Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 18 Septembrie 2025

Achizitii intracomunitare de bunuri, documente de transport, regim fiscal TVA in Romania

Intrebare: Situatie de fapt: Avem achizitii intracomunitare, atat cu transportul in sarcina furnizorului, cat si in sarcina cumparatorului, respectiv a noastra. Transportul a fost efectuat de noi cu auto proprie, in sensul ca participand la o expozitie in Italia, am achizionat produse si le-am transportat cu auto proprie. Avand in vedere Directiva 2006/112/CE art.45a.



Va rugam sa ne precizati concret care sunt documentele legale ce trebuie avute in vedere pentru ca achizitia intracomunitara sa fie in regula din punct de vedere al TVA, respectiv taxare inversa, pentru ca in cazul cu transportul efectuat de furnizor i-am solicitat acestuia copie dupa documentul de transport si am primit raspuns ca asta nu e treaba noastra, ca e sarcina lui. Si ca din punctul lor de vedere aceasta Directiva se aplica de cativa ani si ca nu ar fi nimic nou cu 01.01.2020.

De asemenea, in ce situatie declaratia prevazuta in Directiva, din partea cumparatorului si care se trimite in termen de 10 zile de la achizitie trebuie intocmita? Pentru ca, de asemenea, partenerii din comunitate ne-au spus ca nu trebuie aceasta declaratie, pentru ca ei s-au ocupat de transport si ca nu inteleg ce dorim. Si nu doar unul ne-a spus acest lucru. Daca se poate un raspuns concret, pentru ca articolul 45a din Directiva l-am citit, si sunt multe pareri. Multumesc.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3212

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

17Sep2025

Achizitie servicii din Irlanda

de Vera Constantin valabil la 17 Sep 2025
TVA
Intrebare: O societate platitoare de TVA la trimestru achizitioneaza in luna septembrie servicii de publicitate de la Meta Platforms Ireland Limited din Irlanda. Care este tratamentul din punct de vedere al TVA? Societatea va trebuie sa treaca de la tva la trimestru la TVA lunar?
17Sep2025

Achizitii intracomunitare de bunuriservicii - cadrul legal

de Vera Constantin valabil la 17 Sep 2025
TVA
Intrebare: In cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri/servicii, care sunt consecintele nedeclararii sau declararii eronate in D390?
15Sep2025

Regularizari D300. Redepunere D390

de Vera Constantin valabil la 15 Sep 2025
TVA
Intrebare: In luna august 2025 am achizitii intracomunitare si cu cota 19%. Daca le trec in decontul de tva la regularizari trebuie sa fac rectificativa la declaratia 390 pentru luna iulie? Multumesc.  
12Sep2025

Nedepunere D390. Livrare intracomunitara

de Vera Constantin valabil la 12 Sep 2025
TVA
Intrebare: Nedepunerea declaratiei 390 sau depunerea incorecta are drept consecinta si anularea scutirii la livrari intracomunitare? Daca da, care este actul normativ care reglementeaza acest aspect?
09Sep2025

AIC din Italia prin eMag: TVA inclusa in factura - obligatii si inregistrari contabile

de Profeanu Laura valabil la 09 Sep 2025
TVA
Intrebare: Societatea achizitioneaza obiecte de inventar cu scopul utilizarii acestora in activitatea firmei, de pe eMag, de la un furnizor din Italia, platitor de TVA. Acesta nu tine cont de CIF-ul societatatii noastre si factureaza la cota de TVA din Italia (nu aplica Taxare inversa). Cum ar trebui inregistrata aceasta factura in contabilitatea noastra? (in conditiile in care nu vom solicita ...
05Sep2025

Obligatia inregistrarii in regim special pentru achizitii intracomunitare de bunuri

de Amelia Dumitras valabil la 05 Sep 2025
TVA
Intrebare: Societate care are ca obiect de activitate, servicii de asistenta stomatologica, neplatitoare de TVA, efectueaza doar servicii scutite de tva, cf. art 292 alin lit b) Cod fiscal, achizitioneaza din UE materiale necesare desfasurarii activitatii (implanturi). Ce obligatii revin societatii, este obligata sa se inregistreze platitoare de TVA, este obligata sa declare AIC in D 390? Mentionez ca ...
x