Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024

Vanzare produse ambalate in pahare reutilizabile. Garantii

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
valabil la 14 Sep 2019

Intrebare: Societatea noastra desfasoara activitati de organizarea evenimente social-cultural-artistice iar cadrul acestor manifestari se vand si produse ambalate in pahare reutilizabile pentru care suntem nevoiti sa retinem o garantie baneasca de la clienti, garantie pe care mai apoi cand clientul se prezinta cu paharul reutilizabil sa o restituim.

In acest context dorim sa ne precizati urmatoarele aspecte:

1. Daca pe bonul fiscal trebuie inscrisa garantia si daca aceasta inscriere se face cu sau fara TVA.

2. Daca pentru returnarea garantiei clientul trebuie sa se prezinte cu bonul fiscal si daca noi suntem obligati sa retinem de la client acel bon fiscal ca un document justificativ al returnarii garantiei. Oficiul pentru protectia consumatorului ne-a avertizat asupra faptului ca nu avem dreptul de a retine bonul fiscal emis catre clientul care se prezinta pentru returnarea garantiei.

3. In ipoteza in care nu avem dreptul sa retinem bonul fiscal care este documentul justificativ prin care evidentiem din punct de vedere contabil faptul ca am eliberat garantia, iar ambalajul, paharul reutilizabil, a ajuns din nou in gestiune a noastra.

4. Garda de Mediu ne-a pus in vedere faptul ca pentru eliberarea garantiei nu este nevoie ca solicitantul sa ne prezinte bonul fiscal cu care a cumparat produsele de la noi, intrucat acest lucru va ingreuna procesul de reciclare, este suficient doar ca solicitantul sa ne prezinte paharul reutilizabil iar noi sa ii eliberam garantia.

5. Reprezentantii Garzii de Mediu ne-au pus in vedere faptul ca prevederile legale in ceea ce priveste protectia mediul prevad un cuantum al garantiei pentru pahare reutilizabile de 0.5 Ron ( nu am gasit nicio prevedere legala in acest sens) iar in situatia in care vom percepe o taxa mai mare riscam sa fim sanctionati contraventional.

Cum inregistram din punct de vedere contabil o garantie de 0.5 Ron pentru fiecare pahar reutilizabil in situatia in care valoarea unui asemenea pahar depaseste 0.5 Ron.

Tip societate: O.N.G.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7011

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Legislatie

Mar292024

Analiza detinere conform art. 47 alin. (1) lit. h) Cod fiscal

de Alexandru Palaghia valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: O persoana fizica detine trei societati in care este asociat unic la data de 31.12.2023, doua societati fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, iar a treia platitoare de impozit pe profit. In martie 2024, cesionaza partile sociale ale uneia dintre societati, sotiei, 100%. Intrebarea este daca societatea preluata de sotie poate ramane platitoare de impozit micro sau trece ...
Feb242024

Venituri din inchirierea autovehiculelor. Aspecte fiscale

de Ionut Jinga valabil la 24 Feb 2024
Intrebare: Societatea noastra are incheiate contracte de chirie cu angajatii pentru folosirea autovehiculelor personale. Calculul lunar al chiriei se face in functie de numarul de km parcursi, pe baza foilor de parcurs. In contabilitatea firmei se inregistreaza la finalul lunii chiria datorata, precum si impozitul retinut la sursa potrivit legii. Plata chiriei catre angajati se face in luna urmatoare. In ...
Feb202024

Prime de asigurare de viata pentru administrator. Tratament fiscal

de Ionut Jinga valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: Societate platitoare de impozit pe profit. Adminstratorul societatii nu este salariat, nu are contract de mandat si nu are contract de administrator. In fiecare luna plateste o asigurare de viata in valoare de 400 lei in numele lui din contul firmei. Care este tratamentul fiscal in aceasta situatie?
Feb162024

Indeplinirea conditiei de salariat la impozitul pe veniturile micro

de Alexandru Palaghia valabil la 16 Feb 2024
Intrebare: Avem o microintreprindere cu un singur salariat in anul 2023. Acesta solicita concediu fara plata din 21.12.2023-22.01.2024. Perioada de suspendare a contractului este de 33 zile, deci nu mai indeplineste conditiile de a ramane microintreprindere. Intrebarea noastra este din ce data avem obligatia de a trece la impozit pe profit, tinand cont ca este prima perioada de suspendare, iar in anul ...
Feb112024

Facilitati constructii Noiembrie Decembrie 2023

de Anastasia Bogaciuc valabil la 11 Feb 2024
Intrebare: Programul Saga imi calculeaza fara facilitati taxele salariale pentru aceasta firma, pentru lunile noiembrie si decembrie 2023. Mai sunt sau nu in vigoare facilitatile din domeniul constructiilor, care se aplicau si pentru codul CAEN 1071, prin care se platea doar CAS la salarii?
Feb052024

Tratamentul fiscal al comisionului facturat de catre o firma din EAU-Dubai

de Alexandru Palaghia valabil la 05 Feb 2024
Intrebare: Societatea noastra din Romania a primit o factura de la o persoana juridica din U.A.E - Dubai, reprezentand comision pentru achizitia noastra de materie prima de la un furnizor nerezident. Care este incadrarea legala cu privire la impozitarea veniturilor obtinute de nerezidenti si ce obligatii avem noi? Multumesc.