Cheltuieli amenajare spatiu inchiriat
valabil la 29 Feb 2020
Intrebare: Societatea noastra doreste sa inchirieze un spatiu de birouri pentru desfasurarea activitatii. Se vor face cheltuieli cu amenajarea spatiului, dar nu cred ca valoarea imbunatatirilor va depasi 20% din valoarea cladirii. Intrebare: Care va fi regimul contabil/fiscal ala acestei cheltuieli? TVA va fi deductibila? Avem obligatia de a plati impozit pe cladire? Multumesc.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Tratament fiscal operatiuni economice
29Iun2025
Persoana fizica tranzactii imobiliare, obligativitate inregistrare in scopuri de TVA
de
Gina Popescu
valabil la 29 Iun 2025
Intrebare:
O persoana fizica a vandut in 2023 un teren construibil cu autorizatie de constructie complex rezidential.
In 2025 doreste sa vanda o cladire formata din 3 apartamente, fiecare cu CF diferit: un apartament folosit ca locuinta proprie iar celelalte doua date in chirie de la data achizitionarii (2021).
Dupa vanzarea terenului din 2023 nu s-a inregistrat ca platitor de TVA, fiind vorba de o ...
29Iun2025
Divizare partiala
de
Gina Popescu
valabil la 29 Iun 2025
Intrebare:
Societate comerciala platitoare de tva si impozit pe profit, cu activitati multiple (comert, inchiriere, etc) doreste divizarea partiala a societatii,mai precis desprinderea activitatii de inchiriere spatii si deschiderea unei firme noi.
1. Conform Ordinului 897/2015 si a normelor metodologice, in cazul divizarii prin metoda activului net contabil este obligatorie efectuarea evaluarii si ...
21Iun2025
Achizitie servicii legate direct de un bun imobil din Romania, tratament contabil si fiscal TVA
de
Amelia Dumitras
valabil la 21 Iun 2025
Intrebare:
Societatea a contractat servicii de reamenajare a locatiei unde isi desfasoara activitatea de la o firma din Croatia, platitoare de TVA.
Firma din Croatia presteaza serviciile in RO in regie proprie si cu ajutorul subcontractorilor romani.
Cum ar trebui sa emita factura firma din Croatia? Cu TVA?
Ce obligatii declarative are firma din RO si cum va inregistra factura?
Multumesc.
22Iun2025
Livrarea de constructii, parti de constructii si a terenurilor pe care sunt construite, precum si a oricaror altor terenuri
de
Profeanu Laura
valabil la 22 Iun 2025
Intrebare:
Detinem urmatoarele imobile: o cladire cu terenul aferent si doua terenuri amenajate, unul ca parcare, iar unul teren de tenis.
Cladirea este mai veche de 2007 si a fost supusa unei modernizari cu mansardare in 2007.
Ce regim de TVA trebuie sa aplicam pentru aceasta tranzactie:
Vanzare Hotel + teren de sub cladire + vanzare terenuri amenajate?
20Iun2025
Tratament fiscal achizitie servicii bun imobil din Romania, prestator din stat tert
de
Amelia Dumitras
valabil la 20 Iun 2025
Intrebare:
Societatea noastra se ocupa cu amenajarea spatiilor de birouri pentru alte societati. In cadrul unui proiect, societatea noastra a subcontractat, la solicitarea clientului, o firma din Anglia (UK) ca sa realizeze aplicarea de folie de sablare pe usile din spatiul clientului de aici din Romania. Societatea noastra a primit o factura de la firma din UK privind serviciile realizate pe teritoriul ...
16Iun2025
Achizitie licenta Microsoft cu tva 19%
de
Vera Constantin
valabil la 16 Iun 2025
Intrebare:
Avem o factura - licenta Microsoft. Furnizorul este Microsoft Ireland - codul VAT ID RO31002907. Factura este emisa cu TVA de 19%.
Cum ar trebui sa tratam factura dpdv al TVA? Unde trebuie declarata?
Va multumim!