O noua metodologie pentru calculul obligatiilor catre fondul pentru mediu
Raspuns oferit dePortal Codul Fiscal
29 Ian 2018
La sfarsitul anului 2017 prin Ordinul Ministerului Mediului nr. 1.503/2017 a fost aprobata o noua metodologie de calcul al contributiilor, taxelor, penalitatilor si altor sume pe care contribuabilii/platitorii trebuie sa le declare si sa le plateasca la Fondul pentru mediu.
Prin acest ordin metodologia de calcul a fost adaptata schimbarilor aduse in 2017 Ordonantei de Urgenta nr. 196/2005 prin OUG 48/2017.
De asemenea, noua metodologice aduce precizari privind documentele relevante pentru stabilirea cantitatilor si valorilor ce constituie baza de calcul al contributiilor, taxelor, penalitatilor si altor sume datorate la Fondul pentru mediu precum si clarificari cu privire la modalitatile de determinare a greutatii ambalajelor, anvelopelor, echipamentelor electrice si electronice, precum si a bateriilor si acumulatorilor.
Astfel, documentele relevante pentru stabilirea cantitatilor si valorilor ce constituie baza de calcul al contributiilor, taxelor, penalitatilor si altor sume datorate la Fondul pentru mediu sunt cele prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si de reglementarile contabile aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
Greutatea ambalajelor, anvelopelor, echipamentelor electrice si electronice, precum si a bateriilor si acumulatorilor se stabileste pe baza informatiilor cuprinse in urmatoarele documente: facturi si anexele la acestea, avize de insotire a marfii, documente de transport, documente vamale, fise tehnice ale produselor, documente de cantarire actualizate anual sau ori de cate ori se modifica greutatea acestora, inclusiv alte documente relevante.
Noua metodologie contine si prevederi speciale privind stabilirea contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu. Astfel, la stabilirea contributiilor, taxelor, penalitatilor, precum si a altor sume, reprezentantii Administratiei Fondului pentru Mediu cu atributii de control pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii/activitati pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei/activitatii, daca aceste tranzactii/activitati sunt relevante pentru stabilirea creantelor fiscale privitoare la sumele ce se constituie ca venit la bugetul Fondului pentru mediu.
Reprezentantii Administratiei Fondului pentru Mediu cu atributii de control sunt obligati sa motiveze decizia de impunere emisa ca urmare a neluarii in considerare a unei tranzactii sau, dupa caz, ca urmare a reincadrarii formei unei tranzactii, prin indicarea elementelor relevante in legatura cu scopul si continutul tranzactiei ce face obiectul neluarii in considerare/reincadrarii, precum si a tuturor mijloacelor de proba avute in vedere pentru aceasta.
Prin acest ordin metodologia de calcul a fost adaptata schimbarilor aduse in 2017 Ordonantei de Urgenta nr. 196/2005 prin OUG 48/2017.
De asemenea, noua metodologice aduce precizari privind documentele relevante pentru stabilirea cantitatilor si valorilor ce constituie baza de calcul al contributiilor, taxelor, penalitatilor si altor sume datorate la Fondul pentru mediu precum si clarificari cu privire la modalitatile de determinare a greutatii ambalajelor, anvelopelor, echipamentelor electrice si electronice, precum si a bateriilor si acumulatorilor.
Astfel, documentele relevante pentru stabilirea cantitatilor si valorilor ce constituie baza de calcul al contributiilor, taxelor, penalitatilor si altor sume datorate la Fondul pentru mediu sunt cele prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si de reglementarile contabile aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
Greutatea ambalajelor, anvelopelor, echipamentelor electrice si electronice, precum si a bateriilor si acumulatorilor se stabileste pe baza informatiilor cuprinse in urmatoarele documente: facturi si anexele la acestea, avize de insotire a marfii, documente de transport, documente vamale, fise tehnice ale produselor, documente de cantarire actualizate anual sau ori de cate ori se modifica greutatea acestora, inclusiv alte documente relevante.
