Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Aprilie 2024

Abonamentele sportive obtinute prin intermediari reprezinta venit impozabil, daca acestia nu realizeaza servicii corespunzatoare codurilor CAEN 9311, 9312, 9313

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal

Pentru a beneficia de prevederile art. 76 alin. (4^1) lit. h) din Codul fiscal, care prevede:

(4^1)Urmatoarele venituri cumulate lunar nu reprezinta venit impozabil in intelesul impozitului pe venit, in limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat sau din solda lunara/salariul lunar acordata/acordat potrivit legii:

h) contravaloarea abonamentelor suportate de angajator pentru angajatii proprii, in limita echivalentului in lei a 100 euro anual pentru fiecare persoana, oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, care actioneaza in nume propriu in cazul abonamentelor care includ dreptul de a utiliza facilitatile sportive, in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic, ori in calitate de intermediari pentru serviciile medicale, in cazul in care abonamentele respective includ si servicii medicale;

angajatorii au inceput sa ofere angajatilor beneficii suplimentare sub forma abonamentelor la sala de sport, prin intermediul unor platforme dedicate (cum ar fi Benefit7 card, Sano PASS etc). Aceasta practica, pe langa faptul ca incurajeaza un stil de viata sanatos, poate avea si implicatii fiscale importante.

Conform art. 76 alin. (4^1) lit. h) din Codul Fiscal, sumele reprezentand contravaloarea abonamentelor suportate de angajator pentru angajati, sunt venituri impozabile, cu exceptia cazului in care acestea sunt oferite in limitele si conditiile prezentate mai aus, respectiv o limita echivalenta cu 100 de euro anual pentru fiecare angajat, in conditiile in care furnizorii activitatilor respective sunt incadrati la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313.

In cazul utilizarii intermediarilor (care nu realizeaza servicii in concordanta cu codurile CAEN mentionate mai sus), beneficiile fiscale nu mai sunt aplicabile, iar abonamentele vor fi impozitate la valoarea integrala.

Codul CAEN are rolul de a defini activitatile desfasurate de o societate, iar in cazul platformelor digitale care ofera astfel de abonamente sportive, acest cod este esential pentru a determina daca beneficiile sunt impozabile sau nu. Intermediarii, precum platformele de tip Benefit7 card, trebuie sa isi desfasoare activitatea conform codurilor CAEN 9311, 9312 sau 9313 pentru a se incadra in categoria furnizorilor de servicii sportive neimpozabile. In caz contrar, cheltuielile respective sunt taxabile integral si sunt recunoscute ca venit in momentul acordarii si nu in luna la care se refera (neincadrandu-se in conditiile prevazute la art. 76 alin (4^1) lit h).

Asadar, pentru angajatorii care doresc sa beneficieze de aceste facilitati fiscale, este important sa verifice codurile CAEN sub care activeaza furnizorii abonamentelor. Pentru platformele cunoscute care opereaza sub alte coduri CAEN, aceste abonamente nu se califica sub conditiile favorabile mentionate si, prin urmare, sunt integral impozabile.

In concluzie, atat angajatorii cat si angajatii trebuie sa fie bine informati in legatura cu implicatiile fiscale ale abonamentelor sportive, pentru a evita eventualele neconformitati si a beneficia in mod legal de facilitatile oferite de legislatia fiscala in vigoare.

Pentru a oferi claritate in aplicarea acestor prevederi, ANAF a formulat un raspuns prin care precizeaza ca platformele de beneficii, precum Benefit7card, trebuie sa opereze sub codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313 pentru a fi considerate furnizori de servicii sportive in sensul legislatiei fiscale. Acest detaliu este esential, intrucat doar abonamentele sportive furnizate de entitati care opereaza sub aceste coduri beneficiaza de scutirea fiscala.

