26 februarie termenul pana la care ONG-urile trebuie sa depuna declaratia 101 pentru anul 2017
Raspuns oferit dePortal Codul Fiscal
29 Ian 2018
Conform art. 13 din Codul fiscal fundatiile, asociatiile, organizatiile sunt persoane obligate la plata impozitului pe profit conform Titlului II din Codul fiscal. Aceste entitati trebuie sa aiba inscris in vectorul fiscal obligatia de plata a impozitului pe profit.
Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale, organizatiile patronale determina impozitul pe profit conform regulilor speciale prevazute la art. 15 din Codul fiscal respectiv:
- veniturile prevazute la art. 15 alin. (2) din Codul fiscal sunt neimpozabile;
- pe langa acestea, pentru calculul rezultatului fiscal sunt neimpozabile si alte venituri realizate, pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (2).
Pentru stabilirea impozitului pe profit se vor parcurge urmatorii pasi:
1. Se stabilesc veniturile neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (2) din Codul fiscal;
2. Se determina veniturile neimpozabile in limita de 15.000 euro/10% din veniturile totate neimpozabile, prin parcurgerea urmatorilor pasi:
2.1. se calculeaza suma in lei reprezentand echivalentul a 15.000 euro prin utilizarea cursului mediu de schimb valutar EUR/RON comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul fiscal respectiv; Pentru anul 2017 cursul mediu este de 4,5681 lei/euro.
2.2. se calculeaza valoarea procentului de 10% din veniturile neimpozabile de la pct. 1;
2.3. se stabilesc veniturile neimpozabile ca fiind valoarea cea mai mica dintre sumele stabilite potrivit precizarilor anterioare;
3. se determina veniturile neimpozabile prin adunarea sumelor de la pct. 1 si 2;
4. Se stabilesc veniturile impozabile prin scaderea din totalul veniturilor a celor de la pct. 3, precum si a celorlalte venituri neimpozabile prevazute de titlul II din Codul fiscal;
5. se determina valoarea cheltuielilor deductibile corespunzatoare veniturilor impozabile de la pct. 4, astfel:
5.1. se stabilesc cheltuielile corespunzatoare veniturilor impozabile de la pct.4 prin scaderea din totalul cheltuielilor a celor aferente activitatii nonprofit si a unei parti din cheltuielile comune, determinata prin utilizarea unei metode rationale de alocare, potrivit reglementarilor contabile aplicabile;
5.2. se ajusteaza cheltuielile determinate conform regulilor de la pct. 5.1, luandu-se in considerare prevederile art. 25 din Codul fiscal;
6. se determina rezultatul fiscal ca diferenta intre veniturile impozabile de la pct. 4 si cheltuielile deductibile stabilite la pct.5; la stabilirea rezultatului fiscal se iau in calcul si elementele similare veniturilor si cheltuielilor, deducerile fiscale, precum si pierderile fiscale care se recupereaza in conformitate cu prevederile art. 31 din Codul fiscal;
7. se determina impozitul pe profit datorat prin aplicarea cotei de impozitare asupra rezultatului fiscal pozitiv stabilit potrivit pct.6.
Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale, organizatiile patronale au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.
Pentru anul 2017 termenul de 25 februarie fiind intr-o zi nelucratoare declaratia se va depune pana luni 26 februarie 2018. Declaratia se depune inclusiv in situatia in care aceste organizatii inregistreaza numai venituri neimpozabile, respectiv cheltuieli nedeductibile, potrivit titlului II "Impozitul pe profit" din Codul fiscal.
Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale, organizatiile patronale determina impozitul pe profit conform regulilor speciale prevazute la art. 15 din Codul fiscal respectiv:
- veniturile prevazute la art. 15 alin. (2) din Codul fiscal sunt neimpozabile;
- pe langa acestea, pentru calculul rezultatului fiscal sunt neimpozabile si alte venituri realizate, pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (2).
Pentru stabilirea impozitului pe profit se vor parcurge urmatorii pasi:
1. Se stabilesc veniturile neimpozabile prevazute la art. 15 alin. (2) din Codul fiscal;
2. Se determina veniturile neimpozabile in limita de 15.000 euro/10% din veniturile totate neimpozabile, prin parcurgerea urmatorilor pasi:
2.1. se calculeaza suma in lei reprezentand echivalentul a 15.000 euro prin utilizarea cursului mediu de schimb valutar EUR/RON comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul fiscal respectiv; Pentru anul 2017 cursul mediu este de 4,5681 lei/euro.
