Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024

Ajustarea TVA bunuri distruse in incendiu

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
Intrebare: Societate comerciala, in urma unui incendiu la hala de productie, cladire asigurata - dauna partiala, s-a incasat suma de 500.000 lei, cladire distrusa in proportie de 30%. Valoarea de inventar a halei de productie este de 945.200, din care amortizat 82.400 lei, suprafata totala 2.000 cu suprafata distrusa de 30%. Reconstructia halei a fost facuta in regie proprie, costul fiind de 350.000 lei. Au fost distruse partial utilaje asigurate si neasigurate, in suma de 50.200 lei, amortizate 2.400 lei. Cladirea a fost construita in anul 2019, achizitie cu TVA. Va rugam monografia contabila si daca este necesara ajustarea TVA la valoarea neamortizata si daca TVA aferent facturilor pentru refacerea cladirii si a utilajelor este deductibila.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2511

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria TVA

Apr172024

Tratament fiscal TVA vanzare imobil de catre societate medicala

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2024
TVA
Intrebare: In situatia in care o societate medicala, ce este scutita de TVA pentru serviciile prestate, vinde un imobil, achizitionat cu TVA si pentru care si-a exercitat dreptul de deducere la vremea respectiva, vanzarea actuala se va face cu sau fara TVA? Este necesara ajustarea TVA dedus - achizitia a avut loc in urma cu 10 ani? Societatea prestand actualmente exclusiv servicii medicale scutite de TVA, ...
Apr032024

Ajustarea bazei TVA in cazul reducerilor de pret acordate ulterior

de Alexandru Palaghia valabil la 03 Apr 2024
TVA
Intrebare: In conditiile noilor modificari legislative: - inainte de 8 martie 2024: - Baza de impozitare se reduce in urmatoarele situatii: (...) c) in cazul in care rabaturile, remizele, risturnele si celelalte reduceri de pret prevazute la art. 286 alin. (4) lit. a) (mai precis, rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret acordate de furnizori direct clientilor la data ...
Mar222024

Facturare bunuri distruse catre client hotel

de Vera Constantin valabil la 22 Mar 2024
TVA
Intrebare: Pentru bunurile stricate de catre un client cazat in unitatea hoteliera factura se intocmeste cu TVA? Mentionez ca inventarul din camere nu este asigurat si ca s-a dedus TVA la momentul achizitiei. Multumesc!
Mar262024

Acordare reduceri de pret in baza unor documente centralizatoare

de Vera Constantin valabil la 26 Mar 2024
TVA
Intrebare: Conform Art.330 alin 2_1 pentru reducerile de pret care nu sunt acordate direct clientului direct (de exemplu, sunt acordate clientului final), furnizorii de bunuri / prestatorii de servicii trebuie sa emita un document centralizator in vederea ajustarii bazei de impozitare (TVA colectat). Care este procedura la cumparator? Cum isi ajusteaza TVA-ul dedus? Multumesc.
Mar202024

Ajustarea bazei de impozitare - clienti incerti

de Profeanu Laura valabil la 20 Mar 2024
TVA
Intrebare: Cum se inchid in contabilitate clientii care au intrat in faliment sau cei care sunt activi, dar de la care nu se recupereaza soldul deoarece nu exista bunuri, din punct de vedere al TVA? Client facturat in august 2016, cu scadenta in octombrie 2016. Ne-am judecat cu el, am castigat procesul, insa nu exista bunuri pentru executare. Client facturat in august, septembrie, noiembrie 2015, cu ...
Mar062024

Aplicarea sistemului TVA la incasare, prin optiune

de Profeanu Laura valabil la 06 Mar 2024
TVA
Intrebare: Va rog sa imi spuneti cum pot sa inregistrez firma ca platitoare de tva la incasare; este platitoare de tva din luna decembrie 2023 si ar vrea ca incepand cu aprilie 2024 sa treaca la tva la incasare; am incercat cu D700, dar imi da eroare, spunand ca prin acest formular se inregistreaza doar persoanele impozabile inregistrate in cursul anului. Multumesc.