Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024

Amenajare spatiu inchiriat, cheltuieli suportate de ambele parti. Tratament fiscal si contabil

Raspuns oferit de
Elena Garofil

Elena Garofil
Consultant fiscal
Intrebare: Firma noastra a inchiriat un spatiu de birou care este situat la etaj intr-o cladire de birouri. La incheierea contractului de inchiriere am stabilit ca lucrarile de reparatie/modernizare efectuate in spatiul inchiriat sa fie efectuate de chirias si contra valoarea lor sa fie suportata in mod egal de catre proprietar si chirias. Dupa finalizarea acestor lucrari, chiriasul a transmis, in fotocopie, facturile pentru lucrarile de reparatiii precum si pentru achizitia si montarea unei noi instalatii de climatizare. Valoarea care trebuie sa o achitam este 3.000 lei pentru reparatii si 18.000 lei pentru instalatia de climatizare si reprezinta 50% din valoarea acestora. Care este tratamentul fiscal si contabil pentru inregistrarea acestor cheltuieli la proprietar si ce documente se intocmesc.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inchiriere si vanzare bunuri imobile

Feb122024

Regim fiscal TVA pentru vanzare bun de capital al agentiei de turism

de Amelia Dumitras valabil la 12 Feb 2024
TVA
Intrebare: Avem o societate in domeniul turismului care doreste sa isi vanda autoturismul amortizat integral (luat in anul 2018 prin leasing) insa dorim sa stim daca se poate vinde aceasta masina cu tva la marja. Firma aplica tva la marja, dar doar pentru serviciile turistice.
Feb072024

Vanzare imobil vechi

de Mariana Prejbeanu valabil la 07 Feb 2024
TVA
Intrebare: O societate platitoare de tva detine un imobil spatiu comercial vechi de 10 ani. Doreste sa il vanda si are 2 variante: - vanzare catre o companie cu sediul in Romania, platitoare de tva - vanzare catre o societate cu sediul in Bulgaria, platitoare de tva. Care este regimul tva in fiecare dintre situatii? Cum se va factura in ambele situatii?
Ian262024

Regim fiscal TVA pentru vanzare spatiu comercial

de Amelia Dumitras valabil la 26 Ian 2024
TVA
Intrebare: Societatea x (platitoare de impozit micro tva la incasare) achizitioneaza in anul 2021 un spatiu comercial (anul de constructie al spatiului fiind 1998) de la o alta persoana juridica. La momentul achizitiei se intocmeste factura si contractul de v-c care contine textul "partile declara ca pentru prezenta tranzactie, in conditiile legii, nu se plateste TVA". Factura de achizitie a fost ...
Ian182024

Vanzare apartament catre o persoana fizica

de Mariana Prejbeanu valabil la 18 Ian 2024
TVA
Intrebare: O societate comerciala detine un apartament achizitionat in anul 2009 de la o alta persoana juridica. La achizitie factura a fost emisa cu TVA 19%. Societatea are codul CAEN principal Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. Se doreste vanzarea acestui apartament, in 2024, unei persoane fizice. Intrebarea este daca societatea poate emite factura utilizand cota de TVA ...
Dec042023

Cota TVA apartamente vandute in 2024-2025 antecontractate in 2021-2022

de Alexandru Palaghia valabil la 04 Dec 2023
TVA
Intrebare: Societatea noastra desfasoara activitati in domeniul constructiilor, iar anterior anului 2023 (2021-2022) a incasat avansuri cu cota redusa de TVA de 5% in baza unor antecontracte de vanzare-cumparare locuinte, cu termen de finalizare in perioada 2024 - 2025. Precizam ca aceste antecontracte de vanzare-cumparare locuinte indeplinesc conditiile prevazute la art.291 alin.(3) lit.c) / Cod Fiscal ...
Oct132023

Tratamentul contabil si fiscal al utilitatilor refacturate aferente spatiilor inchiriate

de Alexandru Palaghia valabil la 13 Oct 2023
TVA
Intrebare: Societate comerciala detine spatii pe care le inchiriaza catre persoane juridice. Pe langa chirie se factureaza si utilitatile. Pentru cei care au contor individual si pot sa identific exact consumul refacturez utilitatile prin contul 461, iar pentru cei care nu au contor individual, exista doar un contor comun, inregistrez utilitatile prin conturi de cheltuieli si venituri. Avand in vedere ...