani sau in bunuri.
 
In ceea ce priveste contributiile sociale, art. 142 din Codul fiscal prevede ca nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale, ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru Cadourile in bani si in natura oferite de angajatori angajatilor, cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, inclusiv tichetele cadou, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile in bani si in natura oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie nu sunt cuprinse in baza lunara de calcul, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.
Asadar, cadourile acordate salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt venituri neimpozabile si nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale in limita sumei de 150 de lei daca este indeplinita  conditia de a fi prevazute in contractul de munca(colectiv sau individual).

In ceea ce priveste deductibilitatea la determinarea impozitului pe profit vom retine dispozitiile art. 25 alin.  (3)  din Codul fiscal conform caruia, au deductibilitate limitata:
   b) cheltuielile sociale, in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii. Intra sub incidenta acestei limite urmatoarele:
   3. cheltuielile reprezentand: cadouri in bani sau in natura, inclusiv tichete cadou oferite salariatilor si copiilor minori ai acestora, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, tichete de cresa acordate de angajator in conformitate cu legislatia in vigoare, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, acordate de angajator pentru salariatii proprii si membrii lor de familie, precum si contributia la fondurile de interventie ale asociatiilor profesionale ale minerilor.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai142024

Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat - formularul 230

de Profeanu Laura 14 Mai 2024
Salariatii din Romania pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul stabilit potrivit art. 78 alin. (6) si art. 82 alin. (6) din Codul fiscal, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Depunerea formularului 230 este optionala, oferind fiecarui salariat libertatea de a alege daca doreste sau nu sa participe la acest proces. Termenul ...
Mai092024

Impozit suplimentar pentru institutiile de credit - impozitul pe cifra de afaceri

de Profeanu Laura 09 Mai 2024
Legea 296/2023 a introdus in Codul fiscal la art. Art. 18^2, un impozit suplimentar pentru institutiile de credit - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit - persoane juridice straine. Masura vizeaza cresterea veniturilor bugetare prin impunerea unei taxari mai agresive asupra sectorului bancar, recunoscut pentru generarea de venituri ...
Mai072024

Amanarea termenului pentru declararea si plata impozitului pe bunurile de valoare mare

de Profeanu Laura 07 Mai 2024
Prin OUG nr. 43/2024, publicata la data de 30 aprilie 2024, Guvernul a decis sa amane termenul pentru declararea si plata impozitului special destinat proprietatilor imobiliare de valoare mare, pana la data de 30 septembrie 2024. Modificarea a fost justificata, intrucat: - baza de impozitare pentru impozitul pe cladiri nu s-a prevazut in cuprinsul deciziei de impunere; - in prezent, aceasta ...
Apr272024

Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii. Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...
Apr282024

Stabilirea bazei de impozitare prin estimare

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...
Apr282024

Restituirea impozitului pe dividende

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
Legea societatilor nr. 31/1990, un pilon central in reglementarea societatilor comerciale din Romania, stabileste baza legala pentru distribuirea dividendelor. Dividendele reprezinta cota-parte din profitul net al unei companii care se distribuie actionarilor sau asociatilor, proportional cu participarea lor la capitalul social varsat. Conform art. 67, acestea pot fi platite: Optional ...