Noua metodologie contine si prevederi speciale privind stabilirea contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu. Astfel, la stabilirea contributiilor, taxelor, penalitatilor, precum si a altor sume, reprezentantii Administratiei Fondului pentru Mediu cu atributii de control pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii/activitati pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei/activitatii, daca aceste tranzactii/activitati sunt relevante pentru stabilirea creantelor fiscale privitoare la sumele ce se constituie ca venit la bugetul Fondului pentru mediu.
Reprezentantii Administratiei Fondului pentru Mediu cu atributii de control sunt obligati sa motiveze decizia de impunere emisa ca urmare a neluarii in considerare a unei tranzactii sau, dupa caz, ca urmare a reincadrarii formei unei tranzactii, prin indicarea elementelor relevante in legatura cu scopul si continutul tranzactiei ce face obiectul neluarii in considerare/reincadrarii, precum si a tuturor mijloacelor de proba avute in vedere pentru aceasta.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare
Mar302024
Guvernul a extins perioada de gratie pentru e-Factura in relatia B2B
de
Profeanu Laura
30 Mar 2024
Guvernul Romaniei a adoptat recent Ordonanta de Urgenta nr. 30/2024, o masura asteptata cu interes de catre mediul de afaceri, in contextul implementarii sistemului electronic de facturare (e-Factura) in relatiile B2B (business-to-business). Aceasta ordonanta vine ca o mana de ajutor pentru contribuabili, oferindu-le o perioada extinsa de adaptare la noile cerinte fara riscul de a fi ...
Mar142024
Proiect OUG: Definitia intreprinderilor legate in Codul Fiscal: Simplificare si Claritate
de
Profeanu Laura
14 Mar 2024
La data de 13 martie 2024, Ministerul Finantelor a publicat un proiect de Ordonanta de Urgenta care propune reforma modului in care sunt definite intreprinderile legate in contextul impozitarii microintreprinderilor. Prevederile se vor aplica incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor, in anul 2024. Aceasta propunere legislativa vine ca raspuns la nevoia de simplificare ...
Feb142024
eTax. Simplificarea interactiunii dintre Administratia Fondului pentru Mediu si contribuabili
de
Profeanu Laura
14 Feb 2024
Ordinul Ministrului Mediului nr. 572/2019, a fost recent modificat si completat prin Ordinul 209/2024, in sensul extinderii utilizarii serviciului eTAX. Acest serviciu faciliteaza depunerea electronica a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu, dar si comunicarea actelor administrativ-fiscale intr-un mod eficient si accesibil.
Ordinul 209/2024, publicat in Monitorul Oficial si ...
Feb052024
Modificari fiscale 29 ianuarie - 04 februarie 2024
de
Irina Dumitrescu
05 Feb 2024
1. O.U.G. nr. 5/2024 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei masuri cu caracter temporar de combatere a cresterii excesive a preturilor la unele produse agricole si alimentare, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative
Publicat in: M.Of. nr. 93 din 31.01.2024
Ce prevede:
Prin aceasta ...
Feb052024
Clarificari importante in Responsabilitatea Fiscala: Decizia CJUE in Cazul C-442/22
de
Profeanu Laura
05 Feb 2024
Recenta decizie a Curtii de Justitie a Uniunii Europene in cazul C-442/22 aduce lumina asupra unei probleme complexe privind responsabilitatea fiscala in cazul facturilor false, emise de angajat, fara acordul angajatorului, in contextul art. 203 din directiva TVA care prevede:
„TVA este datorata de orice persoana ce mentioneaza aceasta taxa pe o factura.”
Cazul se ...
Feb052024
Masurile cu caracter temporar de combatere a cresterii excesive a preturilor la unele produse agricole si alimentare s-au prelungit pana la 31 Martie 2024
de
Profeanu Laura
05 Feb 2024
In contextul economic actual, marcat de fluctuatii si incertitudini, masurile de plafonare a adaosurilor comerciale adoptate de guvern, joaca un rol important in modelarea tendintelor de pe piata. Impactul acestor politici afecteaza diferite segmente ale societatii, de la consumatori la producatori si comercianti. Pentru consumatori, aceste masuri aduc o aliniere in fata cresterii preturilor, ...