Raspunsul ANAF (redat in extras mai jos) subliniaza faptul ca intermediarii care nu ofera direct serviciile sportive, ci doar faciliteaza accesul la acestea, nu se califica pentru facilitatile fiscale, daca nu sunt inregistrati cu unul dintre codurile CAEN 9311, 9312, 9313. Prin urmare, costurile aferente abonamentelor achizitionate prin astfel de intermediari, ar urma sa fie impozitate integral, conform regulilor generale de recunoastere a venitului:

”In ceea ce priveste prima intrebare a solicitantului, daca pot fi inclusi ca si furnizori de servicii sportive si intermediarii, (de exemplu platforme gen Benefit 7 card), prin intermediul carora se pot face abonamente la mai multe sali de sport, opinam ca acestia nu pot fi asimilati la furnizorii servicii sportive intrucat in continutul articolului 68 alin. 5) lit. r), articolului 76 alin. 4^1 lit. h) articolului 78 alin. 2 lit. a) punctul (v) nu se face referire la aplicarea facilitatilor fiscale acordate in vederea practicarii sportului, si pentru abonamentele oferite de catre intermediari. Prin urmare, nu pot fi inclusi ca si furnizori de servicii sportive si intermediarii, intrucat abonamentele sportive sunt neimpozabile, doar daca prestatorii realizeaza servicii corespunzatoare codurilor CANE 9311, 9312 sau 9313. Codul CAEN, care are rolul de a defini activitatile desfasurate de o societate, utilizat de unele din cele mai cunoscute platforme digitale utilizate pentru achizitia de abonamente la centre de activitati sportive, sau abonamente mixte de servicii medicale si dreptul de a utiliza facilitatile sportive (de exemplu platformele Benefit seven si Sano PASS) este 8922  - Alte activitati de servicii suport pentru intreprinderi”.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr222024

Modificari fiscale 08 - 14 aprilie 2024

de Irina Dumitrescu 22 Apr 2024
1.      O.M.F. nr. 643/2024 pentru abrogarea art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 5.433/2023 privind stabilirea persoanelor juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale potrivit art. 18^3 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal Publicat in: M.Of. nr. 329 din 10.04.2024 Ce prevede: Ordinul abroga aticolul 2 din O.M.F. ...
Apr162024

Aspecte fiscale privind conformarea la normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare

de Profeanu Laura 16 Apr 2024
In contextul in care normele de igiena pentru saloanele de infrumusetare si saloanele de tatuaj, piercing si implantare dermala vor intra in vigoare pe 10 mai 2024, se impune ca societatile din acest domeniu sa inceapa sa se pregateasca pentru implementarea acestora. Noile norme de igiena, publicate in M. Of. pe 10 aprilie 2024, au fost aprobate de Ministerul Sanatatii prin Ordinul nr. 1648/2024, ...
Apr122024

Decontarea abonamentului la sala de sport in cadrul unei societati platitoare de impozit pe profit

de Profeanu Laura 12 Apr 2024
Pentru societatile din Romania, decontarea abonamentelor la sala de sport pentru angajati este o practica din ce in ce mai comuna, reprezentand un beneficiu aditional acordat de angajatori pentru imbunatatirea starii de sanatate si a productivitatii angajatilor. Este important de inteles modalitatea de decontare si tratamentul fiscal al acestor beneficii, intrucat acestea pot avea implicatii ...
Apr102024

Modificari fiscale 01 - 07 aprilie 2024

de Irina Dumitrescu 10 Apr 2024
1. O.M.A.E. nr. 470/2024 privind intrarea in vigoare a unor tratate internationale Publicat in: M.Of. nr. 288  din  03.04.2024 Ce prevede: Ordinul prevede intrarea in vigoare a urmatoarelor acorduri: - Protocolul, semnat la Ierusalim la 3 noiembrie 2020, de modificare a Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statului Israel pentru evitarea dublei impuneri si ...
Apr042024

Pierderile inregistrate de microintreprinderile platitoare de impozit micro nu sunt pierderi fiscale dupa trecerea la impozitul pe profit

de Profeanu Laura 04 Apr 2024
Recentele modificari ale Codului Fiscal, in special cele referitoare la art. 47 si art. 31, au reconfigurat semnificativ regimul fiscal pentru microintreprinderile din Romania, impunand noi responsabilitati in cadrul procesului de conformare fiscala. Conform art. 47 din Codul Fiscal, definitia unei microintreprinderi se bazeaza pe mai multe conditii cumulative, la 31.12.2023: - a realizat ...