Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Octombrie 2025

Tratamentul TVA la transferul unui imobil in urma procedurii de expropriere

valabil la 22 Nov 2023
Intrebare: Va scriu cu rugamintea de a ne ajuta in privinta modului in care trebuie sa procedam in cazul unei cladiri expropriate. In urma unei Decizii de expropriere a Primariei si a Hotararii de stabilire a cuantumului despagubirii (hotarare acceptata de societatea noastra), o cladire a trecut din proprietatea societatii noastre in proprietatea unei primarii. Anul construirii cladirii este 1958. Mentionam ca despagubirea a fost incasata in intregime. Este obligatorie emiterea unei facturi catre primaria in cauza? Va multumim!

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 250 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4910

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Mijloace fixe

17Oct2025

Regim TVA operatiune export

de Alexandru Palaghia valabil la 17 Oct 2025
Intrebare: Vreau sa vand un utilaj (excavator) unei firme din Dubai urgent. Va rog sa imi spuneti daca factura o intocmesc cu tva sau nu, o baza legala si va rog sa ma ajutati si cu o monografie contabila. Multumesc anticipat.
15Oct2025

Vanzare mijloc fix casat

de Vera Constantin valabil la 15 Oct 2025
Intrebare: Avem un mijloc fix complet amortizat, care a fost casat cu ocazia inventarierii anuale, aflandu-se intr-o stare avansata de degradare. Acesta a fost scos din gestiune, iar la acel moment nu au fost identificate sau valorificate piese de schimb sau alte materiale reutilizabile. Cu toate acestea, bunul respectiv a ramas in posesia noastra fizica. In prezent, se doreste valorificarea acestuia ...
24Sep2025

Livrare intracomunitara de aeronava second-hand: plecare din Italia, client din Cehia, furnizor din Romania

de Profeanu Laura valabil la 24 Sep 2025
Intrebare: Societatea intentioneaza sa vanda o aeronava second hand, cu peste 100 ore de zbor catre un client din CEHIA, persoana juridica Platitoare de TVA in Cehia. Aeronava se afla pe un aeroport din Italia deoarece a fost inchiriata unei comanii italiene si nu ajunge niciodata in Romania. Care este tratamentul dpdv al TVA pentru aceasta vanzare? Exista conditii speciale de care trebuie sa tinem ...
21Aug2025

Tratamentul contabil si fiscal al utilajelor achizitionate din profit reinvestit, defectate si inlocuite ulterior

de Profeanu Laura valabil la 21 Aug 2025
Intrebare: O societatea comerciala platitoare de impozit pe profit, in 2022 achizitioneaza 2 utilaje (schaffer). Valoarea acestora a fost folosita la profitul reinvestit in trimestrul in care s-au achizitionat. In 2025 aceste utilaje s-au defectat, nemaiputand fi reparate. Impreuna cu furnizorul s-a luat decizia de inlocuire integrala a lor. Furnizorul va face factura de storno pe cele 2 utilaje defecte ...
13Aug2025

Regim contabil cabina paza pentru santier

de Alexandru Palaghia valabil la 13 Aug 2025
Intrebare: Firma a achizitionat o cabina de paza pentru a fi montata pe un santier cu durata de maxim 6 luni. Se va inregistra in contul 2131 Echipamente tehnologice, conform Normelor de aplicare ale Codului fiscal (Titlu IX Impozite si Taxe locale). Intrebarea mea este ce cod de clasificare se poate alege care sa fie "compatibil" cu contul contabil 2131. Multumesc!
30Iul2025

Tratament fiscal vanzare terenuri - persoana fizica

de Costin A. Istrate valabil la 30 Iul 2025
Intrebare: O persoana fizica a dobandit prin donatie mai multe terenuri (20 terenuri) in urma cu 2 ani si 10 luni. Daca a vandut anul trecut un teren, anul acesta un alt teren (singura vanzare din fiecare an) care este regimul de impozitare din perspectiva impozitului, tva-ului si cass-ului? Care va fi regimul fiscal aplicabil de la 01.08.2025?
x