Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 18 Septembrie 2025

TVA la vanzarea de locuinte

valabil la 25 Mai 2020
Intrebare:
SC RAP SRL a construit in perioada 2017-2019 locuinte noi. Locuintele au suprafata utila mai mica de 120 mp, valoare sub 450000 lei, si teren sub 250 mp. In 2018 s-au incheiat antecontracte de vanzare cumparare si facturi de avans cu TVA 5 %, urmand ca in anul 2019 la terminarea finisajelor si a bransamentelor de utilitati, sa se intocmeasca contractul si factura finala.
 
Datorita faptului ca in zona, Primaria nu a executat extinderea canalizarii (desi exista ca proiect de cativa ani) s-a realizat bransament de apa cu fosa septica (achizitionata cu certificat conform standardelor de mediu), dar Primaria incepand cu anul 2019 nu mai elibereaza procese verbale de terminare a lucrarii in conditiile prezentate si deci locintele nu pot fi intabulate.
 
Fara intabularea constructiei la Cartea Funciara nu se poate incheia contractul de vanzare cumparare.
 
Tinand cont de faptul ca totusi cumparatorii sunt mutati si locuiesc in acele apartamente din 2019, NU vor sa renunte la contract si nici sa elibereze locuintele; dar au achitat doar avansul de 30% am convenit cu ei ca se vor incheia niste contracte in care se vor mentiona cele prezentate, dar nu este o livrare " la cheie". Vom fi obligati sa o consideram o livrare intr-o faza a constructiei.
 
In aceste conditii cu ce procent de TVA vom factura livrarea?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: servicii

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria TVA Colectata

17Sep2025

Cota de TVA aplicabila discountului acordat dupa schimbarea cotei

de Profeanu Laura valabil la 17 Sep 2025
TVA
Intrebare: Va rugam sa ne spuneti ce cota de tva trebuie aplicata in urmatorul caz: Societatea a vandut in luna martie 2025 produse in valoare de 1000 lei + tva, cu cota redusa de tva de 9%, Conform contract intocmit in luna martie pentru plata la termen (care este la 15.09.2025) se va acorda un discount, de 100 lei + tva. Ce cota de tva aplicam pentru discount?
12Sep2025

Vanzare produse pentru promovare online. Persoana fizica

de Vera Constantin valabil la 12 Sep 2025
TVA
Intrebare: Am incheiat cu o persoana fizica, neautorizata in vreun fel, un contract de barter prin care firma noastra ii vinde un produs cu un discount de 70%, in schimbul promovarii acelui produs de catre persoana fizica respectiva, pe diverse canale mass media. Practic, barterul e la nivelul acelui discount acordat. Noi am emis factura de vanzare cu discountul inclus. Adica pretul de vanzare intreg ...
11Sep2025

Cod TVA anulat din oficiu. Depunere D311 pentru operatiuni de inchiriere

de Gina Popescu valabil la 11 Sep 2025
TVA
Intrebare: Societate cu cod tva anulat din oficiu, nu a solicitat reactivarea codului si a inregistrat venituri doar din inchiriere imobil, venituri scutite fara drep de deducere. Acum are notificare sa colecteze tva. Trebuia sa colectez tva daca codul a fost anulat si a inregistrat doar venituri din inchiriere imobil? Ajustarea tva dedusa la imobil a fost facuta intr-o perioada anterioara in care a avut ...
10Sep2025

Cota TVA chirii facturate in avans

de Alexandru Palaghia valabil la 10 Sep 2025
TVA
Intrebare: O societate platitoare de TVA in iulie 2025 a emisa o factura cu TVA de 19% avand ca obiect 5 chirii lunare facturate in avans (perioada august - decembrie 2025). Factura a fost emisa in luna iulie 2025 iar incasarea integrala conform prevederilor contractuale a fost pana in data de 15 iulie 2025. Lunar, incepand cu luna august 2025, se emit facturi de chirie aferente fiecarei luni in parte ...
04Sep2025

Regularizare avans incasat

de Mariana Prejbeanu valabil la 04 Sep 2025
TVA
Intrebare: Avem urmatoarea situatie cu un client - avem un contract incheiat in luna februarie 2025 cu conditii de plata: 40% avans la semnare, iar diferenta sa se factureze in 6 rate lunare. Asadar, avem o factura de avans in februarie si cinci facturi reprezentand rate, ultima factura - cea pentru rata 6 urmand a fi emisa in august. In acelasi timp cu facturarea ultimei rate, trebuie sa regularizam si ...
28Aug2025

Vanzarea unei ramuri de activitate: tratament TVA si reguli privind tranzactiile intre afiliati

de Profeanu Laura valabil la 28 Aug 2025
TVA
Intrebare: Speta este despre o tranzactie de vanzare a unei divizii de busines activitate de productie, care include active imobilizate (teren, cladire, utilaje, obiecte de inventare, piese de schimb), transfer de personal salarial, vanzare de active circulate (stocuri de produse finite, de materii prime si materiale consumabile). Tranzactia are loc intre 2 persoane juridice inregistrate in Romania si ...
x