Tratamentul fiscal pentru modernizarile la cladirile ce depasesc 25% din valoare
valabil la 11 Oct 2023
Intrebare: Detinem cladiri nerezidentiale. Doar pentru stabilirea impozitului pe cladiri societatea a facut reevaluare in decembrie 2020 (in contabilitate nu s-a inregistrat reevaluarea). Ulterior se fac modernizari la una din cladirile detinute si reevaluate. Valoarea modernizarilor nu depaseste 20% din valoarea cladirii. In situatia cladirilor reevaluate procentul de 20% la care din valori se calculeaza? La cea reevaluata sau la cea din contabilitate? Daca reevaluarea a fost facuta in decembrie 2020, iar trecerea de la 3 ani la 5 ani a intrat in vigoare cu 01.07.2021, aveam obligatia sa facem alta reevaluare inainte de decembrie 2023? Cum se va proceda incepand cu anul 2023 dupa noile modificari aduse de Ordonanta 16? La ce valoare se vor calcula cei 20% in cazul modernizarilor? Va ramane in vigoare termenul de 5 ani pentru reevaluarea cladirilor? Multumesc.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Intrebari similare din categoria Constructii
11Sep2025
Salariat cu timp partial. Tratament fiscal cheltuieli de deplasare
de
Ionut Jinga
valabil la 11 Sep 2025
Intrebare:
Daca salariatul X angajat cu 4 ore pleaca in alta localitate sa execute o lucrare se emite ordin de deplasare se acopera de catre societate cazarea si transportul, se acorda si diurna.
Intrebarea e daca este corect sa plece in deplasare un salariat angajat cu 4 ore si daca este corect sa plateasca societatea factura cu mancare, salariatul a fost plecat 5 zile si a facut factura pe diverse ...
07Aug2025
Tratament fiscal si contabil acordare indemnizatie hrana
de
Costin A. Istrate
valabil la 07 Aug 2025
Intrebare:
In cadrul unui srl cu 5 angajati care lucreaza la 235 km fata de sediul social, acolo are lucrari contractate, administratorul doreste sa acorde bani pentru hrana muncitorilor, deoarece in localitatea unde se afla nici o societate nu are catering. Va rog sa ne ajutati cu un raspuns cum ar putea face acest lucru, o baza legala si o monografie contabila. Administratorul nu doreste sa dea tichete ...
01Aug2025
Tratament fiscal inchiriere teren
de
Costin A. Istrate
valabil la 01 Aug 2025
Intrebare:
Societatea a inchiriat un teren pentru o activitate secundara (organizare de santier) de la o persoana fizica. S-a intocmit contract si urmeaza sa platim lunar chirie conform contract. Intrebarea este daca impozit si CASS se retine de catre societate si daca da, cum se procedeaza, se retine din suma platita lunar sub forma de chirie? Care este modul de calcul? Multumesc!
29Mai2025
Tratamentul contabil si regimul fiscal al despagubirilor comerciale
de
Alexandru Palaghia
valabil la 29 Mai 2025
Intrebare:
Avem un contract de rezolutiune referitor la un un teren achizitionat de societatea noastra in 2022. Pentru ca nu au fost respectate clauzele contractuale de catre vanzator (persoana juridica), in 2024 s-a incheiat acest contract de rezolutiune in baza caruia ne-a fost restituite sumele achitate si tot in baza contractului, ar trebui sa incasam sume cu titlu de daune interese.
Aceasta ...
15Mai2025
Impozit pe constructii
de
Irina Dumitrescu
valabil la 15 Mai 2025
Intrebare:
La aceasta intrebare as dori sa imi raspunda doamna Irina Dumirescu, daca se poate.
O cooperativa agricola prezinta la 31 decembrie 2024 urmatoarele imobilizari:
1. Container birou - magazin de prezentare;
2. Platforma betonata hala panou sandwich;
3. Platforma betonata cu drum macadam;
4. Fosa septica;
5. Siloz - instalatie uscare si depozitare celula;
6. Hala panou sandwich;
...
30Apr2025
Indemnizatie delegare administrator. Tratament fiscal
de
Constanta Popa
valabil la 30 Apr 2025
Intrebare:
Daca administratorul societatii nu are si contract individual de munca cu firma, mai poate beneficia de indemnizatie de delegare si de facilitatile fiscale acordate pentru avantajele salariale prevazute de art 76 din Codul fiscal? Daca da, in ce conditii? Multumesc!