2.2. se calculeaza valoarea procentului de 10% din veniturile neimpozabile de la pct. 1;
2.3. se stabilesc veniturile neimpozabile ca fiind valoarea cea mai mica dintre sumele stabilite potrivit precizarilor anterioare;
3. se determina veniturile neimpozabile prin adunarea sumelor de la pct. 1 si 2;
4. Se stabilesc veniturile impozabile prin scaderea din totalul veniturilor a celor de la pct. 3, precum si a celorlalte venituri neimpozabile prevazute de titlul II din Codul fiscal;
5. se determina valoarea cheltuielilor deductibile corespunzatoare veniturilor impozabile de la pct. 4, astfel:
5.1. se stabilesc cheltuielile corespunzatoare veniturilor impozabile de la pct.4 prin scaderea din totalul cheltuielilor a celor aferente activitatii nonprofit si a unei parti din cheltuielile comune, determinata prin utilizarea unei metode rationale de alocare, potrivit reglementarilor contabile aplicabile;
5.2. se ajusteaza cheltuielile determinate conform regulilor de la pct. 5.1, luandu-se in considerare prevederile art. 25 din Codul fiscal;
6. se determina rezultatul fiscal ca diferenta intre veniturile impozabile de la pct. 4 si cheltuielile deductibile stabilite la pct.5; la stabilirea rezultatului fiscal se iau in calcul si elementele similare veniturilor si cheltuielilor, deducerile fiscale, precum si pierderile fiscale care se recupereaza in conformitate cu prevederile art. 31 din Codul fiscal;
7. se determina impozitul pe profit datorat prin aplicarea cotei de impozitare asupra rezultatului fiscal pozitiv stabilit potrivit pct.6.
Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale, organizatiile patronale au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.
Pentru anul 2017 termenul de 25 februarie fiind intr-o zi nelucratoare declaratia se va depune pana luni 26 februarie 2018. Declaratia se depune inclusiv in situatia in care aceste organizatii inregistreaza numai venituri neimpozabile, respectiv cheltuieli nedeductibile, potrivit titlului II "Impozitul pe profit" din Codul fiscal.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare
Apr302024
Rectificarea declaratiilor fiscale dupa primirea notificarii de conformare emisa de organul fiscal
de
Profeanu Laura
30 Apr 2024
Recent, in Monitorul Oficial Partea I nr. 374 din 22 aprilie 2024, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 779/2024 care aduce modificari semnificative in cadrul procesului de declarare a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale. Aceste schimbari survin in urma adoptarii O.U.G. nr. 188/2022, care a introdus in Codul de procedura fiscala, la art. 121^1, procedura conformarii ...
Apr292024
Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit. Situatii de reducere a normei
de
Profeanu Laura
29 Apr 2024
In sistemul fiscal romanesc, veniturile din activitati independente pot fi supuse unei metode de calcul speciala pentru determinarea venitului net anual. Aceasta metoda se bazeaza pe utilizarea normelor de venit, conform art. 69 din Codul Fiscal. Acest sistem simplificat este destinat anumitor categorii de contribuabili si anumitor activitati (productie, comert si prestari servicii cuprinse in ...
Apr272024
Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare
de
Profeanu Laura
27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii.
Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...
Apr282024
Stabilirea bazei de impozitare prin estimare
de
Profeanu Laura
28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...
Apr282024
Restituirea impozitului pe dividende
de
Profeanu Laura
28 Apr 2024
Legea societatilor nr. 31/1990, un pilon central in reglementarea societatilor comerciale din Romania, stabileste baza legala pentru distribuirea dividendelor. Dividendele reprezinta cota-parte din profitul net al unei companii care se distribuie actionarilor sau asociatilor, proportional cu participarea lor la capitalul social varsat. Conform art. 67, acestea pot fi platite:
Optional ...
Apr252024
Modificari in Declaratia 112
de
Profeanu Laura
25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024.
Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...